Kadınlar adetli veya loğusa iken dua edebilirler mi? Diyanet İşleri Başkanlığı
Hanımlar âdet günlerinde veya nifâs (loğusalık) hallerinde iken dua edebilirler; zikir ve dua anlamı taşıyan âyet-i kerimeleri okuyabilirler.
Bunun yanında, Kelime-i şehâdet, Kelime-i tevhid, istiğfar, salâvat-ı şerife getirebilirler. Aynı şekilde tefsir, hadis ve fıkıh gibi dinî eserleri okuyup mütalaa edebilirler (Merğînânî, el-Hidâye, I, 31; İbn Nüceym, Bahru’râik, I, 49; Şirbînî, Muğnî’l-Muhtâc, Beyrut, 1418/1997, I, 120-121, 172).
Kadınlardan gelen akıntı abdesti bozar mı?
Dört mezhebe ait kaynaklarda insanın önünden ve arkasından gelen her şeyin abdesti bozacağı ifade edilmektedir (Merğînânî, el-Hidaye, 1/32, İbn Kudame, El- Muğnî, 1/191, Nevevî, Ravzatü’t-Talibin, 2/102, Kâsânî, Bedaiu’s-Sanaî, 1/2, İbu’l- Cüzey, El-Kavaninu’l-Fıkhiyyetü, 1/20). Kadınlardan gelen adet, loğusalık ve istihaze kanı dışındaki akıntılar da bu kabildendir.
Günümüzde bazı âlimler, gelen bu akıntının necaset kaynaklı olmadığı gerekçesiyle abdesti bozmadığı görüşündedirler.
Kadınlar adetli veya loğusa iken dua edebilirler mi?
Hanımlar âdet günlerinde veya nifâs (loğusalık) hallerinde iken dua edebilirler; zikir ve dua anlamı taşıyan âyet-i kerimeleri okuyabilirler. Bunun yanında, Kelime-i şehâdet, Kelime-i tevhid, istiğfar, salâvat-ı şerife getirebilirler. Aynı şekilde tefsir, hadis ve fıkıh gibi dinî eserleri okuyup mütalaa edebilirler (Merğînânî, el-Hidâye, I, 31; İbn Nüceym, Bahru’râik, I, 49; Şirbînî, Muğnî’l-Muhtâc, Beyrut, 1418/1997, I, 120-121, 172).
Kaynak: Diyanet İşleri Başkanlığı