İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan Samsun’a gelmek için özel bir hava yolu şirketinden bilet alan Avukat Gamze Gökçe, uçuşun 4 saat 45 dakika gecikmeli olarak gerçekleşmesi üzerine uçak bilet bedelinin kendisine iade edilmesi için Tüketici Hakem Heyetine başvurdu.
HAVA YOLU ŞİRKETİNİ DİZE GETİRDİ
Önder’in yaptığı başvuru olumlu sonuçlandı. Tüketici Hakem Heyeti hava yolu şirketinin Avukat Önder’e uçak bilet bedeli 110.98 lira parayı ödemesine karar verdi.
1,5 SAATLİK YOLCULUK 10 SAAT OLDU
Havalimanında kendisiyle birlikte birçok kişinin mağdur olduğunu ve bu tür mağduriyet yaşayanlara örnek olması için Tüketici Hakem Heyetine başvurduğunu belirten Avukat Gamze Gökçe, "Uçakla İstanbul’dan Samsun’a 1.5 saatte gelmek isterken otobüs yolculuğu yapar gibi 10 saat bir sürede gelmek zorunda kaldım. Oradaki insanların sıkıntılarından sonra unutulup gidilecekti. Herkes sinirlendi ancak sonrasında hiç kimse bir adım atmayacaktı. Ben bu anlamda Tüketici Hakem Heyetine başvurmayı düşündüm. Hava yolu şirketinin kendi internet sayfasında da 3 saati geçen rötarla uçuşu gerçekleştirse dahi uçak biletinin kişiye iade edileceği konusunda internet portallarında reklamları vardı.
AYIPLI HİZMET KARARI
Onların reklam portallarından yola çıkarak Tüketici Hakem Heyetine başvurdum. Tüketici Hakem Heyeti de hava yolu şirketinin ayıplı bir hizmet verdiği, kendi internet portalında taahhüt ettiğini yerine getirmediği gerekçesiyle uçak bilet bedelinin tarafıma iadesine karar verdi.
UÇAK BİLETİNİN PARASINI ALABİLECEK
Hakem heyeti kararı şu an elimde. Uçak biletinin bedelini onlardan tahsil edebilecek durumdayım” dedi.