E-Devletten Ağustos ayının E Bordro'sunu nasıl alırım?

Maaş bordroları her ay e-Devlet üzerinden erişime açılıyor. Devlet memuru olanlar maaşlarındaki kesintileri ve ek ödemeleri e-Bordro'lar sayesinde inceleyebiliyor. e-Devlet'ten e-Bordro'sunu görüntülemek isteyenler bu hizmetten istedikleri her an yararlan

E-Devletten Ağustos ayının E Bordro'sunu nasıl alırım?

Maaş bordroları her ay e-Devlet üzerinden erişime açılıyor. Devlet memuru olanlar maaşlarındaki kesintileri ve ek ödemeleri e-Bordro'lar sayesinde inceleyebiliyor. e-Devlet'ten e-Bordro'sunu görüntülemek isteyenler bu hizmetten istedikleri her an yararlanabiliyor. Peki e-Bordro nasıl alınıyor? İşte detaylar...

Devlet memurlarının maaş bordroları her ayın 14'ünde e-Devlet üzerinden erişime açılıyor. Vatandaşlar bu bordroları inceleyerek maaşlarından yapılan kesintileri, ek ödemeleri görebiliyor. 14 Temmuz'da görüntülenebilecek e-Bordro'lara e-Devlet'ten ulaşmak mümkün olacak. Bu hizmetten yararlanmak oldukça kolay ve zamandan tasarruf ettiriyor. Bu sebeplerden dolayı online olarak bordrosuna ulaşan vatandaş sayısı günden güne artıyor.

E-BORDRO NASIL ALINIR?

Artık memurların maaş bordroları e-Devlet üzerinden yayımlanıyor. Bu hizmetin e-Devlet'ten alınabiliyor olması vatandaşların maaş bordrolarına istedikleri zaman ulaşabilmelerini sağlıyor. Bu hizmetten yararlanmak istediğinizde şu adımları takip edin:

    www.turkiye.gov.tr adresine gidin ve ana sayfanın üst kısmında yer alan "Sisteme Giriş" butonuna tıklayın.
    Açılan ekranda e-Devlet Şifresi, Mobil İmza, e-İmza, T.C. Kimlik Kartı ve İnternet Bankacılığı seçeneklerinden birini kullanarak sisteme giriş yapabilirsiniz.
    e-Devlet şifresi ile sisteme giriş yapmak isterseniz; belirtilen alanlara T.C. Kimlik Numaranızı ve e-Devlet şifrenizi yazın ve ardından altı kısımda yer alan "Sisteme Giriş Yap" butonunu kullanın.
    Sisteme giriş yaptıktan sonra e-Hizmetler kısmından yahut yukarıda yer alan arama kısmından yararlanmak istediğiniz hizmetin adını yazın.
    e-Bordro yazmanızın ardından bu hizmetin adı önünüze çıkacaktır. Sonrasında Maliye Bakanlığı e-Bordro Sorgulama hizmetine tıklayın. Açılan ekrandan görüntülemek istediğiniz bordroyu seçin.
    Dilerseniz maaş bordronuzu yine aynı sayfada yer alan "Yazdır" butonunu kullanarak yazdırabilirsiniz.

Bu hizmet devlet memurlarının kendilerine ait bordroları listeleyip bordro detaylarını görüntüleyebildikleri bir hizmettir. E-Bordro sisteminden sadece 2006/4 sayılı Başbakanlık genelgesi kapsamında maaşları Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi üzerinden ödenen, 657 sayılı kanuna tabi memurlar ile kadro karşılığı sözleşmeli olarak çalışan personel yararlanabilir. 4B, 4C veya farklı şekilde sözleşmeli olarak çalışan memurlar bu sistemden yararlanamaz.

e-Bordro hizmetinden yararlanmak için tıklayın,

Bordro Nedir? – Özlük Hakları

Yine yalın anlatımımızdan uzaklaşmadan anlatmak gerekirse, işçinin bir veya birden fazla türdeki kazancından (ücret, mesai, prim, tazminat, ikramiye vb.) işveren belli kesintiler yapmakta ve kendisi de bir pay ekleyerek devlete ödemektedir. İşte, işçiden kesilen ve işverenin eklediği payları gösteren ve bunun her ücret türü için detaylı veren döküme Bordro diyoruz.

Bordro aylık olarak işverence düzenlenir ve işçiye imzalatılır. Bir nüshası işçide kalır. Sigorta kesintileri, vergi kesintileri, AGİ ve bireysel emeklilikten kaynaklanan iadeler, avanslar, mesai saatleri, tutarları tek tek detaylı bir şekilde yer alır. Ne kadar detay içerir ise o kadar faydalı olacaktır. Davalarda delil unsurudur. Kıymetli evraktır.

Bordrolarda dikkat edilmesi gereken hususlardan bahsetmek gerekirse;

Fazla mesai saatlerini gösteren alanların boş kalmaması gerekir. Kişi fazla mesai yapmadıysa sıfır yazması önemlidir.

Gelir vergisi AGİ dahil gösterilmelidir.

Tüm ödeme türleri mümkün mertebe detaylı gösterilmelidir.

Yazıcı kaymaları, kartuş tükenmeleri kâğıt yırtılmaları dikkate alınmalıdır.

Görevi, bölümü gibi unsurlar göz ardı edilmemelidir. Davalarda önem taşır.

Hafta içi hafta sonu gün sayılarından ziyade yıllık izinler bordrolarda gösterilmelidir.

e-Devlet Kapısı Nedir?

e-Devlet Kapısı, kamu hizmetlerine tek bir noktadan erişim imkanı sağlayan bir internet sitesidir. Kapı’nın amacı kamu hizmetlerini vatandaşlara, işletmelere, kamu kurumlarına bilgi ve iletişim teknolojileriyle etkin ve verimli bir şekilde sunmaktır.

e-Devlet Kapısı Nasıl Kullanılır?

Kişisel bilgilere erişim veya güvenlik gerektiren entegre elektronik hizmetlere erişim için şifre, e-imza, mobil imza, internet bankacılığı, T.C. kimlik kartı gibi kimlik doğrulama araçlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Tek bir kimlik doğrulaması ile pek çok entegre elektronik hizmeti aynı adresten alabilirsiniz.

Ayrıca, e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak bazı elektronik hizmetler için (vergi, harç vs. gibi) ödeme yapılması gerektiğinde ödeme birimi hizmeti sayesinde bu ödeme işlemleri de güvenli bir ortamda e-Devlet Kapısı üzerinden yapılabilmektedir.

Entegre Elektronik Hizmet Nedir?

Entegre elektronik hizmet, kamu kurumlarının verdiği elektronik hizmetlerden e-Devlet Kapısında entegre edilmiş ve tek bir kimlik doğrulamasıyla (şifre, elektronik imza, mobil imza, internet bankacılığı, T.C. kimlik kartı) erişilebilen hizmetlerdir.

Kimlik Doğrulama Nedir?

Hizmetlerden faydalanmak isteyen kişilerin, öne sürdükleri kişi olduklarının doğrulanmasıdır. Kimlik doğrulama için farklı araçlar kullanılabilir: Kullanıcı adı ve parola, e-posta ve parola vb. e-Devlet Kapısı, kimlik doğrulama için Kimlik numarası ve şifre, e-imza, mobil imza, internet bankacılığı ve T.C. kimlik kartı kullanır.

e-Devlet Kapısından Ne Tür Hizmetler Verilmektedir?

e-Devlet Kapısı üzerinden vatandaşlara verilen hizmetler genel olarak şöyle gruplandırılabilir:

    Bilgilendirme hizmetleri
    Entegre elektronik hizmetler
    Ödeme işlemleri
    Kurum ve kuruluşlara kısa yollar

Bunun yanı sıra kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile sağlanmaktadır.

e-Devlet Kapısının Getirdiği Kolaylıklar Nelerdir?

e-Devlet Kapısı; elektronik ortamdan sunulan kamu hizmetlerine tek bir adres (www.turkiye.gov.tr) üzerinden erişim imkanı sunmaktadır. Bizzat kamu kurum ve kuruluşlarınca sağlanan kamu hizmetleri ile ilgili doğru ve güncel bilgilere ulaşma imkanı sağlamaktadır.

Kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile de sağlanabilmektedir. e-Devlet Kapısında tek bir kimlik doğrulaması sayesinde birçok hizmete ikinci bir kimlik doğrulamasına gerek duyulmadan erişilebilmektedir.

e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak bazı elektronik hizmetler için (vergi, harç vb.) ödeme yapılması gerektiğinde ödeme birimi hizmeti sayesinde bu işlem Kapı üzerinden kolayca yapılabilmektedir. e-Devlet Kapısının amacı, tek bir adres üzerinden güvenli bir şekilde kamu hizmetlerinin vatandaşlarımıza sunulmasıdır. e-Devlet Kapısı üzerinden sunulan elektronik hizmetlerde vatandaşlarımızca şifre, elektronik imza, mobil imza, internet bankacılığı, T.C. kimlik kartı gibi kimlik doğrulama araçları kullanıldığından, kişisel bilgiler e-Devlet Kapısı üzerinden sadece ilgili vatandaşlarımıza sunulmaktadır.

e-Devlet Kapısından Engelli Kullanıcılar Yararlanabilecek mi?

e-Devlet Kapısı, engellilerin de kolayca kullanabilmesini sağlayacak tasarım özelliklerine sahiptir. Kapı tasarımında ve geliştirilen elektronik hizmetlerde engellilerin de hizmetlere kolaylıkla erişimi göz önünde bulundurulmaktadır. Kullanılabilirlik ve erişilebilirlik standartlarına uyum için gerekli çalışmalar yapılmaktadır.
Elektronik Hizmetlerden Faydalanmak İçin Ücret Ödeyecek Miyim?

Elektronik hizmetler (e-hizmetler) için kamu kurumları tarafından herhangi bir vergi, resim ve harç ödenmesi öngörülmemişse, e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak e-hizmetler için ekstra bir ücret ödemeniz gerekmemektedir.

e-devlet Şifremi Nereden Alabilirim?

Şifre, şahsen başvuru ile, üzerinde T.C. kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğin(nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi, hakim ve savcı kimlik kartları, süresi dolmamış (geçerli) çalışma izin kartı, geçici koruma izin belgesi) ibraz edilerek yurt içinde PTT Merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerden alınabilir.

e-Devlet şifresi yurt dışında elçilik ve konsolosluklardan temin edilebilir. Bağlı bulunulan dış temsilciliklerden konuyla ilgili detaylı bilgi alınabilir.

Bununla birlikte; mobil imza, elektronik imza, internet bankacılığı ve T.C. kimlik kartı kullanılıyorsa, e-Devlet Kapısına bunlardan biri ile giriş yaptıktan sonra şifre oluşturulabilir.
Şifremi Nasıl Kullanacağım?

Elektronik hizmetlere erişebilmek için TC kimlik numaranız ve PTT’den almış olduğunuz şifre ile sisteme giriş yapmanız gerekmektedir. e-İmza veya mobil imza gerektiren hizmetleri kullanabilmek için e-İmza veya m-imza edinilmesi hizmete bağlı olarak ayrıca gerekebilir.

Şifre ile ilk defa giriş yaptığınız durumda sistem sizi şifre değiştirme sayfasına yönlendirir. Bu durumda PTT’den aldığınız şifreyi girmeniz ve ardından da kendinizin belirleyeceği ve belli kriterlerden oluşan (şifre değişikliği sayfasında açıklanan) yeni şifrenizi girmeniz istenir. Bu işlemleri tamamladıktan sonra yeni şifreniz ile sisteme giriş yapabilirsiniz. Şifreyle ilgili ekranda bulunan uyarıları lütfen dikkatlice okuyunuz. Güvenliğiniz için lütfen şifrenizi kimseyle paylaşmayınız.

Şifremi Nasıl Değiştirebilirim?

Sisteme şifre ile ilk defa giriş yapan kullanıcı, güvenlik sebebiyle, otomatik olarak “Şifre Değiştirme” sayfasına yönlendirilir. Kayıt sonrasında sisteme giriş yapmış vatandaşlar dilerse “Şifre ve Güvenlik Ayarlarım” sayfasından şifre değişikliği işlemini gerçekleştirebilir. Ayrıca vatandaşlar PTT şubelerinden tekrar şifre alarak da şifre değiştirme işlemi gerçekleştirebilirler.

Şifrenin Unutulması, Çalınması veya Kaybedilmesi Durumunda Ne Yapılması Gerekir?

Şifrenizi unutmanız durumunda şifre yenileme yapabilir, e-imza, mobil imza, internet bankacılığı, T.C. kimlik kartı ile e-Devlet Kapısı’na giriş yaparak yeni şifre belirleyebilir veya PTT’den yeni bir şifre alabilirsiniz. Şifre yenileme hizmetinden yararlanabilmek için profilinizde bulunan iletişim bilgilerinden cep telefonu numaranızı ya da hem cep telefonu numaranızı hem de e-postanızı e-Devlet Kapısında doğrulamış olmanız gerekmektedir. Bu işlemleri yapmadığınız takdirde PTT şube ve Merkezlerinden şahsen yeni bir şifre almanız gerekmektedir.

Daha önce cep telefonu ve e-posta doğrulaması yapmış iseniz e-Devlet Kapısı Şifre ve Güvenlik Ayarlarım bölümünden:

    Sadece PTT şubelerinden yeni şifre zarfı alarak
    Cep telefonuma ve e-posta adresime gelecek kodları girerek
    Cep telefonuma gelecek kodu girerek

Seçeneklerinden birini işaretleyip şifre yenileme yöntemlerinden birini belirlemelisiniz.

Şifre Yenileme Nasıl Yapılır?

Şifrenizi unutmanız durumunda, sisteme giriş sayfasındaki şifremi unuttum seçeneği ile şifrenizi yenileyebilir, yeni şifre belirleyebilirsiniz. Bunun için şu adımları izlemelisiniz:

    Başlangıç: Açıklamaları okuyunuz ve sisteme girerken yaşadığınız sorun ile ilgili size en uygun seçeneği işaretleyiniz. “Devam Et” butonuna tıklayınız.
    Kimlik No: Kullanacağınız kimlik tipini seçerek, kimlikteki bilgilere uygun olarak formu eksiksiz olarak doldurunuz.
    Kimlik Detay: Kimlikteki bilgilere uygun olarak formu eksiksiz olarak doldurunuz.
    İletişim Bilgisi: Daha önce doğrulamış olduğunuz cep telefonu numaranızı ilgili alana yazınız.
    Güvenlik Kodu: Cep telefonunuza gelen kodu ilgili alana giriniz.
    Şifre Oluşturma: Yeni şifrenizi belirleyiniz.
    Bitiş: Belirlemiş olduğunuz yeni şifrenizi kullanabilirsiniz. Lütfen sayfadaki uyarıları okuyunuz.

Kimler Şifre Yenileme Yapabilir?

e-Devlet Kapısı profilinde cep telefonunu ve e-postasını doğrulamış e-Devlet Kapısı kullanıcıları ve mavi kartlı kullanıcılar bu şifre yenileme hizmetinden faydalanabilmektedir. Ancak yabancı kullanıcılar şifre yenileme hizmetinden faydalanamamaktadır. Şifre yenileme hizmetini kullanmak için tıklayınız.

Cep Telefonu ve e-Posta Doğrulaması Nasıl Yapılır?

Şifre ile giriş yapıldığında; Üst tarafta yer alan isim kısmına tıklanır. Aşağı doğru açılan kutucuğun içinde üçüncü sırada yer alan “iletişim seçeneklerim” kısmı seçilir. Cep telefonu ve e-posta kayıtlı değil ise, ilgili kısımlara cep telefonu numarası ve e-posta adresi yazılır. Yanlış kayıtlı ise kayıt silinir ve doğrusu yazılır ve güncelle butonuna tıklanır. Bir sonraki ekranda kimlik seri ve sıra nosu uygun şekilde doldurulduktan sonra "devam et" butonuna tıklanır. Cep telefonu ve e-posta adresinin altında yer alan cep telefonu ve e-posta doğrulaya tıklanır. Cep telefonuna ve e-postaya gelen doğrulama kodları kutucuklara yazılır ve "doğrula" ya tıklanır.
Şifre Online Olarak Alınabilir mi?

e-Devlet Kapısı üzerinden verilen hizmetler yüksek güvenlik seviyesi gerektirdiğinden şifrenin güvenliği önemlidir. Şifre teslimi için yüz yüze kimlik teyidi yapılması gerekmektedir. Bu nedenle PTT’den alınan şifreler ancak kimlik ibrazı ve şahsen başvuru ile verilmektedir.

e-Devlet Kapısı şifresi PTT’den zarf ile veya SMS ile alınabilmektedir. Ancak her iki yöntemde de yine PTT’ye şahsen başvuru yapılması gerekmektedir.

Şifre unutma durumunda şifre yenileme yapılabilmektedir. Kullanıcının e-Devlet Kapısı profilinde tanımlamış olduğu cep telefonuna ya da hem cep telefonu hem de e-postasına gelen doğrulama kodu vasıtasıyla yeni şifre belirlenebilmektedir.

İnternet bankacılığı aracılığı ile giriş yapan bir kişi e-Devlet Kapısı profil alanından kendisine şifre oluşturabilmektedir.

SMS ile Şifre Nasıl Alınır?

e-Devlet Kapısı şifresi zarfa alternatif olarak SMS ile de verilmektedir. SMS ile şifre almak için;

    PTT’ye şahsen başvurmanız,
    Başvuru anında cep telefonunu yanında bulundurmanız,
    Geçerli kimlik kartlarından birini ibraz etmeniz gerekmektedir.

SMS ile Şifre Almanın Avantajları Nelerdir?

SMS ile şifre aldığınızda cep telefonu numaranız profilinize kaydedilir ve şifrenizi unutmanız durumunda tekrar PTT’ye gitmeniz gerekmeden cep telefonunuzu kullanarak şifre yenileme yapabilirsiniz.

Ayrıca e-Devlet Kapısı üzerinden sunulan bilgilendirme hizmetlerinden de yararlanabilirsiniz.

Şifreyi Neden PTT Dağıtıyor?

e-Devlet Kapısı şifrelerinin olabildiğince geniş bir vatandaş grubuna ulaştırılabilmesi ve erişimin kolay olması büyük önem taşımaktadır.

PTT Genel Müdürlüğü, yurt genelinde en yaygın dağıtım ağına sahip kurum olarak bu amaca hizmet etmektedir. Bütün vatandaşlarımıza ulaşma imkânına sahip bir kurum olarak şifre dağıtımının, aynı zamanda bir kamu kuruluşu da olan PTT tarafından yürütülmesine karar verilmiştir.

Yüz yüze kimlik doğrulama, e-Devlet Kapısında güvenli şifre uygulamalarının bir parçasını oluşturmaktadır. Güvenlik açısından kimlik doğrulamanın yüz yüze yapılması açık bir gereklilik olup sizin yerinize başka birisinin bu şifreleri almasının önüne geçilmesi için de önem arz etmektedir.

Bunun yanı sıra, ofis ve şube sistemleri ile gerekli tecrübeli personele ve yeterli iletişim altyapısına sahip olan PTT, pek çok kamu kurumuna ve özel firmaya da benzeri hizmetler sunmaktadır.

Kimler e-Devlet Şifresi Alabilir?

15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, mavi kartlılar ve yabancılar üzerinde T.C kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğini (nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi, hakim ve savcı kimlik kartları, süresi dolmamış (geçerli) çalışma izin kartı, geçici koruma kimlik belgesi) ibraz ederek şahsen ya da vekaleti olan kişi aracılığıyla (vekalette “e-Devlet Şifresi almaya yetki olduğuna dair ibare bulunmalıdır)başvuru yaptığında PTT merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerinden e-Devlet kapısı şifrelerini alabilirler. Bunun yanı sıra mahkeme kararıyla kendine vasi tayin edilmiş kişiler vasileri aracılığıyla e-Devlet Kapısı şifresi temin edebilirler. Bu durumlar harici başkaları adına şifre alımı mümkün değildir.

Şifremi Nasıl İptal Ettirebilirim?

PTT müdürlükleri veya yetkili şubelerinden T.C. Kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğin ibrazı ile şahsen başvuru yaparak e-Devlet K apısı şifresi iptal ettirilebilir. Vekalet ya da vesayet durumlarında şifre alımında uygulanan kurallar şifre iptalinde de geçerli olmaktadır.

Şifre Ücretli mi?

Şifre ilk alındığında PTT tarafından işlem masrafı olarak 2 TL tahsil edilmektedir. İlk şifreden sonra herhangi bir nedenle PTT’den alınacak her şifre için ayrıca 4 TL ücret ödenmektedir.

Şifre için herhangi bir yıllık ücret söz konusu değildir. Her bir şifre için ödenen ücret bir defaya mahsustur. Ancak, unutma ve kaybolma durumlarında online şifre yenileme hizmetinden yararlanmak yerine PTT’den yeni şifre zarfı alınıyorsa bu ücretin tekrar ödenmesi gerekmektedir.

Bu ücret, e-Devlet Kapısına gelir olarak kaydedilmemekte, işlem masrafı olarak PTT tarafından tahsil edilmektedir.
Şifre İçin Yıllık Kullanım Ücreti Var mı?

e-Devlet Kapısı şifresi PTT’den ilk alındığında işlem masrafı olarak 2 TL tahsil edilir. İlk şifreden sonra herhangi bir nedenle PTT’den alınacak her şifre için ayrıca 4 TL ücret ödenmektedir. Bu işlem masrafı dışında herhangi bir yıllık ücret ödenmesi söz konusu değildir.

e-İmza Nedir?

Elektronik imza (e-imza), elektronik ortamda bulunan bir belgeye eklenerek imzalayanın kim olduğunu belirlemeye yarayan veridir. 5070 Sayılı Kanun uyarınca e-imza, ıslak imza ile eşdeğerdedir. e-imza sertifikası dağıtmaya yetkilendirilmiş kuruluşlar tarafından dağıtılan sertifikalar kullanılarak imzalama işlemi yapılır.

e-İmza Sertifikasını Nerelerden Alabilirim?

Elektronik imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylı Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar tarafından sunulmaktadır. Bu firmaların listesi ve diğer bilgilere http://www.btk.gov.tr/tr-TR/Sayfalar/e-imza-Elektronik-Sertifika-Hizmet-Saglayicilari adresinden ulaşabilirsiniz.

e-İmzayı Nasıl Kullanabilirim?

Elektronik imzanızı çalıştırabilmeniz için öncelikle kart sürücü yazılımını kurmanız gerekmektedir. Bu yazılım elektronik imza ile beraber gönderilen CD veya diğer medyalar içerisinde bulunabilir veya e-imzanızı aldığınız firmanın internet sitesinden edinilebilir. Bilgisayarınıza kurulan program ile elektronik sertifikanıza giriş gerçekleştirebiliyorsanız sertifikanız kullanıma hazırdır.
e-İmza Appleti Nedir?

Applet, bir tarayıcı içerisinde çalışan program parçasıdır. Bir internet sayfasında bir imaj veya tablo gibi belli bir dikdörtgen içerisinde çalışır ve programlamayla yapılabilecek birçok işlemi gerçekleştirebilir. İndirildiği makineye bağlanıp veri alış verişinde bulunabilir, kullanıcıyla etkileşimli olarak çalışabilir. e-İmza appleti elektronik imzalama işleminin gerçekleştirildiği applettir.
e-İmza Appleti Tarafından Desteklenen Konfigürasyonlar Nelerdir?

    Java runtime environment (JRE) 1.6 veya üzeri sürümler
    Web tarayıcısı: Internet explorer 6 veya üzeri, Firefox 2 veya üzeri
    İşletim sistemi: Windows 2000/2003/XP/Vista, Linux, Macosx, Solaris Sparc
    TC sınırları içinde geçerli elektronik imza sertifikası

Kullanım Öncesi Gereklilikler Nelerdir?

Elektronik imzanızı çalıştırmak için;

    Desteklenen yapılandırma (üstteki madde) sağlanmalıdır.
    Akıllı kart okuyucu sürücüsü imzalama işleminin gerçekleştirileceği bilgisayarda yüklü olmalıdır.
    Akıllı kart sürücüsü imzalama işleminin gerçekleştirileceği bilgisayarda yüklü olmalıdır.
    Sertifika sağlayıcı firma tarafından sağlanan programlar aracılığı ile akıllı karta giriş yapılabilmelidir.
    İşletim sistemine göre, gerekli olan kütüphane, sistem dizinine yüklenmelidir. Windows işletim sistemi için gerekli kütüphane applet içerisinde mevcuttur.
 

 

0
0
0
0
0
0
0
👍
👎
😍
😥
😱
😂
😡