Mehmet Gürcan Karakaş kimdir? Aslen nerelidir? Kaç yaşındadır?

Yerli otomobilin tanıtımının yapıldığı esnada TOGG CEO'su Mehmet Gürcan Karakaş'ın kim olduğu sorusu vatandaşlar tarafından sıkça anılmaya başlandı. Kelimenin tam anlamıyla istikrarlı bir hayat hikayesi denebilecek türden bir,geçmişe sahip olan Mehmet Gürcan Karakaş'ın geçmiş hayatı...

Mehmet Gürcan Karakaş kimdir? Aslen nerelidir? Kaç yaşındadır?

 TOGG'un geçmiş günlerde duyurusunu yapan ve aslen Antalya Akseki doğumlu olan Mehmet Gürcan Karakaş Ortadoğu Teknik Üniversitsi Makine Mühendisliği bölümünden mezun oldu. Mezuniyetin hemen ardından Aselsan'da çalışmaya başlayan Mehmet Gürcan Karakaş,1990 yılında BOSCH Sanayi ve Ticaret AŞ'de çalışmaya başladı.

MEHMET GÜRCAN KARAKAŞ KİMDİR, NERELİDİR VE KAÇ YAŞINDADIR?

Mehmet Gürcan Karakaş 1965 Antalya Akseki doğumlu. 1988 yılında Ortadoğu Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü’nden mezun olan Karakaş, aynı yıl Aselsan’da çalışmaya başladı. 1990 yılında Bosch Sanayi ve Ticaret A.Ş’de görev alan Karakaş, 1991-1992 yılları arasında Almanya Feuerbach’ta dizel püskürtme sistemleri ürün geliştirme mühendisi olarak çalıştı. 1995 yılında Bursa’da teknik aplikasyon projelerinden sorumlu kısım müdürü oldu ve 1996-1997 yılları arasında Almanya Bühlertal’da enerji ve karoseri sistemleri üzerine Japon ve İskandinav müşterilerden sorumlu proje müdürü olarak görev aldı. Gürcan Karakaş, 2004 yılında Bosch Türkiye’ye Genel Müdür olarak atandı. 2007 yılında Bosch’un Almanya’daki merkezine geçen Karakaş, o tarihten bu yana grubun yenileme pazarlarından sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak görev yapıyor.

Yerli otomobil için şu sözleri söyledi:

"Bu anın gerçekten bir tarifi yok. Ben ve bütün arkadaşlarım sabaha kadar uyumadık. Otomobilimiz bir yaşam alanına dönüşüyor. Doğru zamanda yola çıktık,çünkü oyunun kuralları değişirken başaırlı olmanın kuralları da değişiyor. Amacımız yüzde 100 Türkiye'ye ait olan bir marka yaratmak. Yola çıktığımızda hedefimiz küresel bir marka yaratmaktı. Projeye başlamadan önce 18 firmayı inceledik. Biz aylardır Türkiye'de ki yan sanayii ve tedarikçilerle beraber çalışıyoruz."

togg-2.jpg

MARKANIN İSMİ ÖNÜMÜZDEKİ SENELERDE

"Marka isimlendirmesini önümüzdeki senelerde yapacağız. Ürünümüze baktığımızda 200 beygir ve 400 beygir iki alternatif olacak. 500 km menzil ve hızlı şarj ile 30 dakikanın altında şarj imkanı sağlıyoruz. Akıllı bağlantı, internet üzerinden güncelleme; otomobilimizde standart olarak sunulacak. Otonom seviyesine hazır bir teknolojiyle yola çıkıyoruz. En çok önemsediğimiz konulardan birisi sürüş güvenliği. Her türlü ön görüleri düşünerek ve ürün geliştirme sürecini kısaltacak şekilde ilerliyoruz. Aracın holografik asistanı var.

Artık nesnelerin internetiyle bağlantılı otomobiller, otomobilin kendisinin internetli olduğu bir dünyadan bahsediyoruz. Şehirlerimiz, evlerimiz, fabrikalarımız akıllandıkça otomobillerimiz bir yaşam alanına, her birinin iç içe girdiği bir alana dönüşüyoruz. Bu nedenle biz diyoruz ki, doğru zamanda yola çıktık. Bize soruldu geç kalmadınız mı? Artık eskiden olduğu gibi büyükler değil, çevik olan, yaratıcı olan, işbirlikçi olan ve kullanıcıyı faaliyetlerin merkezine koyan şirketler, organizasyonlar başarılı olabiliyor.

Bizim yola çıktığımızda iki hedefimizi olmazsa olmaz olarak belirledik. Birincisi fikri sinai mülkiyeti yüzde 100 Türkiye’ye, Türkiyemize ait küresel bir marka olarak, bunu yaparken teknolojinin en güncelini yeni neslini kullanmak. Biraz önce de söylediğimiz gibi, doğuştan elektrikli bir otomobil geliştirmek. Nesnelerin internetiyle başından planlayarak akıllı bir cihaz olarak düşünmek ve küresel rekabet etmek." açıklamasını yaptı.

FİYAT SORULDU

CNN Türk'te Hafta Sonu programında Hakan Çelik'in konuğu olan TOGG CEO'su Mehmet Gürcan Karakaş konusunda fiyat konuşması yaptı.

Hakan Çelik; "İzleyicilerimizin dünden beri bana en çok sordukları sorularadan biri; fiyat konusu. Bu otomobil bugün satılıyor olsaydı fiyat aralığı ne olurdu?" sorusuna CEO Karakaş şu cevabı verdi; "Fiyat vermek hem ticarı anlamda doğru değil. Hem de 2,5 sene sonrası için mümkün de değil. Bizim yola çıkışımız da kullandığımız mantık; rekabetçi bir otomobil olmak durumunda. Her şeyini ona göre tasarlıyoruz. Böyle bir otomobil bugün piyasada pazar payı almak isteseydi kimden pazar payı alırdı ona bakıyoruz. Konumlandırmamızı da o şekilde yaparız. Çünkü bu bir ipucu veriyor." 

Etiketler :
0
0
0
0
0
0
0
👍
👎
😍
😥
😱
😂
😡