Diyanet İşleri Başkanlığı personel alımı başvurusu nasıl yapılır? Diyanet İşleri Başkanlığı personel alımı başvuru şartları 2021
Diyanet İşleri Başkanlığının 7 bin 800 personel alımı başvuruları 8 Kasım tarihinde başladı. 4-B sözleşmeli 1.500 Kur'an kursu öğreticisi, 5.600 İmam-hatip ve 700 Müezzin-kayyım olan 7 bin 800 personelin alımı Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından gerçekleştirilecek. Vatandaşları başvuru işleminin nasıl yapılacağını araştırıyorlar. Bu bağlamda Diyanet İşleri Başkanlığı personel alımı başvurusu nasıl yapılır? İşte Diyanet İşleri Başkanlığı personel alımı başvuru şartları 2021...
Diyanet sinav.diyanet.gov.tr başvuru sayfası son dönemde kullanıcılardan dolayı yoğun durumda. Personel alımı için başvurular 8 Kasım 2021 tarihinde başladı. Başvurular eğer kontenjan grubuna ayrılan sayıdan fazla olursa, KPSS puanı en yüksek olan adaydan başlanarak ilan edilen kontenjanın 3(üç) katı kadar aday sözlü sınava çağırılır. Peki, Diyanet İşleri Başkanlığı personel alımı başvurusu nasıl yapılır? Diyanet İşleri Başkanlığı personel alımı başvuru şartları 2021 ve tüm detaylar haberimizde...
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI PERSONEL ALIMI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
A. YÜKSEK ÖĞRENİM MEZUNU ADAYLAR İLE ELEKTRONİK ORTAMDA MEZUNİYET BELGELERİ BULUNAN ORTA ÖĞRENİM MEZUNLARININ BAŞVURU İŞLEMLERİ
1. Müracaatlar, başvuru şartlarını taşıyan adayların bizzat kendileri tarafından 08.11.2021-22.11.2021 (saat 23:59) tarihleri arasında "sinav.diyanet.gov.tr" adresi üzerinden yapılacaktır.
2. Yükseköğrenim mezunu adayların lisans ve ön lisans öğrenim durumları elektronik ortamda tespit edilecektir. Yükseköğrenim bilgileri elektronik ortamda bulunmayan adaylar, başvuru işlemlerinden önce mezuniyet bilgilerini ilgili kurumlar aracılığıyla elektronik ortama kaydettireceklerdir.
B. ELEKTRONİK ORTAMLARDA MEZUNİYET BİLGİLERİ BULUNMAYAN ORTA ÖĞRENİM MEZUNU ADAYLARIN BAŞVURU İŞLEMLERİ
1. Orta öğretim bilgileri, ilgili kurumların elektronik ortamlarında bulunmayan adaylar 08.11.2021- 22.11.2021 tarihleri arasında "sinav.diyanet.gov.tr" adresi üzerinden sınav için ön başvuru yapacaklardır.
2. Adaylar, ön başvurularını onaylatmak için 08.11.2021-22.11.2021 tarihleri arasında (saat 08:30- 16:30 arası) herhangi bir il veya ilçe müftülüğüne şahsen müracaat edeceklerdir.
3. Adaylar, başvuru onayı için Kimlik Belgesi (nüfus cüzdanı, kimlik kartı veya pasaport), Kontenjan grubuna göre öğrenim durumlarını gösteren mezuniyet belgesini ibraz edeceklerdir.
4. Adaylardan istenen belgeleri getirmeleri halinde, yurt dışından veya askerlik görevini yerine getirmekte olan adaylar adına üçüncü şahıslar başvuru işlemini yapabileceklerdir.
5. İl veya ilçe müftülüklerindeki DİBBYS sorumluları, adayların sınav başvuru formuna girdiği bilgiler ile ibraz ettiği belgelerdeki bilgilerin doğruluğunu tespit ettikten sonra onaylama işlemini gerçekleştireceklerdir. Belgeleri eksik olan adayların başvuru onaylama işlemi yapılmayacaktır.
6. Başkanlığımız "sinav.diyanet.gov.tr" adresi üzerinden ön başvuru yapmayan ve il veya ilçe müftülüklerinde başvuru onay işlemini yaptırmayan adayların başvuru talepleri dikkate alınmayacaktır.
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI PERSONEL ALIMI SINAVINA BAŞVURMAK İÇİN TIKLAYINIZ
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI PERSONEL ALIMI BAŞVURU ŞARTLARI 2021
1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48 inci maddesinin (A) bendinde belirtilen genel şartları taşımak,
2. Diyanet İşleri Başkanlığı Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinde yer alan ortak nitelik şartını taşımak,
3. Başvurunun son günü itibariyle unvan gruplarına göre tabloda belirtilen öğrenim durumlarına sahip olmak,
4. 2020 yılı KPSS (B) grubundan lisans mezunları için KPSSP124; ön lisans mezunları için KPSSP123; ortaöğretim mezunları için KPSSP122 puan türünden en az 50 puan almış olmak,
5. Başvuru yapacağı unvanda görev yapmaya mani bir engeli bulunmamak.
6. Hafız olmak (+Hafız kontenjan gruplarına başvuran adaylar için),
7. Halen Başkanlığımız teşkilatında personel alımı yapılacak unvanlarda kadrolu veya sözleşmeli olarak çalışıyor olmamak,
* Adaylar sadece bir unvan grubu için sınava müracaat edebilecektir.
* Sözleşmeli bir pozisyonda görev yapmakta iken Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esasların Ek 1 inci maddesinde istisna edilenler hariç olmak üzere, sözleşmenin feshi sebebiyle görevinden ayrılanlardan sözleşmelerinin fesih tarihinden itibaren 1 (bir) yıl geçmeyenlerin müracaatları kabul edilmeyecektir. Bu hususun sonradan anlaşılması halinde yerleştirmeleri yapılmış olsa dahi sözleşmeleri iptal edilecektir.