Pendik’te vatandaş memnuniyeti tescillendi
Pendik Belediyesinin vatandaşlara yönelik yaptığı hizmetlerin kalitesi, Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Belgesi ile tescillendi.
Pendik Belediyesinin vatandaşlara yönelik yaptığı hizmetlerin kalitesi, Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Belgesi ile tescillendi. Belge, düzenlenen törenle TSE Başkanı Sebahattin Korkmaz tarafından Başkan Şahin’e teslim edildi.
Daha önce Türk Standartları Enstitüsü’den ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistem Belgesi alan Pendik Belediyesi, vatandaş odaklı yaptığı uygulamalarla bu kez TS ISO 10002:2014 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistem Belgesi de almaya hak kazandı.
“Vatandaşlarımızın ihtiyacını doğru tespit edip doğru bilgilendiriyoruz”
Mehmet Akif Ersoy Sanat Merkezi’nde düzenlenen törende konuşan Pendik Belediye Başkanı Dr. Kenan Şahin, vatandaş memnuniyetini yükselten konulara dikkat çekerek “Vatandaşların ihtiyacını doğru tesbit etmek ve doğru bilgilendirmek, hem güveni hem de memnuniyeti arttırıyor. İşini seven ve konularına hakim çalışanlar da memnuniyeti etkileyen en önemli faktörlerden biri. Bir diğer unsur ise teknolojinin kullanımı.” dedi. Başkan Şahin, halkı memnun edebilmek için bu faktörleri göz önünde bulunduklarını söyleyerek şunları kaydetti: “2011 yılından bu yana süreçlerimizi dijital ortama taşıdık. Ölçülebilir bir belediyeyiz, her şeyi gerçek anlamda ölçebiliyoruz. Bu konuda da teknolojinin bütün imkanlarını kullanıyoruz. Teknoloji yardımıyla bize ulaşamayan vatandaşlara alan ekibimizle biz gidiyoruz. Böylece başarımızı ölçerek, vatandaş bize yansıtmadan önce eksiklerimizi öğrenip gideriyoruz. Ekiplerimiz son derece yetkin arkadaşlar, ekonomimiz de fena değill. Bütün bu bileşenler bir araya geldiğinde şehre ve şehir halkına hizmet etme noktasında arzu ettiğimiz başarıda bir belediyeyiz.”
“Pendik Belediyesi, diğer kurumlara da örnek olacak işler yapıyor”
TSE Başkanı Sebahattin Korkmaz ise “Sayın Başkanı dinlerken yönetim sistemi elemanlarının doğru ve yerinde kullandığını gördüm, açıkçası heyecan duydum. Yönetim sistemlerini içselleştirmiş başkanlarımızı görmek bizi hayli mutlu ediyor. Yönetim sistemleri , belediye hizmetlerinin ölçülebilir bir alana çekilmesi ve bunların içselleştirilebilmesi için çok önemli. Esas olan ise bizden beklentileri olanları memnun etmek. Pendik belediyesi bu anlamda hem iç müşterilerini yani çalışanlarını hem de dış müşterilerini yani hizmet alanları memnun ederek bu belgeyi almaya hak kazandı. ”dedi. Korkmaz, Pendik Belediyesinin uygulamadaki başarılı tecrübelerinin diğer kurumlara da örnek olarak verilip, onların da işlerini kolaylaştırabileceğini söyledi.
Ardından Pendik Belediye Başkanı Dr. Kenan Şahin’e ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistem Belgesini takdim eden TSE Başkanı Korkmaz, bir de plaket sundu. Başkan Şahin, belgenin gururunu Başkan Yardımcısı Sami Divleli, Strateji Geliştirme Müdürü Abdülkadir Coşkun ve bölüm çalışanlarıyla paylaştı.