Fırtına mağduru araç sahiplerine ciddi uyarı!

Tüm Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu (TOBFED) Göçük Eğitim Koordinatörü Aşkın Önver, İstanbul'da dolu nedeniyle çok sayıda aracın zarar gördüğünü belirtti.

Fırtına mağduru araç sahiplerine ciddi uyarı!

Tüm Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu (TOBFED) Göçük Eğitim Koordinatörü Aşkın Önver, İstanbul'da dolu nedeniyle çok sayıda aracın zarar gördüğünü belirterek, "Oto sanayilerinde kuyruklar oluştu. Araç camları ve kaportada oluşan hasarların onarımı için kaliteli hizmet sunan ve bilinen firmaların tercih edilmesi gerekir. Acemi ve kötü malzeme kullanan, merdiven altı diye tabir edebileceğimiz iş yerleri araca daha fazla zarar verecektir." dedi.
Önver yaptığı açıklamasında"Zarar nedeniyle oto sanayilerinde kuyruklar oluştu. Araç camları ve  kaportada oluşan hasarların onarımı için kaliteli hizmet sunan ve bilinen  firmaların tercih edilmesi gerekir. Acemi ve kötü malzeme kullanan, merdiven altı  diye tabir edebileceğimiz iş yerleri araca daha fazla zarar verecektir.  Vatandaşlarımız, otomobillerini tamire götürürken ucuzluğa değil, kaliteye  baksınlar. Aksi takdirde daha büyük masraflarla karşılaşabilirler." Şeklinde konuştu.
"Yeni yöntemle daha ucuz ve kısa sürede tamir mümkün"
Aşkın Önver, dolu sonrası araçlarda meydana gelen kaporta  hasarlarının, aracın ikinci el değerini düşürmeyen "boyasız göçük düzeltme  yöntemi" ile kolaylıkla onarılabileceğini ifade etti.
Özellikle kaportada oluşan hasarların, bu yöntemle daha hızlı ve ucuz  tamir edilebildiğini dile getiren Önver, şöyle devam etti:
 "Parça değişimi ve boya işlemi yapılmadan gerçekleştirilen göçük  düzeltme işlemiyle aracın ikinci el değeri de düşmüyor.  PDR dediğimiz bu sistem  iki şekilde uygulanıyor. Bunlardan birincisi göçük bulunan bölgeye farklı boy ve  şekillerdeki çubuk aparatlarla arkadan ulaşıp dışarı doğru bastırılarak yapılan  işlemler. İkincisi ise arkasına ulaşılamayan göçük bölgelerin boyaya zarar  vermeyen yapışkanlı ekipmanlarla çekilerek düzeltilmesi işlemleridir."
 Önver, pek çok firmanın artık bu sistemi tercih etmeye başladığını  anlatarak, "Klasik süreçte aracın hasar tespiti, sigorta ihbarı, eksper  incelemesi, sigorta dosya açılması, sigorta onayı, servisteki yoğunluğa göre  aracın onarım programına alınışı, kaporta işlemi  ve boya işlemi minimum 20 gün  gibi bir sürece denk geliyor. Sonrasında sigortadan ödenme süreci başlıyor. O da  25 ila 45 gün arasında değişiyor. Oysa bu sistemle aynı gün içerisinde hasarları  düzeltmek mümkün." şeklinde konuştu.

 

Etiketler :
0
0
0
0
0
0
0
👍
👎
😍
😥
😱
😂
😡