Bakan Turhan açıkladı: Havalimanı taşınma işleminin %97'si tamamlandı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, bir televizyon kanalı programında önemli açıklamalarda bulundu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, İstanbul Havalimanı'na gerçekleştirilen taşınma ile ilgili "Saat 10.00 itibari ile taşınma işleminin yüzde 97'si tamamlandı" açıklamasında bulundu.
Bakan Turhan'ın açıklamalarından satırbaşları:
Dünya havacılık tarihinin en büyük taşınmasını gerçekleştirdik, diyebiliriz. Saat 10.00 itibariyle yüzde 97 mertebesinde taşınma işlemi tamamlandı. Bu taşınma işlemi aslında 29 Ekim 2018'de başlamıştı. Ancak Atatürk Havalimanı'ndaki operasyonların, yolcu hareketinin sonlandırılıp tamamen İstanbul Havalimanı'na nakledilmesi işi esnasında özellikle de iki havalimanının uçuş koridorlarının birbirini etkilemesi nedeni ile böyle bir taşınma programına ihtiyaç duyuldu.
29 Ekim 2018'den beri İstanbul Havalimanı'nda yolcu hareketimiz vardı ve devam ediyordu. Bu süre içerisinde de yeni havalimanında çalışacak olan ekip, ekipman her türlü insan ve teçhizatın bir aşamada testleri de bire bir ölçekte yapılmış oldu.
Geçtiğimiz bu hafta içerisinde topyekün taşınma hadisesini 45 saat olarak planlamıştık. Biz, bunu 29 saatte bitirdik. Öngörülenden daha erken bir zamanda tamamladık. Bu taşınma süresi içerisinde trafik kurallarına, trafikte seyahat etmesi uygun olmayan bir takım özellikli araçların da Atatürk Havalimanı ile İstanbul Havalimanı arasındaki yolları kullanarak kendilerini taşıyabilen araçların seyahat etmesi nedeniyle bazı yollarımızı trafiğe kapatmak zorunda kaldık. Biz, bazı koridorları 26 saat düşünmüş, bazılarını 12 saat, bazı kesimleri 9 saat düşünmüştük. Fakat bunların tamamı hızlı, planlı, programlı ve bu işi yapan taşımacılık işlemini yapan, onlara da teşekkür etmek lazım, herhangi bir aksaklığa fırsat vermeden, bir sorun, sıkıntı yaşanmadan taşınma işlemlerini 26 saat kapalı olması gereken yol 13 saatte açıldı, 12 saat kapalı olacak yol 8 saatte trafiğe açıldı. Ve bu süre içerisinde İstanbullu hemşehrilerimizin gösterdiği hoşgörüye de teşekkür etmek istiyoruz. Operasyonlar, artık yeni havalimanından yapılacak, başlıyor.
BAKAN TURHAN: KARGO UÇUŞLARIMIZ DEVAM EDECEK
Bu havalimanında sadece hava taşımacılığı yapan birimler yok. Gümrük birimlerimiz, idari birimlerimiz var. Yavaş yavaş her iki tarafta da işlemlerini yapıp yürütecek birimlerimiz var.
Atatürk Havalimanı'nda belirli bir süre kargo uçuşlarımız devam edecek.
BAKAN TURHAN: ZEMİN ISLAH EDİLDİ
İstanbul'daki yeni havalimanı inşaatımızın başlangıç safhasından tamamlanıncaya kadarki süreçte bu havalimanının yapım metoduyla ilgili teknik konuşlarıyla ilgili birçok eleştiriler oldu. Bunlar özelikle de dış kaynaklı fakat yurt içindeki seslendiren kişiler tarafından da ağırlıklı olarak yapıldı. Bunun inşa esnasında da devamlı bu eleştirleri aldık. Biz bunlardan gocunmadık biz yaptığımız işin ne olduğunu ne yapmamız gerektiğini, nasıl yapmamız gerektiğini, ne kadar zamanda yapılması gerektiğini ve bunun her şeyden önemlisi neden böyle bire havalimanına ihtiyaç duyulduğunun bilinci ile hareket ettik. Doğru, havalanını9 yapıldığı yer zemin şartları bakımından örselenmiş bir zemindi. Burada daha önce madencilik faaliyetleri yapılmıştı. Yani zemin kazılmıştı. Toprak bir tarafa atılmıştı alttan kömür madeni çıkarılmıştı. Madencilik faaliyetleri olan bir bölgeydi. Biz burayı ıslah ettik. Burada havalanının proje kotlarına getirilmesi il ilgili ileri teknoloji kullanarak burada zemin ıslah metotları uygulandı.
Bilimsel gerçekler, bilimsel kurallar ışığında buradaki zeminin bir havalanı yapısını taşıyabilecek şartlarda ıslah edildi. Dolgu teknikleri uyguılandı. Kazı teknikleri uygulandı ve bu havalanı şimdiki haline getirildi.
TAKSİLER HAKKINDA
İstanbul Havalimanında görev yapacak taksiler. Şu anda 660. sonrasında artırılacak ve 1000 üzerine çıkabilecek. Buradaki taksiyi kullanacak sürücülerin İngilizce bilme şartı getirdi, İGA. İGA bunu denetliyor. Turistle sorun sıkıntı olmayacak. Havalimanı bundan sonra Türkiye'nin, Türk insanının dünyadaki en önemli vitrin noktalarından biri olacak. İlk temaslardan biri taksi sürücüleri olacak. Yabancı yerli yolculara karşı nezaketli olması lazım. Bu araçların içinde özel konulmuş ekranlarla sürü nereye gideceğini, yolcu nereye gideceğini söylediğinde sürücü kendisine tercih sunacak,yol konusunda. Taksicilerle yaşanan sorunlardan biri bu dolandırma işi. Bu önemli sürücünün istediği güzergahta... Sürücü isterse aracın plakasını, sürücüyü öğrenme şansı olacak. Kredi kartı ile ödeme imkanı olacak.