GERÇEKTE OLAN: 46 DEĞİL 8 KİLOMETRE
Gerçek rakamlar, İmamoğlu döneminde İBB’nin son 34 yıldaki en kötü metro inşa sürecini geçirdiğine işaret ediyor. 90’lı yıllardan bu yana yıllık metro inşa ortalaması 12 kilometrenin altına düşmeyen İstanbul’da, İmamoğlu bu veriyi aşağı çekti.
İmamoğlu yönetimi 2019 yılından bu yana İstanbul’da yaklaşık 8 kilometrelik metro inşaatı yapabildi. AK Parti'li Kadir Topbaş döneminde ise tam 142,88 km metro inşa edildi.
Topbaş döneminde ihale edilip yapımına başlanan birçok metro hala İmamoğlu tarafından inşa ediliyor. İmamoğlu döneminde bitirilerek açılışı yapılan Dudullu-Bostancı Metrosu ile Mecidiyeköy-Kabataş Metrosu’nun Fulya ile Yıldız İstasyonları Kadir Topbaş’ın projelendirip başlattığı raylı sistemler arasında.
İmamoğlu’nun açılışı yapılmış gibi reklamını yaptığı fakat hala çalışmaların sürdüğü Ataköy-İkitelli metrosu da yine Kadir Topbaş’ın başkanlık sürecinde yapımına başlanıp 2019 yılına kadar büyük ölçüde tamamlanan metrolar arasında.
İşte İstanbul’da hangi belediye başkanının ne kadar metro hattı yaptığını gösteren gerçek rakamlar: