Bilgi Kuramı dersi nedir? Bilgi Kuramı dersinin konuları nelerdir?

Yeni Eğitim Sistemi yarın açıklanacak ama yeni sistemin ayrıntıları bugün ortaya çıktı. Bu ayrıntılardan birisi artık zorunlu ders olan Bilgi Kuramı. Zorunlu ders olmasından dolayı da internette ne olduğu araştırılmaya başlandı. Peki Bilgi Kuramı dersi nedir? Bilgi Kuramı dersinin konuları nelerdir? Cevabı haberimizde.

Yeni Eğitim Sistemi yarın açıklanacak ama yeni sistemin ayrıntıları bugün ortaya çıktı. Bu ayrıntılardan birisi artık zorunlu ders olan Bilgi Kuramı. Zorunlu ders olmasından dolayı da internette ne olduğu araştırılmaya başlandı. Peki Bilgi Kuramı dersi nedir? Bilgi Kuramı dersinin konuları nelerdir? Cevabı haberimizde...

BİLGİ KURAMI DERSİ NEDİR?

Bilgi Kuramı dersi öğrencilere bilginin doğasını sunarak Diploma Programında özel bir rol oynamaktadır. Dersin amacı, öğrencilerin bilgi alanları arasındaki bağlantıları, kendi bakış açılarını ve bilginin paylaşıldığı toplumun bakış açılarını kavramalarını sağlamaktır.

Bilgi kuramı; bilginin nicelikselleştirilmesi ile ilgili bir uygulamalı matematik ve elektrik mühendisliği dalıdır. Bilgi kuramı; Claude E. Shannon tarafından güvenli şekilde veri sıkıştırma, depolama ve iletme gibi sinyal işleme işlemlerinin kısıtlarını bulmak için geliştirilmiştir.

Bilmenin farklı yolları ve farklı bilgi türleri konusunda, düşünmeye dayalı ve amaca yönelik bir sorgulama olan Bilgi Kuramı, tamamen sorulardan oluşur.

En önemlisi “Nasıl biliyoruz” olan bu sorulardan bazıları şunlardır:

Neler X’in kanıtları sayılabilir?

Y’nin en iyi modelinin hangisi olduğuna nasıl karar veririz?

Z kuramı, gerçek dünyada ne anlama gelir?

Bu ve benzeri soruları içeren tartışmalar yoluyla öğrenciler, kişisel ve ideolojik varsayımları hakkında daha fazla farkındalık kazanmanın yanı sıra, kültürel bakış açılarının çeşitliliği ve zenginliğinin değerini daha iyi anlarlar.

Bilgi kuramı öğrencilere ve öğretmenlere,

bilmenin çeşitli yolları ve bilgi alanları hakkında eleştirel bir biçimde dönüşümlü düşünme ve

kendi kültürlerinde, başkalarının kültürlerinde ve daha geniş dünyada bilginin yerini ve doğasını dikkate alma fırsatı sunar.

Ayrıca bilgi kuramı öğrencileri,

kendilerini düşünen bireyler olarak görerek bilginin karmaşıklığını daha iyi kavramaya ve

karşılıklı bağlılıkların giderek arttığı ama belirsizliklerle dolu bir dünyada sorumlu davranmanın gerekliliğinin farkında olmaya özendirir.

BİLGİ KURAMI DERSİNDE HANGİ KONULAR İŞLENECEK?

Bilgi kuramı , doğrudan doğruya bilginin ne olduğunu inceleyen bir bilim dalını adlandırır ve şu sorunun karşılığını araştırır.

Billgi kuramı, bilginin kaynağı üstünde savlar ileri süren usçuluk, duyumculuk, sezgicilik, deneycilik gibi çeşitli bilgi öğretilerini de adlandırmaktadır. Bir yandan da bilginin değerini araştıran bir felsefe dalıdır. Ne var ki bütün bunlar metafizik felsefenin araştırma ve incelemeleridir. Diyalektik materyalist felsefenin bilgi kuramı, yansı kuramıdır ki bilginin ne olduğunu, nasıl elde edildiğini, geçerliğini ve zorunluluğunu açık seçik sergiler.

Bilgi edinme olgusunu özneyle nesnenin, yani bilgiye varanla bilgisine varılanın karşılıklı ilişkisi içinde ele alan inceleme alanı. Bilgi kuramı, bilginin oluşum koşullarını incelemekle felsefenin temelini oluşturur. Buna göre bir felsefeyi doğru olarak kavramak her şeyden önce onun içerdiği ya da onun dayandığı bilgi kuramını doğru olarak anlamakla olasıdır. Bir bilgikuramı, ilgili olduğu felsefeye temel özelliklerini kazandırır. Sorun her şeyden önce bilginin hangi koşullar altında oluştuğu, bu oluşumda özneyle nesnenin karşılıklı konumunun ne olduğu, özel olarak bilgi edinme işinde öznenin mi yoksa nesnenin mi daha etkin öge olduğu sorunudur.

BİLGİ KURAMININ KURUCUSU KİMDİR?

Claude Elwood Shannon (30 Nisan 1916 - 24 Şubat 2001), Amerikalı matematikçi, elektrik mühendisi ve kriptograficidir. Bilgi kuramının babası olarak da bilinmektedir.

1932 yılında 16 yaşındayken Michigan Üniversitesi'ne başladı ve 1936'da elektrik mühendisi ve matematikçi olarak çift ana dal ile mezun oldu. 1937'de 21 yaşındayken Massachusetts Institute of Technology'de yüksek lisans tezi olarak yazdığı "Röle ve Anahtarlama Devrelerinin Sembolik Analizleri" adlı çalışmasında elektromanyetik rölelerin Boole cebiri kullanarak basitleştirebileceğini gösterdi. Bu sayede günümüzde kullanılan dijital bilgisayarların yapı taşı olan elektrik anahtarlarının kullanılmasının temelini attı. Makalesine [Google Scholar]'a göre yaklaşık 28000'den fazla kez atıfta bulunuldu. Ayrıca bu çalışması tüm zamanların en iyi tezi olarak da anılmaktadır. Bu tezinin yayınlanmasından sonra 1940'ta Alfred Nobel Amerikan Enstitüsü Amerikan Mühendisleri Ödülü'nü aldı.

II. Dünya Savaşı yıllarında Bell Laboratuvarları'na katılan Shannon, yangın-kontrol sistemleri ve kriptografi üzerine çalışmaya başladı. 1943'te İngiliz kriptanalist ve matematikçi Alan Turing ve Turing Makinesi ile tanıştı. Bunun üzerine Turing ile görüşüp çalışmaya başladı.

Son yıllarında Alzheimer hastalığına yakalanan Shannon, son yıllarını bir bakım evinde, gözetim altında yaşayarak geçirdi. 84 yaşında hayata veda etti.

YENİ EĞİTİM SİSTEMİNDE NELER OLACAK?

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yarın açıklanacak olan yeni eğitim sistemi merak edilirken yeni eğitim sisteminden ayrıntılar belli olmaya başladı.

İşte eğitimde yeni sistemin ayrıntıları:

1. Ders sayısı azalıyor.

2. Liselere Kariyer Ofisleri geliyor.

3. 12. Sınıflarda Ders saatleri azaltılıp destek çalışmaları geliyor.

4. Her öğrenci üniversitedeki gibi kendi istediği dersleri seçebiliyor.

5. Yeni lise sistemi ilk olarak 2020-21 yılında 9.sınıflardan başlıyor. Kademeli geçiş olacak.

6. Bilgi Kuramı zorunlu ders haline geliyor.

7. Yaparak uygulayarak öğrenme ağırlık kazanıyor.

8. 12.sınıfta çok enteresan yenilikçi dersler geliyor.

Eğitim Haberleri