İstanbul Modern Neden Taşınıyor | Yeni Adresi Neresi

Türkiye'nin ilk modern ve çağdaş sanat müzesi olan İstanbul Modern, Karaköy'de ki adresinden taşınıyor. İstanbul Modern 18 Mart'a kadar eski adresinde hizmet verecek. 18 Mart'tan sonra Beyoğlu'ndaki eski Union Française binasına taşınacak .

İstanbul Modern Neden Taşınıyor | Yeni Adresi Neresi

Türkiye'nin ilk modern ve çağdaş sanat müzesi İstanbul Modern’in yeni binası yapılana kadar tüm faaliyetlerini sürdüreceği geçici mekan belirlendi.

Beyoğlu'ndaki eski Union Française binasına taşınacak olan İstanbul Modern, Karaköy'de 18 Mart'a kadar ziyaret edilebilecek.

14 yıldır süreli ve sürekli sergi salonları, fotoğraf galerisi, eğitim ve sosyal programları, kütüphane, sinema, restoran ve mağazasıyla Karaköy’deki 4 numaralı Antrepo’da faaliyetlerini sürdüren Türkiye'nin ilk modern ve çağdaş sanat müzesi İstanbul Modern'in ziyarete kapanış tarihi 18 Mart Pazar günü olarak belirlendi.

Bugüne kadar 7 milyonun üzerinde ziyaretçi ağırlayan müzenin ziyaretçilere kapanışının ardından taşınma süreci başlayacak.

Geçici mekan Beyoğlu

İstanbul Modern'in bir süreliğine taşınacağı Beyoğlu'ndaki geçici mekan da belirlendi. Meşrutiyet Caddesi'ndeki eski Union Française binası, İstanbul Modern'in tüm faaliyetlerini yeni müze tamamlanana kadar eksiksiz olarak sürdürebileceği bir biçimde hazırlanıyor.

1896 tarihinde Alexandre Vallaury tarafından inşa edilen Union Française binası İstanbul Modern'in geçici mekanı olarak mayıs ayı içinde ziyarete açılacak.

İstanbul Modern Neden Taşınıyor | Yeni Adresi Neresi

İstanbul Modern'in yeni binası dünyaca ünlü mimarlık bürosu Renzo Piano Building Workshop imzasını taşıyacak.

Mimarlık dünyasının en prestijli ödülü kabul edilen Pritzker sahibi Renzo Piano'nun tasarlayacağı İstanbul Modern'in yeni binasının proje lansmanının 2018 yılı içinde yapılması planlanıyor.

Galataport Projesi kapsamında inşa edilerek dünya standartlarında bir tasarımla 36 ayda tamamlanması planlanan İstanbul Modern’in yeni binası, müzenin kurucu sponsoru Eczacıbaşı Topluluğu ve Doğuş Grubu-Bilgili Holding’in ortaklaşa katkısıyla yapılacak.
İstanbul Modern Neden Taşınıyor | Yeni Adresi Neresi

Renzo Piano

Piano, Paris’teki ünlü çağdaş sanat müzesi Centre Pompidou'nun yanı sıra New York’taki Whitney Amerikan Sanat Müzesi, İsviçre’deki Beyeler Vakfı Müzesi, İspanya'daki Centro Botín gibi çok sayıda müze ve sanat merkezini tasarladı.

Avrupa’nın en yüksek binası olarak bilinen Londra’daki Shard binası da Renzo Piano imzası taşıyor.
7 milyonu aşan ziyaretçi

11 Aralık 2004 tarihinde kurulan İstanbul Modern, kurulduğu günden bu yana yerel yönetim, kamu ve özel sektörün desteği ve işbirliğiyle her kesimden ziyaretçiye hizmet veriyor. 14 yılda ziyaretçi sayısını hızla artırarak sadece İstanbul’un değil, Türkiye'nin de dünya çapında sayılı sanat kurumlarından biri haline geldi.

İstanbul Modern, kuruluşundan bu yana 7 milyonun üzerinde ziyaretçi ağırlarken, sunduğu ücretsiz eğitim programlarıyla da 750 bini aşkın çocuk ve genci sanatla buluşturdu.

İSTANBUL MODERN'İN TARİHÇESİ

Bina

İstanbul Modern’in tohumları, 1987 yılında, 1. Uluslararası Çağdaş Sanat Sergileri’nde, bugünkü adıyla Uluslararası İstanbul Bienali’nde atıldı. Serginin İstanbul sanat ortamına getirdiği ilgi ve dinamizmden etkilenen İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı’nın kurucusu Dr. Nejat F. Eczacıbaşı, İstanbul’da daimi bir modern sanat müzesi kurmak üzere harekete geçti.

Uzun bir arayış sonrasında Haliç’te, 19. Yüzyıl sanayi alanı olan Feshane, çağdaş sanat müzesine dönüştürüldü. Bina, 1991 yılında 3. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yaptı, fakat uzun vadeli proje gerçekleşemedi. O günden bu yana pek çok projeyle İstanbul’da bir modern sanat müzesi düşünün gerçekleşmesi denendi, ama uygun bir yer bulunamadığından veya ana koleksiyon oluşturulamadığından girişimler sonuca ulaşamadı.

Projenin kaderi, 2003 yılında 8. İstanbul Bienali’nin, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Akademisi'nin yanında yer alan dört numaralı gümrük antreposunu ana mekânı olarak kullanmasının ardından yeniden değişti.

Dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan alanın daimi olarak kullanılmasını onayladığında, müze projesinin önündeki ana engel kalkmış oldu.

T.C. Denizcilik İşletmeleri için kuru yük antreposu olarak inşa edilmiş olan 8000 m2’lik bina, Tabanlıoğlu Mimarlık tarafından, tam donanımlı, modern bir müzeye dönüştürüldü.

Bölge

İstanbul Boğazı'nın Haliç’i çevreleyen bölgesi, binlerce yıl boyunca doğal bir liman işlevi görerek kenti, dünya üzerindeki diğer ticaret ve kültür merkezleriyle birleştirdi.

13. Yüzyıl’da, çeşitli Latin kolonileri bu bölgede liman kurmaya başladı. Bunlardan biri, Tophane mahallesinin yer aldığı Galata bölgesini yaratan Ceneviz limanıydı. 17. Yüzyıl’a gelindiğinde, Tophane rıhtımları, Avrupa’dan gelen gemilerin ana limanı haline gelmişti.

İlk başta, her gemicilik şirketinin gemilerini demirlediği ayrı bir şamandırası ve mallar ile yolcuları karaya çıkaran ayrı bir kürek takımı vardı. Taşımacılık trafiği ve yolcu sayısı artınca bu sistem yetersiz hale geldi ve 1879 yılında sahil boyunca rıhtımlar inşa edilmeye başladı.

1910 yılında rıhtımlara antrepo ve hangarlar inşa edildi. 1923 yılında Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulması ile birlikte bu rıhtımlar, 1984 yılında Türkiye Gemicilik İşletmesi adını alan Gemicilik ve Limanlar İşletmesi yönetimine verildi.

Şu andaki bina, Tophane Meydanı’nın 1957-58 yıllarındaki düzenlenmesi sırasında ambar olarak, ünlü mimar Sedad Hakkı Eldem yönetiminde inşa edildi. Rıhtım, 1990 yılına kadar İstanbul’un ana limanı olarak kullanıldı ve bugün pek çok ticari gemiyi ve yolcu gemilerini karşılamayı sürdürüyor.

0
0
0
0
0
0
0
👍
👎
😍
😥
😱
😂
😡
HABERE YORUM KAT