Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğrenci başarı izleme araştırması açıklandı

Milli Eğitim Bakanlığı'nın sitesinden yayınlanan 4. sınıf öğrencileri arasında yapılan Türkçe - Matematik - Fen Bilimleri Öğrenci Başarı İzleme Araştırması (TMF - ÖBA)-I: 2019 yayımlandı. Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk bir sonraki aşamanın bu araştırmaya yönelik çözüm üretmek olduğunu açıkladı

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğrenci başarı izleme araştırması açıklandı

Milli Eğitim Bakanlığı öğrencilere yönelik başarı izleme araştırması yaptı. Araştırma sonucu ile ilgili Milli Eğitim Bakanlığı şu bilgiye yer verdi:

"Bakanlığımız 2023 Eğitim Vizyonu'nda belirlenecek sınıf düzeylerinde herhangi bir notlandırma olmaksızın 'Öğrenci Başarı İzleme Araştırması' yapılmasını hedef olarak koymuştu. Bakanlığımız bu kapsamda 2019 yılı Nisan ayında 81 ilde 4., 7. ve 10. sınıf düzeylerinde Türkçe, Matematik ve Fen Bilimleri dersleri ile ilgili öğrenci başarı izleme araştırması yaptı. Katılan öğrenci sayısı ve araştırmanın ölçeği açısından Türkiye'de yapılan en geniş çaplı izleme çalışması gerçekleştirildi.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğrenci başarı izleme araştırması açıklandı

Bakanlığımız 4. Sınıflar düzeyindeki araştırmanın değerlendirme raporunu 'Türkçe-Matematik-Fen Bilimleri Öğrenci Başarı İzleme Araştırması (TMF-ÖBA)-I: 2019 4.sınıf Seviyesi' başlığı ile yayımladı. 4. Sınıf seviyesinde araştırmaya devlet ve özel öğretim kurumlarında öğrenciler katıldı.

Araştırmanın Türkçe alt testine 112 bin 465 öğrenci, Matematik alt testine 112 bin 322 öğrenci ve Fen Bilimleri alt testine 111 bin 742 öğrenci katıldı.

Yürütücülüğünü Bakan Yardımcımız Mahmut Özer'in yaptığı Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları serisinin dokuzuncu raporu Dr. H. Eren Suna, Dr. Hande Tanberkan, Emine Eroğlu ve Ümare Altun tarafından hazırlandı."

RAPOR İÇİN TIKLAYINIZ

MATEMATİKTE YÜZDE 49'U AKIL YÜRÜTEMİYOR

Türkçe alt testinde ‘bilme’ düzeyindeki soruların ortalama doğru cevaplanma oranı yüzde 63 olarak gerçekleşti. Aynı testin ‘anlama’ düzeyindeki soruların ortalama doğru cevaplanma oranı ise yüzde 60 oldu. Yani öğrencilerin yüzde 40’ı okuduğunu anlamıyor. Matematik alt testinde de ortalama doğru cevap oranı ‘bilme’ düzeyinde yüzde 63 oldu. Matematikte öğrencilerin yüzde 59’u okuduğunu anlarken, yüzde 49’u da akıl yürütemiyor.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğrenci başarı izleme araştırması açıklandı

VELİLERİN EĞİTİME KATILIMI BAŞARIYI ARTIRIYOR

Araştırmadaki diğer sonuçlar şöyle:

Velilerin eğitim süreçlerine katılımı başarıyı artırıyor.

Gelecekte alacakları eğitim konusunda henüz ilkokuldayken hedef koyan öğrencilerin her bir alt testte aldıkları puanların hedef koymayanlara göre oldukça yüksek.

Hiç devamsızlık yapmayan öğrencilerin başarısı, devamsızlık yapan öğrencilere oranla çok yüksek.

Okul yöneticileri ile öğretmenlerin kıdem yılı arttıkça her bir testte öğrencilerin başarısı arttı.

Öğrencilerin her üç dersi öğrenmeye yönelik özgüvenleri arttıkça alt test puanları da yükseldi.

Ödev verme sıklığı arttıkça her bir testte öğrencilerin başarısı arttı.

Öğrencilerin okula yönelik olumlu tutumları arttıkça her üç testteki puanları da artış gösterdi.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğrenci başarı izleme araştırması açıklandı

FEN BİLİMLERİNDE AKIL YÜRÜTME ORANI YÜZDE 61

Fen bilimleri alt testinde ‘bilme’ düzeyindeki soruların ortalama doğru cevaplanma oranı yüzde 65 oldu.

Uygulama düzeyindeki oran ise yüzde 70 olarak gerçekleşti. Öğrencilerin fen bilimlerinde akıl yürütme oranı da yüzde 61 oldu.

MİLLİ EĞİTİM BAKANI ZİYA SELÇUK AÇIKLAMA YAPTI

Bir yıldır okullarda geniş çaplı izleme değerlendirme çalışmaları yürüttüklerini belirten Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, ‘Başarı İzleme Araştırması’nın da bunlardan biri olduğunu söyledi.

Bir sonraki aşamanın çözümler üretmek olduğunu anlatan Selçuk, “Destekleme yetiştirme kurslarında yaptığımız düzenlemeler, kurduğumuz dijital alt yapı, Eğitim Bilişim Ağı içeriğinin öğrenci odaklı yenilenmesi, ülkenin her yerinden ulaşılabilecek destekleme yazılımları bu sonuçlar için birer çözüm olacak” dedi.

Etiketler :
0
0
0
0
0
0
0
👍
👎
😍
😥
😱
😂
😡