İlk kadın taarruz helikopter pilotu! Milli gururumuz Özge Karabulut Atak helikopterinin kokpitinde!
Türk Polis Teşkilatı, envanterine dahil ettiği Atak helikopteri ile birlikte havacılık alanında bir ilk yaşandı. 29 yaşındaki genç piloy Özge Karabulut, 9 haftalık eğitimini başarıyla tamamlayarak Türkiye'nin ilk kadın taarruz pilotu unvanını aldı.
Türk Polis Teşkilatı, başta terör olmak üzere suç ve suçlulara karşı daha etkin mücadele vermek amacıyla Atak helikopteri bünyesine kattı. Bununla birlikte havacılık alanında da bir ilk yaşandı. 28 yaşındaki genç Pilot Komiser Yardımcısı Özge Karabulut, 9 hafta süren eğitimşeri başarıyla tamamlayarak Türkiye'nin ilk kadın taarruz pilot unvanını almaya hak kazandı.
Hava araçları ile 40 yıldır vatan semalarında güvenliği etkin şekilde sağlayan Emniyet Genel Müdürlüğü Havacılık Daire Başkanlığı, 25 Şubat tarihinde Atak helikopteri bünyesine kattı. Bu değişiklikle birlikte görev konseptinde de değişikliğe giden polis havacılık ekipleri, dünyada hiçbir polis teşkilatında bulunmayan taarruz sınıfı helikopteriyle teröristlerle sıcak çatışmalarda helikopterle doğrudan saldırı gücüne sahip olurken diğer yandan da personel kadrosunda bir ilke imza attı.
Başkanlık bünyesinde görev yapan 28 yaşındaki Pilot Komiser Yardımcısı Özge Karabulut, 9 haftalık eğitimleri başarıyla tamamlayarak Atak helikopterinin kokpitine oturmayı hak etti ve böylece Türkiye'nin ilk kadın taarruz helikopter pilotu olarak adını duyurdu.
ATAK HELİKOPTERİ NEDİR? ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
TSK’nın son yıllarda envanterine kattığı T 129 ATAK helikopteri, hem tarruz hem de taktik keşiflerinde kullanılıyor.
ATAK helikopteri, tamamen yerli imkanlarla üretilen silah ve güç sistemlerine sahip olmasıyla da dikkat çekiyor.
Türk yapımı lazer güdümlü Cirit füzesi ve uzun menzili Mızrak tanksavar füzesi ATAK’ın silahları arasında yer alıyor.
T-129 ATAK, 5 palli ana rotor, güçlü motoru, yeni nesil hedef tespit sistemi, entegre kask sistemi, etkin ve özgün silah teknolojisi, sayısal kokpit mimarisi, görev bilgisayarları ile gelişmiş uçuş ve atış kontrol istemleriyle öne çıkıyor.
Helikopter, iki pilotun da maksimum görüşe sahip olduğu tandem adı verilen önlü arkalı kokpit dizaynıyla dikkati çekiyor. Yüksek manevra kabiliyetine sahip ana rotor sistemi ve her biri bin 292 beygir güç üreten iki motoru helikopteri benzerlerinden üstün kılıyor.
Ortalama görev ağırlığıyla 274 kilometre hıza ulaşabilen ATAK, standart yakıt ile 3 saat havada kalabiliyor ve 519 kilometre menzile ulaşabiliyor.
14 metre 60 santim uzunluğa ve 3 metre 95 santim yüksekliğe sahip helikopter, paller ile gövdenin yakın olmasının da etkisiyle üstün bir manevra kabiliyeti gösteriyor.
360 derece manevra gücüne sahip ATAK helikopteri, 90 dereceye yakın açılarla yükselme, dalma, burun ya da kuyruk sabit kalacak şekilde kendi etrafında dönme ve yan uçuş gibi manevraları başarıyla gerçekleştiriyor.
ATAK, aynı anda 8 adet güdümlü anti-tank füzesi UMTAS, 12 adet güdümlü CİRİT, 2 adet STINGER, 76 adete kadar 70 mm güdümsüz roket ve 500 adet top mermisiyle görev yapabiliyor.
ATAK helikopterinde gece-gündüz termal görüş ve hedefleme sistemi ile avcı kaska montajlanmış nişangah sistemi bulunuyor.
Hedefleri lazer sistemiyle koordinatlayan ATAK, çıplak gözle görmeden de hedefi yok edebiliyor.
Hedefleri lazer sistemiyle koordinatlayan ATAK, çıplak gözle görmeden de hedefi yok edebiliyor.
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ/TAI) tarafından 2014 yılından itibaren teslim edilmeye başlayan T129 ATAK Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri'nin sayısı 2017 yılı sonu itibariyle 27’ye ulaştı.