Nurten Akkuş Kimdir | Eğitim Nobeli'nde İlk 10'da
Samsun'un Ayvacık ilçesinde Ayvacık Anaokulu Müdürü Nurten Akkuş (33) Eğitim Nobeli'nde Dünya'nın en iyi 10 öğretmeni arasına girerek Türkiye'ye büyük bir gurur yaşattı. Peki Nurten Akkuş kimdir? detaylar haberimizde...
Küresel Öğretmen Ödülü’nde 2018’in ilk 10’u belli oldu. İlk 50 finalistin arasına girmeyi başaran Samsun Ayvacık’tan anaokulu öğretmeni Nurten Akkuş, bu sefer ilk 10’a da adını yazdırdı. 18 Mart’ta Birleşik Arap Emirlikleri Dubai’de düzenlenecek ‘Küresel Eğitim ve Beceriler Forumu’nda ödülün sahibi olan öğretmen açıklanacak. Kazanan eğitimci 1 milyon dolarlık para ödülünün de sahibi olacak.
Samsun'un 22 bin nüfuslu Ayvacık ilçesindeki Ayvacık Anaokulu'nun müdürü olan 11 yıllık öğretmen Nurten Akkuş, yaptığı projeler ve çalışmalar ile Türkiye'de çeşitli sivil toplum kuruluşlarından çeşitli ödüller kazanırken, bu başarısı ile dünyanın en iyi 10 öğretmeni arasına giren ilk Türk öğretmen oldu.
PROJELERİYLE TÜM DÜNYANIN DİKKATİNİ ÇEKİYOR
‘Baba Bana Masal Anlat’ projesiyle, babaları yöneticiliğini yaptığı anaokuluna davet ederek, çocuklara masal anlatmalarını sağlayan Nurten öğretmen, ayrıca ‘Oyuncak Kumbarası’ girişimiyle de, toplanan oyuncakların köylerde bulunan 40 anaokuluna ulaşmasını sağladı. Akkuş, hazırladığı proje ile Sabancı Vakfı'nın toplumsal gelişmeye katkıda bulunan 'Sıra dışı kişilerin olağanüstü öykülerini' anlattığı 'Fark Yaratanlar' programının yedinci sezonunda fark yaratanlar arasında gösterildi.
Küresel Öğretmen Ödülü’nde ilk 50’den sonra, ilk 10 finalist arasında kalmanın kendisini çok gururlandırdığını söyleyen Nurten öğretmen hislerini şöyle açıkladı:
“18 Mart’ta Dubai’de düzenlenecek forumda bu yıl ödülü kazanan eğitimci açıklanacak. İlk 50’de yer almanın ardında ilk 10’a kalarak, o sahnede Türk bayrağının dalgalanacak olması gurur verici. Bunu ilk başaran ilk Türk öğretmen olduğum için çok mutlu ve gururluyum.”
OYUNCAK KUMBARASI ILE KÖY COCUKLARI ICIN OYUNCAK TOPLADI
Akkuş ayrıca, 2014 yılında 'Oyuncak kumbarası' projesi başlattı. Proje kapsamında kumbaralarda toplanan oyuncaklar, ihtiyacı olan köylerdeki anaokullarına gönderildi. Yaklaşık 40 anaokuluna oyuncak ve kırtasiye desteği verildi. Proje kapsamında yaklaşık 5 bin oyuncak toplandı. Projeye Samsun'dan ve Türkiye genelinden birçok kişi ve kurum destek verdi. Veli ve öğrenci iletişimini sağlamak amacıyla, öğretmenler ve eğitim kurumlarının kullanımına ücretsiz olarak sunulan bir sosyal iletişim platformu Classloom tarafından verilen Eğitimde En İyiler Ödülleri'nde Samsun Ayvacık Anaokulu tarafından uygulanan 'Oyuncak Kumbarası' projesi en iyi ikinci sosyal sorumluluk projesi seçildi. Öğrencilerini ilk kez müzikal ile tanıştıran, helikopteri yakından görmelerini sağlayan Akkuş, yaptığı projelerle çeşitli kurum ve kuruluşlar tarafından yılın en iyi öğretmeni, yılın en sıradışı yöneticisi gibi ödüller de kazandı.
İŞTE İLK 10'A GİREN ÖĞRETMENLER
ABD’DEN FİLİPİNLERE DÜNYANIN EN İYİLERİ İLK 10’DA
Türkiye’nin yanı sıra Güney Afrika, Kolombiya, Filipinler, ABD, Belçika, Brezilya Avustralya, İngiltere ve Norveç’ten de birer öğretmen ilk 10’a seçildi. Geçen yıl ödülü Kanada’dan Maggie MacDonnell kazanmıştı.
NURTEN AKKUŞ KİMDİR?
Samsun' un Çarşamba ilçesinde doğdu. İlköğretim ve lise öğrenimini Çarşamba'da tamamladı. "Ondokuz Mayıs Üniversitesi (Amasya Eğitim Fakültesi) ni" 2.likle bitirdi. 2. üniversitesini Sosyal Hizmetler ve Danışmanlık, 3. üniversitemi Sosyoloji alanında tamamladı. Aynı yıl Samsun Asarcık İlçesi'ne bağlı bir köyde, sonrasındaki yıllarda da Bayburt’un soğuk ve uzak bir köyü’nde Okul Öncesi Öğretmenliği yaptı. Sonrasında Samsun'un saklı cennet olarak bilinen küçük bir ilçesi olan Ayvacık’taki bomboş ve inşaat sonrası teslim aldığı ve ilçenin de ilk anaokulu olan ‘Ayvacık Anaokulu’ nun kurucu müdürlüğünü yaptı.
Türkiye’nin en genç okul yöneticilerinden biri olarak başladığı yöneticilik görevini halen bu okulda sürdürmekte. Kısıtlı imkanlara rağmen öğretmenlerin de işbirliği ve il/ilçe milli eğitim müdürlüğü, kaymakamlık, belediye,birçok kamu kurum / kuruluşların da desteği ile okulu, öğrencilerin yeteneklerini geliştirecek, çok yönlü kullanabilecekleri bir ortam haline getirdi. Çevresini belediye desteğiyle düzenledi.
Okuldaki öğretmenlerle birlikte iyi bir ekip oluşturarak ilçedeki aileleri evlerinde ziyaret ederek okul öncesi eğitimin önemi hakkında bilinçlenmelerini ve okul öncesi eğitimin yaygınlaşmasını sağladılar. Okulda, ilçede ve ulusal çapta birçok projenin yazarlığı ve koordinatörlüğünü gerçekleştirdi. Proje yazma çalışmaları, ilçe-okul ve eğitimde ihtiyaç hissedilen alanlara çözüm üretmeye, faydalı olmaya yönelmeye ağırlık verdi. Bu vesileyle projeler ve yeni eğitim metotları üzerinde de çalışmalar gerçekleştirdi. Okulu dışında da talep eden birçok kaymakamlık, belediye, okul ve farklı diğer kurumlara da proje yazarak koordinatörlüğünü yaptı. Unıcef, AB, MEB, farklı kurum ve kuruluşlar ve STK'larla birçok projede yer aldı.