Ankara'daki tren kazasının nedeni belli oldu

Ankara'da 9 kişinin hayatını kaybettiği 86 kişinin ise yaralandığı feci kazada, enkaz kaldırma çalışmaları devam ederken, herkes tren kazasının nedenini merak ediyor. Tren kazasında sinyalizasyon yerine dolaylı iletişimle trafik kontrolü yapılması birinci derecede etkili oldu.Peki Ankara'daki tren kazası neden oldu?

Ankara'daki tren kazasının nedeni belli oldu

Elektronik sinyalizasyon yöntemi, tren hattında araç olduğu zaman o hatta makas değiştirilmesini engelliyor. Sistem, raya bir tren girdiğinde, o tren rayı terk edene kadar bölgeyi kilitliyor. Böylece trenlerin karşılaşarak çarpışması engelleniyor. Milliyet'ten Mithat Yurdakul'un haberine göre kazanın yaşandığı hatta ise güvenlik manuel olarak sağlanıyor. Bu nedenle hattaki iletişim eksikliği, zamanında makas değiştirilememesine yol açtı ve facia meydana geldi.

TREN MAKAS DEĞİŞTİREMEDİ

İlk tespitlere göre kazanın meydana gelmesinde yüksek hızlı trenle kafa kafaya çarpışan kılavuz trenin, koornidasyonsuzluk nedeniyle hattan zamanında çekilmemesi rol oynadı. Rutin yol kontrolüne çıkan ve Konya treninin çıkış yaptığı YHT istasyonuna doğru dönen tek lokomotiflik kılavuz tren, YHT trenine yaklaştığı sırada gerekli makas değişikliği zamanında yapılamadı ve iki tren karşı karşıya geldi. Burada makas değişikliğinin yaklaşık iki dakika geç yapıldığı sanılıyor.

İki trenin koordinasyonsuz hareket etmesine ise sinyalizasyon yerine dolaylı iletişimin kullanılması neden oldu.

TELSİZ YADA TELEFON

Manuel sistemde trenler konumlarıyla ilgili telsiz ya da telefonla kumanda merkezine bilgi veriyor, kumanda merkezi de trenlerin konumuna göre makas değiştirme talimatı veriyor. Trenlerin birbirleriyle doğrudan temas kurmaması, haberleşmenin kumanda merkezi üzerinden yapılması, kumanda merkezinin dakikliğini kritik hale getiriyor. Yetkililer de iki trenin konumuna müdahele ederek zamanında makas değiştirmeyen kumanda merkezindeki iletişim sorununu mercek altına aldı. Soruşturma kapsamında kontrolör, tren teşkil memuru (makasçı) ve tren hareket memurunun gözaltına alınması da makas değiştirmede sorun olduğunu gösteriyor.

0
0
0
0
0
0
0
👍
👎
😍
😥
😱
😂
😡