Osmangazi Köprüsü geçiş ücreti ne kadar, kaç TL 2024
Osmangazi Köprüsü geçiş ücreti ne kadar, kaç TL 2024? Osmangazi Köprüsü'nün 2024 fiyatı vatandaşlar tarafından araştırılıyor. Osmangazi Köprüsü geçiş ücretine haberimizden ulaşabilirsiniz...
Osmangazi Köprüsü geçiş ücreti ne kadar, kaç TL 2024? Osmangazi Köprüsü, birçok vatandaş tarafından tercih ediliyor. Marmara Bölgesi'nin trafiğini rahatlatan ve yol mesafesini kısaltarak zamandan tasarruf edilmesini sağlayan Osmangazi Köprüsü'nün yeni geçiş ücretleri merak konusu oldu. İşte, detaylar...
OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ GEÇİŞ ÜCRETİ NE KADAR, KAÇ TL 2024?
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre 15 Mayıs 2024 tarihi itibarı ile geçerli olmak üzere tüm otoyol ve köprülere zam yapılırken Osman Gazi ve İstanbul İzmir otoyol ücreteleride belli oldu.
Otomobillerde; Osmangazi Köprüsü 290 TL, Bursa Kuzey 380, TL Manisa Turgutlu 675, TL İzmir Çıkış 710 TL. Hafif ticari araçlarda; Osmangazi Köprüsü 465 TL, Bursa Kuzey 615 TL, Manisa Turgutlu 1.080 TL, İzmir Çıkış 1.140 TL
OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ GEÇİŞ ÜCRETİ NE KADAR, KAÇ TL 2021?
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre 15 Mayıs 2024 tarihi itibarı ile geçerli olmak üzere tüm otoyol ve köprülere zam yapıldı yeni tarife 15 Mayıs 2024 tarihinden itibaren geçerli olacak
İSTANBUL, İZMİR KÖPRÜ DAHİL OTOYOL ÜCRETİ NE KADAR OLDU?
Özellikle Osmangazi köprüsü ücreti, İzmir İstanbul yolunun bitirilmesi ile de daha önemli hale geldi. İzmir İstanbul otobanı ile yolculuk süresi 3,5 saate düştü. Osmangazi köprüsü geçiş ücreti İstanbul-İzmir Otoyolu (Osmangazi Köprüsü dahil) geçiş ücreti 984 Osmangazi Köprüsünden giriş yapıp İzmir’den çıkarak kısa yolu kullanmak isteyen sürücülerin bu ücreti ödemesi gerekiyor.
Bu kapsamda, Osmangazi Köprüsü'nden geçiş ücretleri, araçlara göre şöyle:
Bu kapsamda, Osmangazi Köprüsü'nden geçiş ücretleri, araçlara göre şöyle:
OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ HAKKINDA
Osmangazi Köprüsü ya da İzmit Körfez Köprüsü, Otoyol 5 kapsamında, İzmit Körfezi'ndeki Dilovası Dil Burnu ile Altınova Hersek Burnu arasında inşa edilen, 1.550 metre orta açıklığı ve 2.682 metre toplam uzunluğu ile dünyanın dördüncü en uzun açıklıklı asma köprüsüdür.
PROJE
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesi kapsamında, içinde Osman Gazi Köprüsü'nü içeren 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu yapılmaktadır. Sadece köprü kullanarak körfez geçişi 2 saatten 6 dakikaya, projenin tümü tamamlandığında ise ortalama 8 saat süren İstanbul-İzmir yolculuğu 3,5 saate düşmüştür. Yeni yapılacak otoyol ile mevcut devlet yolundan 95 kilometre daha kısa mesafede ve köprü ile 1,5 saat süren yaklaşık 88 kilometre yol yerine köprü geçişi kullanılması ile yapılan tasarruf yolculuk süresini indiren başlıca nedenlerdir. Mevcut devlet yolu birçok şehir merkezinden geçtiği için, otoyol hız kuralları uygulanamamaktadır.
Proje tamamlandığında yılda 650 milyon dolar ulusal tasarruf sağlanacaktır. Köprünün maliyeti 1,2 milyar dolar olmuştur. Köprü ve otoyolun tamamının maliyeti 6,9 milyar dolar olup, bunun tamamı Otoyol A.Ş tarafından karşılanacak.
İHALE
Gebze - İzmir otoyolu projesinin 2008 yılı başında yayınlanan ihale ilanında, İzmit Körfez köprüsü üzerinde üç gidiş, üç dönüş şeritli (toplam altı şeritli) karayolu ve bir gidiş bir dönüş iki demiryolu hattı planıyla yer almıştı. Lakin Ağustos 2008'de “1 numaralı zeyilname” ile demiryolu hatları kaldırıldı ve 27 Eylül 2010 günü demiryolsuz Körfez köprüsü ile Gebze - İzmir otoyolu sözleşmesi imzalandı.
İNŞAAT
Gebze - İzmir otoyolu projesinin 2008 yılı başında yayınlanan ihale ilanında, İzmit Körfez köprüsü üzerinde üç gidiş, üç dönüş şeritli (toplam altı şeritli) karayolu ve bir gidiş bir dönüş iki demiryolu hattı planıyla yer almıştı. Lakin Ağustos 2008'de “1 numaralı zeyilname” ile demiryolu hatları kaldırıldı ve 27 Eylül 2010 günü demiryolsuz Körfez köprüsü ile Gebze - İzmir otoyolu sözleşmesi imzalandı.
AÇILIŞ
Köprü, 30 Haziran 2016 akşamında Türk motosiklet pilotu Kenan Sofuoğlu cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve başbakanı Binali Yıldırım'ın da katıldığı törenle açılmıştır.
İSTATİSTİKLER
Trafiğe açılmasını takip eden ilk on gün içinde köprü trafiğinin en az %95'ini 1. sınıf araçlar oluşturmuştur. Köprünün ücretsiz olduğu dönemde günlük ortalama 100.000 araç hizmet verirken ücretli hizmete başladığı dönemde günlük ortalama 6.000 araç köprüyü kullanmıştır. Taahhüt edilenden daha az araç geçişinin devlete ortalama haftalık maliyeti 10 milyon dolardır.
Köprü 1 Temmuz 2016'da trafiğe açıldı.(11 Temmuz 07.00'a kadar ücretsiz) Trafiğe açıldıktan sonra;
1 Temmuz 2016'da 49.942
2 Temmuz 2016'da 83.147
3 Temmuz 2016'da 83.170
4 Temmuz 2016'da 75.650
5 Temmuz 2016'da 108.74
11-26 Temmuz 2016 100.932 araç köprüyü kullandı.