Öğretmenlerin Performansı nasıl değerlendirilecek?

MEB'in öğretmen performans değerlendirme sistemi 12 pilot ilde başlamasıyla veliler ve öğrenciler "Öğretmenlerin Performansı nasıl değerlendirilecek?" sorusunu yanıtını arıyor.

Öğretmenlerin Performansı nasıl değerlendirilecek?

MEB'in öğretmen performans değerlendirme sistemi 12 pilot ilde başlamasıyla veliler ve öğrenciler "Öğretmenlerin Performansı nasıl değerlendirilecek?" sorusunu yanıtını ararken Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Semih Aktekin Eğitim Bilişim Ağı'nın (EBA) internet üzerinden yapılan yayınında, öğretmenleri, Öğretmen Strateji Belgesi'ne ilişkin bilgilendirdi. 

Bilindiği gibi 9 Haziran 2017 tarihli Resmi Gazete'de öğretmen strateji belgesi yayımlandı. MEB Genel Müdürü Semih Aktekin belgeye ilişkin, çeşitli haberlerin, yorumların yapıldığını belirtti ve belgenin öğretmenlere yönelik hayat boyu öğrenme stratejisini temel alan bir anlayışla hazırlandığını ifade etti.

MESLEĞE UYGUN ÖĞRETMEN İSTİHDAMI

Semih Aktekin, strateji belgesinde öğretmenlik lisans programlarının yapılandırılmasından, öğretmen seçimine, performans değerlendirmeden, kariyer basamaklarına kadar pek çok başlığın bulunduğunu, amacın mesleğe uygun öğretmen istihdamını sağlamak, öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimini sürekli kılmak ile öğretmenlik mesleğine yönelik algıyı ve mesleğin statüsünü güçlendirmek olmak olduğunu anlattı.

Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı Genel Müdürü Semih Aktekin öğretmen yetiştirmeye yönelik programların YÖK ile iş birliği içinde yürütüleceğini dile getirerek bu kapsamda Öğretmen Yetiştirme Çalışma Grubu'nun tekrar toplanacağını, Strateji Belgesi'ndeki çalışmaların bir an önce başlatılacağını belirtti. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Semih Aktekin öğretmenlerin yeni değerlendirme sistemine ilişkin şu açıklamalarda bulundu;

Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı Genel Müdürü Semih Aktekin Öğretmenlik mesleğine girişte diğer memuriyetlerde olduğu gibi KPSS şartının arandığına işaret ederek şu açıklamayı yaptı;

"PSİKOLOJİK TESTLERE TABİ TUTULACAK"

"Fakat bir bireyin iyi ve nitelikli öğretmen olup olamayacağını, kişilik özelliklerini ölçmek için KPSS yeterli değil. Geçen yıldan beri mülakat uygulanıyor. Belki ilerleyen yıllarda kişilik testleri, çeşitli psikolojik testlere de tabi tutulacaklar arkadaşlarımız. Böylece sadece akademik başarısı değil, kişiliğinin ve becerilerinin de öğretmenliğe uygun olup olmadığı daha öğretmen alımında belirlenmiş olacak."

"60 PUANIN ALTINDA ALAN 2 ARKADAŞIMIZ VARDI"

"Geçen yılki değerlendirmede öğretmenlerin yüzde 98'ine 85 ve üzeri puan verildi. 60 puanın altında alan sadece 2 bin arkadaşımız vardı. Buna rağmen bu sonuçlar bile arkadaşlarımız tarafından eleştirildi."

"ÖĞRETMENİM BENİMLE SABIRLA İLETİŞİM KURAR"

"Örneğin öğrenciler, 'Öğretmenim benimle sabırla iletişim kurar" ya da 'Öğretmenin benimle etkili iletişim kurar' gibi kriterle değerlendirecek. Okul müdürlerinin ve diğer zümre öğretmenlerinin kriterleri farklı olacak. Tüm bu değerlendirmeler, MEBBİS üzerinden alınacak. Bu değerlendirmelerin belli bir yüzdeleri alınacak ve ortaya toplam bir değer çıkacak. Biz öğretmenlerimize yönelik mesleki gelişimde bu verileri kulanacağız."

"ELEME VEYA SIRALAMA SINAVI DEĞİLDİR"

"Sınav da bize zengin bir veri sağlayacak. Biz bu verileri öğretmenlerin kişisel ve gelişim çalışmalarında politika geliştirmek ve ihtiyaç analizi için kullanacağız. Diyelim ki bir öğretmenin alan bilgisi ile eksikleri olduğunu tespit ettiğimizde öğretmenlerimizin belli üniversitelerde hizmet içi eğitimlere katılmasını sağlayacağız.

Dolayısıyla bu öğretmen yeterlikleri kapsamında yapılacak sınav, bir seçme veya eleme veya bir sıralama sınavı değildir. Değerli meslektaşlarımızın mevcut durumunu tespit çalışmasıdır. Bu durumu tespit de ileriye dönük politika geliştirirken ihtiyaç duyduğumuz verileri bize sağlayacak. Çünkü 1 milyon öğretmenin olduğu bir sistemden bahsediyoruz. Burada hangi öğretmen arkadaşımızın neye ihtiyacı olduğunu, güçlü yönlerini, hangi arkadaşımızın gelişime ihtiyaç duyduğunu tespit için veriler gerekiyor. Bu verileri de performans değerlendirme sınavı ve yeterlik sınavı sağlayacak."

AMAÇ EĞİTİM KALİTESİNİ ARTIRMAK

MEB yetkililerinden aldığı bilgiye göre, performans değerlendirme sistemi ile Bakanlığın eğitim kalitesini artırmak ve eğitim politikalarına yön verebilmek amacıyla öğretmenlerle ilgili durum değerlendirilmesi yapılması amaçlanıyor.

Devam eden çalışmalar kapsamında, Ankara, Antalya, Balıkesir, Erzurum, Eskişehir, İstanbul, İzmir, Kayseri, Malatya, Mardin, Samsun ve Trabzon'dan belirlenen okul müdürlerine Ankara Hizmetiçi Enstitüsü'nde seminer verildi.

İllerine dönen okul müdürleri, öğretmen performans değerlendirme sistemini görev yerlerinde hayata geçirdi.

2017 yılı öğretmen performans sistemi uygulamasında seçilen 12 pilot il;

    Ankara
    Antalya
    Balıkesir
    Erzurum
    Eskişehir
    İstanbul
    İzmir
    Kayseri
    Malatya
    Mardin
    Samsun
    Trabzon

Öğretmenlerin Performansı nasıl değerlendirilecek?

Öğretmen Performans Değerlendirme

Öğretmen Strateji Belgesi’nde yer alan planlamaya göre 2017 yılının sonuna kadar Bakanlık öğretmen yeterlilikleriyle ilgili çalışmalarını ihtiyaca göre yapıp tüm öğretmenlere duyuracak. 2018 sonuna kadar ise tüm öğretmenlere performans değerlendirme sistemini kuracak. Öğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlamak adına yapılacak performans değerlendirmeler öğretmenlerin “kariyerlerinde, terfilerinde, hizmet puanlarında” kullanılacak. Yine 2018 yılına kadar öğretmen yeterlilikleri ölçmek ve geliştirmek adına “4 yılda bir uygulanacak sınavı” uygulamaya konulacak.

 

Öğretmenlerin performans değerlendirmeleri sonucunda oluşacak puanlar;

1. Öğretmenlerin kariyer basamaklarında,

2. Terfi ve hizmet puan hesaplarında,

3. Yurt dışında görevlendirilmelerinde,

4. Öğretmenlere yapılacak ödüllendirmelerde kullanılacak.

5 yıllık Öğretmen Strateji Belgesi için TIKLAYINIZ

0
0
0
0
0
0
0
👍
👎
😍
😥
😱
😂
😡