Çevre Bakanlığı, Marmaray'a kardeş olarak inşa edilen Avrasya Tüneli Projesi'nde değişiklik yapılmasını talep etti.
Avrasya Tüneli Projesi'nin Zeytinburnu ve Fatih ilçelerindeki kısmına ait ikinci revizyon planı, 2015 Mayıs'ta İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisi'ne sunuldu. Revizyon değerlendirilmek üzere İstanbul 4 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü'ne iletildi. Plan değişikliği hâlâ kurul değerlendirmesinde iken projede yeni bir revizyon gerçekleştirildi.
ÇEVRE BAKANLIĞI GÖRÜŞ İSTEDİ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yaptığı üçüncü revizyon için İBB'den meclis kararı ve kurum görüşleri istedi. Avrasya Tüneli Projesi'yle ilgili revizyon 12 Şubat günü İBB Meclis toplantısında gündeme geldi.
Bakanlığın hazırladığı plan raporunda Avrupa Yakası'nda kamulaştırmanın minimum tutulduğu ve projenin özel mülkiyetin olmadığı güney alanlarına doğru genişletildiği bu nedenle alanın büyüdüğü belirtildi.
KAVŞAKLARA ESNEKLİK GETİRİLDİ
Anadolu Yakası'nda ise yer altındaki tünellere koruma amacı ile inşaat yaklaşma mesafesinin değiştirildiği, gişelerin yer alacağı Üsküdar Kavşağı teknik ekipman binalarının yeniden konumlandırılması nedeniyle kavşak tasarımlarının genişletildiği açıklandı.
Planlamada projenin ana unsurlarına sadık kalındığı, uygulama aşamasında ise şartlara göre değişebilecek alt veya üst geçiş kavşaklarına esneklik getirildiği ifade edildi. Asya ve Avrupa'yı deniz altından karayolu tüneliyle birleştirecek 1.3 milyar dolarlık Avrasya Tüneli'nin 2017 yılında bitirilmesi planlanıyor.
Asya ve Avrupa'yı deniz altından karayolu tüneliyle birleştirecek Avrasya Tüneli inşaatı 2014'te başladı. 2017'de bitmesi planlanan projenin maliyetinin yaklaşık 1.3 milyar dolar olduğu belirtildi. Kazlıçeşme ile Göztepe arasını 15 dakikaya indireceği belirtilen tünelden araç geçiş ücretinin tek yönde otomobiller için KDV hariç 4 dolar olması planlanıyor. Toplam geçiş uzunluğu 14.6 km, tünel kısmı da 5.4 km olacak.