BDDK şikayet telefon numarası
BDDK, tüketicilere yönelik çağrı merkezi kurdu. Bu anlamda tüketiciler bankaları direkt şikayet edebilecekleri bir ihbar hattına sahip. İşte BDDK şikayet telefon numarası.
Tüketicilerin bankaları direkt şikayet edebilmesi adına BDDK ihbar hattı oluşturdu. İşte BDDK şikayet telefon numarası ve detaylar...
BDDK, tüketici şikayetleri için, Çağrı Merkezi numarasının 444 5565 numaralı telefon olduğunu açıkladı
Vatandaşın gereksiz ödediği ücret ve komisyonları kaldıran Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) tüketici için yeni bir uygulama daha başlattı. Bankaların çağrı merkezlerine (Call-Center) ulaşmakta güçlük çeken ve şikayetlerine geri dönüş almakta zorlananlar için BDDK iletişim merkezi uygulaması başlatıyor. Alt yapısı hazırlanan call-center düzenlemesi bugün başladı.
Çağrı merkezi ekibi tüketicilerin bankalarla ilgili şikayetlerini direkt olarak BDDK'ya iletecek. Tüketici İlişkileri Dairesi ise 10 kişilik ekiple şikayetleri sonuçlandıracak.
BDDK şikayet telefon numarası
Çağrı merkezinin devreye alması ile birlikte vatandaşın şikayet için kapısını çaldığı ancak ulaşmakta ve işlemlerini yaptırmakta zorlandığı bankaların call-center'ların yeni dönemde daha aktif çalışabileceği ifade ediliyor.
Her yıl 3.3 milyon şikayet geliyor
Her yıl 3.3 milyondan fazla şikayetin geldiği bankalarda ağırlık kartlara yönelik. Şikayetlerin ilk sırasında yüzde 51'lik oran ile banka kartları ve kredi kartları yer alırken onu yüzde 13'lük oran ile tüketici kredileri izliyor.Geçen yıl finans kuruluşlarına kartlara yönelik olarak toplam 1 milyon 713 bin 939 şikayet gelirken, tüketici kredisinden şikayetçi olanların sayısı ise 422 bin 565 oldu. Geçen yıl diğer bankacılık ürün ve hizmetleri ile ilgili ise TBB üyesi sektör temsilcilerine 1 milyon 214 bin doğrudan başvuru yapıldı.
BDDK Çağrı Merkez, 444 5565 Numaralı telefondan hizmet vermektedir.
Şikayetler
Bankalar, Katılım Bankaları ve diğer mali kurumlar ile üçüncü şahıslar arasında özel hukuk hükümleri kapsamında değerlendirilebilecek hususlar dışında kalan ve Kurumumuz görev ve yetki alanına giren konulara ilişkin olarak, şikâyet sahiplerinin, 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanunun 4'üncü maddesi uyarınca: Adları-Soyadları, İmzaları, Açık Adresleri ile nüfus bilgilerinin yer aldığı bir dilekçeyle; kurum iletişim adresine yazılı olarak başvurmaları durumunda şikâyetleri değerlendirmeye alınacak olup, bu başvurulara anılan Kanunun 7. maddesi gereğince 30 gün içerisinde cevap verilecektir. Yazılı olmayan ya da 3071 sayılı Kanun’da yer alan diğer şartları taşımayan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.
Örnek başvuru formu için tıklayınız.
Lütfen Kurumumuzun görev alanına giren hususlara ilişkin şikâyetleriniz hakkında yukarıda belirtildiği şekilde yazılı olarak başvurunuz; aşağıda yer alan bilgi edinme ya da iletişim e-posta adreslerini veya linklerini şikâyet başvurularınız için kullanmayınız.
Bilgi Edinme Başvuruları
Bilindiği üzere, Bilgi Edinme Hakkı Kanunu'nun 7. maddesi, “Bilgi edinme başvurusu, başvurulan kurum ve kuruluşların ellerinde bulunan veya görevleri gereği bulunması gereken bilgi veya belgelere ait olmalıdır.” hükmü gereğince Kurumumuz nezdinde bulunan bir bilginin talep edilmesi niteliğinde olan başvurulara anılan Kanunun 11. maddesi gereğince talep edilen bilginin mahiyetine göre 15 işgünü ya da 30 işgünü içerisinde cevap verilmektedir.
Elektronik ortamda başvuru
Bizzat, posta veya faks ile başvuru formları
Gerçek Kişiler İçin
Tüzel Kişiler İçin
Bilgi Edinme Hakkı
4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu'na ulaşmak için tıklayınız.
E-Şikayet
Bireysel bankacılık ürün ve hizmetlerine ilişkin şikayetleriniz için tıklayınız.
Yabancı Kişi Vatandaşlık Başvuruları
Yabancı kişi vatandaşlık başvurularına ilişkin bilgi sitenin Sıkça Sorulan Sorular (SSS) bölümünden edinilebilir. Mevduat/katılım fonu sahibi tarafından imzalanması gereken beyan örneği için tıklayınız.