Çağrı Merkezi Elemanı Mesleği Nedir, Nasıl Olunur, Ne İş Yapar?
Çağrı Merkezi Elemanı meslek tanımı, ne iş yaptığı, nasıl olunduğu, maaşı ile Çağrı Merkezi Elemanı meslek kodu nedir ve ilgili mesleğin iş imkanları hakkında bilgilere haberimizden ulaşabilirsiniz.
Meslek Kodu : 4222.05
Meslek Adı : Çağrı Merkezi Elemanı
Meslek Ana Grubu : Büro Hizmetlerinde Çalışan Elemanlar
Meslek Alt Ana Grubu : Müşteri Hizmetlerinde Çalışan Elemanlar
Meslek Grubu : Müşteri Danışma Elemanları
Meslek Birim Grubu : İletişim Merkezi Danışma Elemanları
Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Ortaöğretim (Lise ve Dengi)
Meslek Tanımı : Görevinde gelen telefonları doğru cevaplamak, kurumdan hizmet almaya gelenleri en kısa sürede doğru yerlere yönlendirmek, faks ve e-postalara cevap verebilen kişidir.
Görev ve İşlem Basamakları :
Çağrı Merkezi Elemanı; İşletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:
a) Telefonla iletişim kurmak,
b) İletişim sürecini incelemek ve iletişim türlerini kullanmak,
c) Beden dili ile iletişim kurmak,
d) İnternet üzerinden bilgiye ulaşmak,
e) Müşteri isteklerini tespit etmek,
f) Kitle İletişim sürecini çözümlemek,
g) Grup iletişimi kurmak,
h) Temel düzeyde araştırma yapmak,
i) Bilgisayar, temel donanım ve programlarını kullanmak,
j) Planlı ve etkili yazmak,
k) Bilgisayarda resmi yazı hazırlamak,
l) Bilgisayarda metin dosyası oluşturmak,
m) Bilgisayarda doküman hazırlamak
n) İş planı yapmak,
o) Problem çözmek,
p) Belge akışını izlemek,
q) İnternet üzerinden bilgiye ulaşmak,
r) Dosyalama ve takibini yapmak,
s) Reklam ve tanıtım hizmetlerini temin etmek,
vb. görev ve işlemleri yerine getirir.
Çağrı Merkezi Elemanı Meslek Kodu Nedir?
SGK her farklı meslek için ayrı meslek kodu uygulamaktadır. Örneğin: Usta Öğretici (meyve Ve Sebze Satış Elemanlığı) mesleği için “2360.22” kod olarak kullanılır iken Bilgisayar Destekli Tasarım Öğretim Üyesi mesleği için “2310.15” kod olarak kullanılmaktadır. Ülkemizde standart bir veri tabanı oluşturma ve SGK prim kayıplarının önüne geçilmesi gibi nedenlerle meslek kodu belirtme zorunluluğunu bulunmaktadır.
ISCO-08 Mesleklerin Uluslararası Standart Sınıflandırması göre;
Çağrı Merkezi Elemanı Meslek Kodu “4222.05” olarak belirlenmiştir.