Malkoç: "Kamu Denetçiliği kurulduğu günlerde kararlara idarenin uyma oranı yüzde 22’ydi, şimdi yüzde 65’leri buldu"
Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK) Baş Denetçisi Şeref Malkoç, "Kamu Denetçiliği kurulduğu günlerde kararlara idarenin uyma oranı yüzde 22 civarındaydı, şimdi yüzde 65'leri buldu" dedi.
Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK) Baş Denetçisi Şeref Malkoç, "Kamu Denetçiliği kurulduğu günlerde kararlara idarenin uyma oranı yüzde 22 civarındaydı, şimdi yüzde 65'leri buldu" dedi.
TBMM Dilekçe ve İnsan Hakları İnceleme Komisyonu, TBMM'de Kamu Denetçiliği Kurumu raporunu görüşmek üzere toplandı. Komisyon toplantısına katılan Kamu Denetçiliği Kurumu Baş Denetçisi Şeref Malkoç, KDK'nın halkın avukatlığını yapan ama yeterince tanınmayan bir kurum olduğunu söyleyerek, "Yönergelerde değişiklik yaparak Kurumsal İletişim Başkanlığını ihdas ettik. Buradaki hedefimiz şu; Kamu Denetçiliği Kurumunun verdiği kararlar tavsiye kararı. Bunların uygulanması için hukuki yoldan çalışmalar olduğu gibi kamuoyu desteğini almamız gerekiyor. Bu açıdan Türkiye'de var olan sivil toplum kuruluşlarıyla dayanışmamızı artırmak, basınla diyaloğumuzu artırmak için kurumsal iletişim birimi ve basın danışmanlığını oluşturduk ayrıca kurumdaki işleyişi hızlandırmak için. Çünkü yasada şikâyetten itibaren altı ay içerisinde karar verme zorunluluğu getirilmiş. Bazı düzenlemeler yaptık. İlk inceleme birimi kurarak dilekçenin gelmesinden itibaren iki gün içerisinde görevli denetçi arkadaşlara dilekçenin ulaşmasını temin ettik. Bunun yanı sıra dağıtım, bilgilendirme ve araştırma bürolarını kurduk" ifadelerini kullandı.
Malkoç, şöyle konuştu:
"Kamu Denetçiliği kurulduğu günlerde kararlara idarenin uyma oranı yüzde 22 civarındaydı, şimdi yüzde 65'leri buldu. Avrupa ülkelerinde ombudsmanların kararlarına uyma oranı yüzde 80 civarında. Yani umudumuz, bir iki sene içerisinde sıkı bir takiple bunları yüzde 80 civarına ulaştırmak. Şimdi, bu bahsettiğim değişikliklerin sonucunda basında yer alma sayımız 2016 yılında bin 41'ken, 2017 yılında 28 bin 845'e ulaştı. Kurumun yine 50 civarında ulusal ve uluslararası alanda organizasyonu oldu. Şimdi, bu tanıtım, bu çalışmaların sonucunda da 2016 yılında kuruma 5 bin 519 başvuru yapılmışken, 2017 yılında bu rakam 17 bin 131'e çıktı. Belki bizim daha fazla tanıtıma ağırlık vermemiz gerekiyor. Çözümlenen dosya sayısı 2016'da 4 bin 819'ken, 2017 yılında 14 bin 716'ya çıktı. Basınla ilişkilere değindim, rakamlara tekrar girmeyeceğim. Basınla diyaloğumuzu artırdık."