Direksiyon sınavından kalma nedenleri

Geçtiğimiz yıl 567 bin 280 kişi direksiyon sınavından kalarak başarısız oldu. Peki 2019 Direksiyon sınavından kalma nedenleri nedir?

Direksiyon sınavından kalma nedenleri

Kalma nedenleri arasında sınavda adayın kalkış yaparken motoru iki kez stop ettirilmesi ve park etme hataları başı çekti.

Türkiye'de 2018 yılında direksiyon sınavına giren 1 milyon 7 bin 197 kişi ehliyet almaya hak kazandı, 567 bin 280 kişi başarısız oldu.

Kalma nedenleri arasında araçların kalkış yaparken motoru iki kez stop ettirilmesi ve park etme hataları başı çekti. Cemre Sürücü Kursu Müdürü Hasan Hüseyin Alataş ile sınav sırasındaki bu hataları önlemek için yapılması gerekenleri konuştuk.

Direksiyon sınavından kalma nedenleri

Alataş insanları bu sınavdan kalma nedenini,  "Derslere devamsızlık,eğitim düzeyinin azlığı, yaşın ilerlemiş olması belirleyici etken. Ayrıca sorgulayıcı bir toplum değiliz, teorinin pratiğe uygulanması gerektiği bilincinde değiliz. Trafik, ilk yardım, motor gibi teorik derslerin bilinçli şekilde almıyorlar" diye açıkladı.

'KURSİYER ALGILAMALI'

Alataş araba kalkışında motorun stop ettirilmesi ve park etme hatalarıyla ilgili şunları söyledi: "Kalkışta debriyaj, gaz ve fren sistemini uyumlu bir şekilde kullanmayı iyi kavramak gerekiyor. Hareketin motora başlangıç ve sonuç bölümlerinin nasıl olduğunu kursiyerin kavramalı. Parklarda manevrayı algılamak gerekiyor. Örneğin aracın önü sağa giderken, arkası sola gider.Ayrıca kursiyerlerin ayna kullanımını da öğrenmesi gerekiyor. Mesafe algısı gelişmeli. Görüntü izafi bir görüntüdür. Gerçek görüntüyle izafi görüntü arasındaki farkı kursiyer algılamalı."

KAZALAR NASIL AZALTILIR?

Türkiye'de 2018 yılında toplam 428 bin 74 kaza oldu ve bu kazalarda 310 bin 109 kişi yaralandı, 2 bin 712 kişi öldü. Bu verilerden yola çıkan Alataş araç kullanırken kazaları sıfıra indirmek için yapılması gerekenleri madde madde şöyle sıralıyor:

- Geniş görüş alanına sahip olunmalı

- Dikkatli olunmalı, algı açık olmalı

- Hız, mesafe kontrolünü iyi yapmalı
- Organ uyum kapasitesi sağlanmalı ve araç hakkında bilgi sahibi olmalı

- Trafik adabına uyulmalı

1989 YILINDA MEB'E GEÇTİ

Alataş ehliyet sınavlarının tarihi hakkında da bilgi verdi:" Sürücü kurslarının ve sınavların Milli Eğitim Bakanlığı'na geçişi 1989 yılında oldu. Bu tarihten önce il emniyet müdürlüğü, şoförler birliği ve karayollarından temsilciler sınava katılıyordu. Trafiğe kapalı pistlerde pratik eğitim yapılıyordu. Akan trafikte sınava girmiyordunuz ancak bugünkü yapılan sınavda sizden istenenler o tarihte de isteniyordu."

Tamer Arda ERŞİN
Kaynak : Anayurt

0
0
0
0
0
0
0
👍
👎
😍
😥
😱
😂
😡