"Risk Merkezi Raporu Başvurusu" hizmeti bugün 18:30'da başlayacak

e-Devlet üzerinden bugün büyük bir kolaylığın önü açıldı. Türkiye Bankalar Birliğinin "Risk Merkezi Raporu Başvurusu" hizmeti, bugün saat 18.30 itibarıyla e-Devlet kapısı üzerinden tüm kullanıcıların erişimine açılacak.

"Risk Merkezi Raporu Başvurusu" hizmeti bugün 18:30'da başlayacak

e-Devlet üzerinden bugün büyük bir kolaylığın önü açıldı. Türkiye Bankalar Birliğinin "Risk Merkezi Raporu Başvurusu" hizmeti, bugün saat 18.30 itibarıyla e-Devlet kapısı üzerinden tüm kullanıcıların erişimine açılacak.

VATANDAŞLARDAN YOĞUN TALEP

Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisinden yapılan açıklamaya göre, vatandaşlar tarafından yoğun olarak talep edilen yeni bir hizmet daha, Dijital Dönüşüm Ofisi koordinasyonunda, e-Devlet kapısına entegre ediliyor.

e-Devlet Risk Merkezi Raporu başvuru nasıl hazırlanır? e-Devlet Risk Merkezi raporu başvuru

18:30'DA HİZMETE AÇILIYOR

Bu kapsamda, Türkiye Bankalar Birliği "Risk Merkezi Raporu Başvurusu" hizmeti, saat 18.30 itibarıyla e-Devlet Kapısı üzerinden tüm kullanıcıların erişimine açılıyor.

Bu hizmet kapsamında kullanıcılar, "Kredi Limit ve Borç Bilgileri" veya "Çek Bilgileri" raporunu ayda bir defa ücretsiz alabilecek.

Bu hizmetten faydalanmak isteyen kullanıcılar, e-Devlet kapısında yer alan kimlik doğrulama yöntemlerinden biri ile kimliklerini doğruladıktan sonra, "Risk Merkezi Raporu Başvurusu" hizmetini seçerek, "Kredi Limit ve Borç Bilgileri" veya "Çek Bilgileri" raporlarından birini talep edebilecek.

e-Devlet Risk Merkezi Raporu başvuru nasıl hazırlanır? e-Devlet Risk Merkezi raporu başvuru

YOĞUNLUĞA GÖRE RAPOR HAZIRLANACAK

İlgili talebin Türkiye Bankalar Birliğine iletilmesinin ardından, buraya gelen taleplerin yoğunluğuna bağlı olarak 2 saat ile bir gün arasında rapor hazırlanıp kullanıcıya SMS ile raporun hazır olduğuna ilişkin bilgi iletilecek.

Gelen SMS içerisinde, hazırlanan raporu indirmek için kullanılacak "rapor şifresi" yer alacak. Kullanıcı, SMS ile yapılan bilgilendirmenin ardından e-Devlet kapısından kimliğini doğrulayarak giriş yapıp "Risk Merkezi Raporu Başvurusu" hizmetini seçtiğinde, Türkiye Bankalar Birliğinin doğrulama ekranına yönlendirilecek, SMS ile gelen şifrenin bu ekrana girilmesinin ardından rapor görüntülenebilecek.

Banka ve finansal kuruluş detayları ile borç bilgilerinin yer aldığı raporda vatandaşlar, tüm borçlarını ve varsa ödenmemiş olan faiz borçlarını görebilecek.

Ayrıca banka ve finansal kuruluşlar tarafından yasal takibe intikal ettirilmiş açık veya kapalı durumdaki borçlar da son 10 yılı kapsayacak şekilde görüntülenebilecek.

e-Devlet Risk Merkezi Raporu başvuru nasıl hazırlanır? e-Devlet Risk Merkezi raporu başvuru

SMS İLE BİLGİ VERİLECEK

Bu hizmetten faydalanmak isteyen kullanıcılar, e-Devlet kapısında yer alan kimlik doğrulama yöntemlerinden biri ile kimliklerini doğruladıktan sonra, "Risk Merkezi Raporu Başvurusu" hizmetini seçerek, "Kredi Limit ve Borç Bilgileri" veya "Çek Bilgileri" raporlarından birini talep edebilecek.

İlgili talebin Türkiye Bankalar Birliğine iletilmesinin ardından, buraya gelen taleplerin yoğunluğuna bağlı olarak 2 saat ile bir gün arasında rapor hazırlanıp kullanıcıya SMS ile raporun hazır olduğuna ilişkin bilgi iletilecek.

TÜM BORÇLAR GÖRÜLECEK

Gelen SMS içerisinde, hazırlanan raporu indirmek için kullanılacak "rapor şifresi" yer alacak. Kullanıcı, SMS ile yapılan bilgilendirmenin ardından e-Devlet kapısından kimliğini doğrulayarak giriş yapıp "Risk Merkezi Raporu Başvurusu" hizmetini seçtiğinde, Türkiye Bankalar Birliğinin doğrulama ekranına yönlendirilecek, SMS ile gelen şifrenin bu ekrana girilmesinin ardından rapor görüntülenebilecek.

Banka ve finansal kuruluş detayları ile borç bilgilerinin yer aldığı raporda vatandaşlar, tüm borçlarını ve varsa ödenmemiş olan faiz borçlarını görebilecek. Ayrıca banka ve finansal kuruluşlar tarafından yasal takibe intikal ettirilmiş açık veya kapalı durumdaki borçlar da son 10 yılı kapsayacak şekilde görüntülenebilecek.

RİSK MERKEZİ RAPORU NEDİR? RİSK MERKEZİ NEDİR?

Kredi ve kredi kartları, protesto edilmiş senetler, karşılıksız işlemi yapılmış ve sonrasında ödenen çekler ile ibrazında ödenen çekler bilgilerini içeren Risk Merkezi tarafından düzenlenen rapordur.


Risk Merkezi Raporu nasıl hazırlanır?

1-Kredi Limit, Kredi Risk, Tasfiye Olunacak Alacaklar Raporu;
Risk Merkezi üyesi olan banka, finansal kiralama, faktoring, finansman şirketi ve varlık yönetim şirketlerinden kullanılan kredi ve tasfiye olunacak alacaklar bilgilerinin yer aldığı rapor türü olup, Detay Rapor, Özet Rapor ve Sorunlu Krediler olarak 3 ayrı rapor türü yer almaktadır.

· Detay Rapor: Güncel dönem ve bununla birlikte son 10 yıl içinde geriye dönük seçilen herhangi bir döneme ilişkin Kredi Limit-Kredi Risk-Tasfiye Olunacak Alacaklara ilişkin rapordur.

Raporda, Üye Adı, Şube Adı, Kredi Türü, Kredi Limiti, Kredi Riski (0-12 ay, 12-24 ay ve 24 ay üzeri olacak şekilde vade ayrımında) ve Faiz Tahakkuk/ Komisyon tutarı bilgileri yer alır.

· Özet Rapor: Güncel döneme ilişkin Kredi Limit-Kredi Risk-Tasfiye Olunacak Alacaklara ilişkin rapordur.

Raporda Kredi Türü, Kredi Limiti, Kredi Riski (0-12 ay, 12-24 ay ve 24 ay üzeri olacak şekilde vade ayrımında) ve Faiz Tahakkuk/ Komisyon tutarı bilgileri yer alır.

Bu raporda detay rapordaki gibi üye adı ve şube adı bilgisi yer almamaktadır. 


Sorunlu Krediler Raporu: Son 10 yıl içerisindeki Sorunlu Kredilere ilişkin rapordur.

Raporda, Sorunlu Alacak niteliğindeki Kredi Türü, Dönem Bilgisi, Üye Adı, Şube Adı, Kredi Riski (0-12 ay, 12-24 ay ve 24 ay üzeri olacak şekilde vade ayrımında ) bilgileri yer alır.

2-Çek Raporu;

2009 yılından itibaren karşılıksız çekler, karşılıksız işlemi yapıldıktan sonra ödenen çekler ve ibrazında ödenen çeklere ilişkin rapordur. Raporda çek toplam adet, toplam tutar, çeklerin alındığı banka bilgileri ve en son işlem yapılan 50 adet çek dökümü yer alır.

3-Protestolu Senet Raporu;

Protestolu Senetlere ilişkin bilgilerin yer aldığı rapordur. Bu raporda son 5 yıla ait protesto edilmiş senetler Banka Adı, Şube Adı, Kayıt Türü (Bildiri veya Kaldırı),Senet --Tutarı, Protestolu senet bildirim dönemi, Protestolu senet kaldırı dönemi, Kaldırı Nedeni bilgileri yer alır.

Not: Protestolu Senet bilgileri tespitinde rapor sahibinin Ad Soyad/unvan ve adres bilgileri ile birebir eşleşen kayıtlar raporda yer alır.

CUMHURBAŞKANLIĞI OFİSİ NEDİR?

 ‘Cumhurbaşkanlığı Ofisi nedir? Cumhurbaşkanlığı Ofisinde neler vardır?’ diye merak eden okuyucularımız için araştırdık. Cumhurbaşkanlığı Ofisi nedir? Cumhurbaşkanlığı OfisiABD'de yer alan yürütme ofisleri gibi olacak ancak bunlar Türk tipi kabine yapısına uygun şekilde yapılandırılacak. Kurulan ofisler hükümetin mutfağı gibi çalışıp, her türlü analiz, rapor hazırlayarak uygulanacak politikalarda belirleyici rol oynayacak. Ofisler, direkt Cumhurbaşkanına bağlı olacak ve daha çok hükümet icraatları ile ilgili hazırlık çalışmalarında rol alacaklar. Yeni sistemle oluşturulan bu ofislerden çıkan kararlar ve yaklaşımlar, hükümetin politikalarında da bizzat belirleyici rol oynayacak.

DİJİTAL DÖNÜŞÜM OFİSİ NEDİR? NE DEMEK? NE İŞE YARIYOR?

Yeni oluşturulan sistemle oluşturulan Cumhurbaşkanlığı Ofis'leri dikkat çekiyor. Dijital Dönüşüm Ofisi kurulmasıyla büyük ilgi çekti. Dijital Dönüşüm Ofisi'nin oluşturulması Türkiye'nin yeni dönemde dijitala verdiği önemi gözler önüne seriyor. Dijital Dönüşüm Ofisi'nde yapılacak olan icraatların Türkiye'nin büyük hedeflerine giden yolda önünü açması hedefleniyor.Dijital Dönüşüm Ofisi nedir? Dijital Dönüşüm Ofisi hangi alanda ve hangi icraatları yapacak? Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanı kim olacak? Başkanlık sistemiyle oluşturulan bu ofislerin yetkileri, hizmet alanları ve başkan olarak kimin seçileceği ilerleyen günlerde netleşecek.

0
0
0
0
0
0
0
👍
👎
😍
😥
😱
😂
😡