Gıda devleri Starbucks ve Nestle birleşti!
1971 yılından beri tüm dünyanın kahve ihtiyacına hizmet eden dünyaca ünlü kahve markası Starbucks ve Nestle birleşiyor. 7,15 milyar dolarlık ortaklık anlaşması imzalayan iki firma anlaşmaya vardılar. Nestle Starbucks'ın ürünlerini starbucks dışında da paz
Nestle ve dünyanın en büyük kahve zincirlerinden olan Starbucks arasında 7,15 milyar dolar değerinde ortaklık anlaşması imzalandı.İsviçre merkezli gıda devi Nestle, bu anlaşmayla Starbucks ürünlerini Starbucks mağazaları dışında pazarlama hakkı kazanmış olacak. Bunun yanı sıra, Starbucks bünyesindeki 500 personel de Nestle kadrosuna transfer olacak.
OLUMLU KATKI BEKLENİYOR
Anlaşmaya göre Nestle, yıllık satışları 2 milyar dolar değerinde olan ABD merkezli Starbucks'a nakit olarak 7.15 milyar dolar ön ödeme yapacak. Nestle, anlaşmanın, şirketin hisse başına karına ve 2019 itibarıyla gerçekleşecek organik büyüme hedeflerine olumlu bir katkı yapmasını bekliyor.
Starbuck tarafından yapılan açıklamada, anlaşma ile elde edilen kazancın hisse geri satın alımlarını hızlandırmada kullanılacağı belirtildi. Şirket, geri alımlar ve temettü ödemeleri vasıtasıyla 2020 mali yılının sonuna dek yaklaşık 20 milyar dolar seviyesinde gelir getirmeyi öngörüyor.
"MİLYONLARCA EVE TAŞIYACAK"
Starbcuks CEO'su Kevin Johnson, konuya ilişkin bir açıklama yaparak, "Küresel kahve ittifaklı Starbucks deneyimini Nestle'nin dünya çapındaki erişimi ve itibarıyla milyonlarca eve taşıyacak." dedi.Starbucks, 2017'nin son çeyreğinde çay markası Tazo'yu 384 milyon dolara Unilever'a satmıştı.
STARBUCKS'IN TARİHÇESİ
1971 yılında açılan Starbucks, şirket Seattle’daki tarihi Pike Place Çarşısı’nda bulunan tek bir mağazadan oluşuyordu. Starbucks, sadece küçük bir mağazadan dünyanın en kaliteli, taze kavrulmuş kahve çekirdeklerini sunuyordu. Moby Dick'ten ilham alınan adı, eski kahve tüccarlarının denizcilik geleneği ve açık denize olan aşklarından gelmektedir.
1981 yılında, Howard Schultz (Starbucks yönetim kurulu başkanı, icra kurulu başkanı) bir Starbucks mağazasına ilk adımını attı. Schultz, ilk kez aldığı bir fincan Sumatra ile Starbucks'a girdi ve bir yıl sonra şirkete katıldı.
Bir yıl sonra, yani 1983 yılında Howard Schultz İtalya'ya gitti ve İtalyanların espresso barlarından ve kahve deneyimine olan aşklarından büyülendi. İtalyan kafe geleneğini Amerika Birleşik Devletleri'ne getirmek istiyordu. İnsanların bir araya gelebilecekleri, sohbetlerine ev sahipliği yapacak bir mekan yaratmak.Ev ve iş yerlerinden sonra 3.adreslerini oluşturmak… Schultz, Il Giornale kafelerini açmak üzere kısa bir süreliğine Starbucks'tan ayrıldı ve yerel yatırımcıların yardımlarıyla Starbucks'ı satın alarak 1987 yılının Ağustos ayında şirkete geri döndü.
Starbucks, kurulduğu tarihten itibaren farklı bir şirket olma yolunda ilerledi. Sadece kahve ve zengin bir kahve kültürü değil, bir deneyim sundu.