Bakan Arslan: banliyö hattı 2018 sonunda bitiyor
Türkiye'nin Yüksek Hızlı Tren işletmecisi konumunda dünyada 8. sıraya geldiğini söyleyen Bakan Ahmet Arslan "Pendik’ten Ayrılıkçeşme’ye kadar ...
Türkiye'nin Yüksek Hızlı Tren işletmecisi konumunda dünyada 8. sıraya geldiğini söyleyen Bakan Ahmet Arslan "Pendik’ten Ayrılıkçeşme’ye kadar olan kısmı ve Kazlıçeşme’den Halkalı’ya olan kısmının her iki tarafında da inşaat çalışmaları hızlandı. 2018 sonunda bu iş tamamlanıyor" diye konuştu.
Türkiye'nin, Avrupa’nın 6’ncı, dünyanın 8’inci Yüksek Hızlı Tren (YHT) işletmecisi konumuna geldiğini belirten Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Edirne’den Karsa kadar YHT ile ulaşım hedeflediklerini söyledi. Ankara, Eskişehir, Bilecik, Kocaeli, İstanbul YHT hattının Pendik’e kadar hizmette olduğunu hatırlatan Bakan Arslan, “Pendik’ten Ayrılıkçeşme’ye kadar olan kısmı ve Kazlıçeşme’den Halkalı’ya olan kısmının her iki tarafında da inşaat çalışmaları hızlandı. 2018 sonunda bu iş tamamlanıyor" diye konuştu.
İstanbul'dan Sivas'a
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, “Hedefimiz, 2018 sonunda İstanbul’dan Sivas’a Ankara üzerinden kesintisiz Yüksek Hızlı Tren ile ulaşım sağlamak. Halkalı-Kapıkule hattını da bu yıl ihale edeceğiz” dedi. Kars’a kadar YHT hattını hızlı trenle bütünleştirmeyi hedeflediklerine dikkati çeken Arslan, “Halkalı’dan Kapıkule’ye yani Avrupa’ya giden YHT’yi de bu yıl içinde ihale edeceğiz. Edirne’den gelen ve Kars’a kadar uzanan ana omurgayı Samsun’a da bağlayıp böylece Karadeniz’i de hızlı trenle buluşturmuş olacağız. Onu da Akdeniz’e kadar indirmiş olacağız. Hem doğu-batı aksında, hem kuzey-güney aksında YHT projelerimizi devam ettiriyoruz” ifadelerini kullandı.
Sıkıntılar giderildi
Bakan Arslan, Ankara-İstanbul YHT hattına entegre edilecek Gebze-Halkalı Demiryolu Projesi kapsamında banliyö hatlarının iyileştirilmesi işinde ciddi sıkıntılar yaşadıklarını anımsatarak, şunları kaydetti: “Gebze’den Pendik’e kadar YHT’ler kullanılıyor. Banliyö trenlerinin kullanılabilmesi adına da Pendik’ten Ayrılıkçeşme’ye kadar olan kısmı ve Kazlıçeşme’den Halkalı’ya olan kısmının her iki tarafında da hem Avrupa hem Anadolu yakasında şu an inşaat çalışmaları hızlandı. Çok önemsediğimiz İstanbul gibi bir yerde Marmaray’ın devamı olan ve günde 1 milyon yolcuya hizmet edecek projede yüklenicilerden kaynaklı sıkıntılar yaşadık. Bu sıkıntılar giderildi ve çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 2018 sonunda, bu işin tamamlanması ile Sivas’tan kalkan bir YHT, Marmaray’ı da kullanarak denizin altından Halkalı’ya kadar gidebilecek.”