Axel Springer SE, Avrupa'nın en büyük medya yayıncısı ve gazetenin sahibi olarak, çalışanlarıyla dijital dünyada yapay zeka ve otomatik süreçlerle gerçekleştirilen görevler nedeniyle yollarını ayıracağını belirttiği bir e-posta gönderdi.
Rakip Frankfurter Allgemeine gazetesinin (FAZ) aldığı bilgiye göre, editörler, matbaa personeli, alt editörler, düzeltmenler ve fotoğraf editörleri gibi rollerin artık var olmayacağı ifade edildi.
Bu mesaj, Şubat ayında Genel Müdür Mathias Döpfner tarafından Bild gazetesinin "tamamen dijital bir medya şirketi" olacağı açıklamasının ardından geldi.
Döpfner, ChatGPT gibi yapay zeka araçlarının bağımsız gazeteciliği iyileştirebileceğini veya yerine geçebileceğini belirtti.
Alman Gazeteciler Derneği (DJV), Springer'in bu planlarını eleştirdi.
Bu hareketin sadece çalışanlara karşı antisosyal değil, aynı zamanda ekonomik olarak da son derece aptalca olduğu ifade edildi.
Axel Springer, yapay zekaya ilgi duyan ilk haber yayıncısı değil.
BuzzFeed, bu yıl içeriği "geliştirmek" için yapay zekayı kullanma niyetini açıklarken, İngiltere'deki Daily Mirror ve Daily Express gazeteleri de yapay zeka kullanımını araştırıyor.