40 yıldır yapılamayan yolun ihalesi yapıldı
Doğu Anadolu’yu Karadeniz’e bağlayan en önemli geçitlerden Kürtün Vadisi için hazırlanan bölünmüş yol projesi yayımlandı.
Zigana Tüneli’nin projesini de yapan Petek Proje Mühendislik Müşavirlik A.Ş. tarafından hazırlanan proje ile Tirebolu ilçesinden başlayıp Gümüşhane-Trabzon karayolu Kürtün yol ayrımına kadar halihazırdaki 86 kilometrelik çift şeritli yol, yaklaşık yüzde 30’u tünel, köprü ve viyadükle geçilecek şekilde 74 kilometrelik bölünmüş yola dönüşecek. Kürtün ilçesi ve Özkürtün Beldesinin de tünellerle geçileceği proje, yolu mesafe olarak yüzde 16 azaltırken, süre olarak yüzde 42 oranında azaltacak.
1,5 SAATLİK YOL 55 DAKİKAYA İNECEK
Mevcut haliyle 1 saat 36 dakika süren ayrım-Tirebolu yolunu 55 dakikaya indirecek yeni projede yol boyunca en uzunu 2 bin 905, en kısası 110 metre olacak şekilde 23 kilometre uzunluğunda 36 adet yeni tünel ve bin 941 metre uzunluğunda 19 adet yeni köprü ve viyadük planlanıyor. Doğu Anadolu"dan Karadeniz sahiline Zigana Dağı"nı çıkmadan ulaşmak isteyenlerin sıklıkla kullandığı yol, Doğu Karadeniz"in iç bölgelerinden Orta Karadeniz ve İç Anadolu"ya gideceklerin kullandığı en önemli güzergahlardan birisi. Yöre halkının ve yolu kullanan herkesin yıllar boyunca "şuradan karşıya bir köprü yapsalar da bu kadar yolu dolanmasak" dediği her noktanın ya tünelle ya da köprüyle geçildiği projenin milyonlarca liraya mal olması beklenirken, projesinin sosyal medyada yayınlanması bile bölge halkını heyecanlandırdı.
YAPILDIĞI YILLARIN EN ZOR VE EN PAHALI YOLU
Dönemin Adalet Bakanı ve Gümüşhane Milletvekili Mahmut Oltan Sungurlu"nun girişimleriyle programa alınan ve "keçi bile gitmez" denilen bölgede Torul ve Kürtün barajlarıyla birlikte uzun yıllar dinamitle patlatma yapılarak ve iş makineleri yardımıyla yapılan yol, virajları nedeniyle sürücülerin de korkulu rüyası oldu. Yapıldığı yılların en zor ve en pahalı yollardan birisi olan Kürtün yolu, geçtiğimiz yıllarda tamamlanan Torul ve Kürtün baraj gölleri nedeniyle daha da tehlikeli hale gelmiş, meydana gelen ölümlü kazaların ardından yol kenarlarına araçların barajlara uçmaması için beton bariyer yapılmıştı. Yeni hazırlanan projeyle birlikte keskin ve sık virajlar tamamen yok edilerek tünel, viyadük ve köprülerle rahat bir ulaşım sağlanacak.
FAHRİ KORUTÜRK ZİYARET ETMİŞTİ
Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkanı Fikret Günaydın, yaptığı yazılı açıklamada, Tirebolu-Torul yolu projesinin Osmanlı dönemine kadar uzanmakla birlikte devlet programına 1976 yılında girdiğini belirtti. Dönemin Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk"ün 1975 yılında bölgeye yaptığı ziyarette, Giresun Limanı"nın verimli çalışabilmesi için Tirebolu-Torul yolunun mutlaka yapılması gerektiğini ifade ettiğini kaydeden Günaydın, bu doğrultuda çalışmaların başlatıldığını aktardı. Günaydın, o süreçle başlayan çalışmaların 2000"li yılların başına kadar sürdüğünü ancak yolun yüksek ölçekli bir yol ağına dönüştürülemediğine dikkati çekti. Tirebolu-Doğankent-Torul bölünmüş yol projesinin toplam uzunluğunun ise 73,78 kilometre olduğunu belirten Günaydın, bu projeyle yolun yüzde 30"unun tünel, köprü ve viyadükle geçilmesinin planlandığını, yol standartlarının uluslararası yol ağında birinci sınıfa çekilmesinin hedeflendiğini vurguladı. Günaydın, proje ihalesi tamamlanan yolun yatırım ihalesinin bir an önce yapılarak uygulamaya geçmesi ülke ve bölge menfaatleri açısından zaruri olduğunu kaydetti.