E-devlet ikametgah sorgulama
İkametgah belgesi almak artık çok kolaylaştı. Bu belgeyi almak için mahalle muhtarlıklarına gitmeye gerek yok. Devlet tarafından verilen hizmetlerin elektronik ortamda gerçekletirilmesini sağlayan e-devlet şifresi ile ikametgah belgesi almak artık mümkün.
İkametgah belgesi almak artık çok kolaylaştı. Bu belgeyi almak için mahalle muhtarlıklarına gitmeye gerek yok. Devlet tarafından verilen hizmetlerin elektronik ortamda gerçekletirilmesini sağlayan e-devlet şifresi ile ikametgah belgesi almak artık mümkün. E-devlet şifresi ile nasıl ikametgah alabileceğinizi haberimizden öğrenebilirsiniz.
İnsanların yaşamlarını sürdürmek için oturdukları yere ikametgah denir. Her vatandaşın sadece bir ikametgah adresi vardır. Yasalara göre ticari ve sanayi işletmelerin ikametgahları birden fazla olabilir. Ayrıca yazlık ve kışlıklarımızı, köylerimizi ikinci adres olarak göstermek mümkündür. Peki ikametgah belgesi nereden alınır ve ikametgah belgesi nasıl alınır? Daha önceleri ikametgah belgesi, muhtarlıklardan ücret karşılığı alınıyordu. Artık günümüzde ikametgah belgesini alma sadece muhtarlıktan olmuyor. 1 yıla yakın bir süredir ikametgah belgeleri Nüfus Müdürlükleri tarafından da verilmektedir. Ayrıca bu hizmeti sadece bağlı bulunduğu ilçeden değil, tüm yurttaki Nüfus Müdürlüklerinden almak mümkündür. Bu olayın diğer bir ayrıcalığı ise ikametgah veya nüfus cüzdan örneği herhangi bir ücret istenmemesidir.
E-devlet şifresi ile ikametgah almak için aşağıdaki linki tıklayın
https://adres.nvi.gov.tr/Pages/Bildirim/Dogrulama/YerlesimYeriDogrulama.aspx
E-DEVLET ŞİFRESİ İLE İKAMETGAH BELGESİ NASIL ALINIR?
E-Devlet ikametgah belgesi alma işlemi gerçekleştiğinde, eğer girdiğiniz vatandaşlık numarası doğru ise aradığınız kişinin şu anda nüfusa kayıtlı olduğu yer değil, ikamet ettiği yani yaşadığı yeri öğrenmiş olacaksınız. Bu sorgulamayı yaparken önemli olan husus aradığınız kişinin oy kullanma yetkisinin olup olmadığıdır. Yani siz herhangi birinin ikametgah adresini öğrenebilmek için o kişinin 18 yaşından büyük olup seçmen kaydının bulunması lazımdır. Ancak bu koşullar doğrultusunda E-Devlet ikametgah belgesi sorgulama işlemini gerçekleştirebilirsiniz.
E-DEVLET İKAMETGAH BELGESİNİN SORGULANIŞ ŞEKLİ
Vatandaşlık numarasını bildiğiniz bir kişinin ikametgah adresini kolayca öğrenebilirsiniz. Aşağıdaki linki kullanarak E-Devlet ikametgah belgesini T.C. kimlik numarası yazan bölüme adresini bulmak istediğiniz kişinin vatandaşlık numarasını girerek ve resim doğrulamasını da kontrol ettikten sonra “Sonraki” butonuna tıklayınız. Bu şekilde işleminize devam edebilirsiniz.
İKAMETGAH NEDİR?
İkametgah belgesi, bir kimsenin ikamet ettiği yani yaşamını devamlı olarak sürdürdüğü yerin resmi olarak belirtildiği, devlet kayıtlarında bulunan adrestir. Hukuken herkesin tek bir ikametgah adresi bulunur. Bir başka deyişle ikametgah, bir kimsenin yerleşme kast ve niyetiyle oturduğu yer anlamına gelir. Tüzel kişilerin ikametgahı ise, tüzüğünde aksine hüküm bulunmadıkça, işlem merkezinin bulunduğu yer anlamına geliyor.
İKAMETGAH BELGESİ NE İŞE YARAR?
İkametgah belgesi ise bir şahsın daimi olarak ikamet ettiği yani hayatını sürdürdüğü yerin resmi olarak belirtilmiş olduğu ve devlet kayıtlarında da bulunan adres demektir. Yani nerede yaşadığınızı resmi olarak gösteren belgedir. İş görüşmeleri ya da resmi kurumlarla olan işlerde ve daha çok sayıda alanda kişilerden ikametgah belgesi talep edilmektedir.
İKAMETGAH BELGESİNDE E-DEVLET DÖNEMİ BAŞLADI
İkametgah belgesi artık nüfus müdürlüğü veya muhtarlığa gitmeden e-Devlet üzerinden alınabilecek.
Vatandaşların en fazla talep ettiği belgeler arasında yer alan ikametgah evrakı artık e-Devlet üzerinden alınabilecek.
TÜRKSAT'tan yapılan yazılı açıklamada, ikametgah belgelerinin, nüfus müdürlüğüne veya muhtarlığa gitmeden turkiye.gov.tr adresinden temin edilmesine başlandığı bildirildi.
Açıklamada, "Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin" 24 Şubat'ta Resmi Gazete'de yayımlandığı hatırlatılarak, "Yönetmelik doğrultusunda, e-Devlet Kapısı'ndan alınan yerleşim yeri belgeleri, nüfus idarelerinden alınmış resmi belgelerle aynı hukuki değere sahip oldu" denildi.
İkametgah belgesinin üzerindeki barkodun e-Devlet Kapısı'ndan doğrulanabileceği belirtilen açıklamada, böylece belgelerin doğruluğu ve geçerliliğinin de garanti altına alınacağı, bürokratik iş ve işlemleri azaltan hizmetin 7 gün 24 saat işlem yapabilme kolaylığı sağlayacağı kaydedildi.
E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL DEĞİŞTİRİLİR?
PTT tarafından verilen e-Devlet şifresi akılda kalıcı bir şifre olmayabilir. Bu durumda şifre değişikliği yapmak için sisteme giriş yaptıktan sonra ekranın üst tarafından bulunan ‘’Benim Sayfam’’ butonuna tıklayınız. Ardından ‘’Şifre ve Güvenlik Ayarlarım’’ butonuna tıklayınız ve gelen sayfada ‘’Şifremi Değiştir’’ butonuna tıklayıp şifre değişikliği işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.