Boşanma esnasında şahit bulundurmak gerekir mi? Diyanet İşleri Başkanlığı

Kur’an-ı Kerim’de “Boşanan kadınlar iddetlerinin sonuna varınca, onları güzelce tutun, yahut onlardan güzelce ayrılın.

Kur’an-ı Kerim’de “Boşanan kadınlar iddetlerinin sonuna varınca, onları güzelce tutun, yahut onlardan güzelce ayrılın. İçinizden iki âdil kimseyi şahit tutun. Şahitliği Allah için dosdoğru yapın. İşte bununla Allah ’a ve ahiret gününe inanan kimselere öğüt verilmektedir. Kim Allah’a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona bir çıkış yolu açar.” buyurulmaktadır (Talak, 65/2).

Bu ayetteki şahit tutma emrinin boşamaya mı yoksa rac’î talakla boşadıktan sonra dönmeye mi (rac’at) yönelik olduğu konusunda farklı görüşler vardır. Hanefî'lere göre her ikisinde de şahit bulundurmak menduptur. İmam Şâfiî’ye göre ise boşamaya şahit tutmak mendup, dönmeye/rac’ate şahit tutmak ise vaciptir (Cassâs, Ahkâmu’l-Kur’an, III, 682, Beyrut 1993; Râzî, Mefâtîhu’l-Ğayb, XXX, 34, Beyrut 1981).

Dolayısıyla boşama esnasında şâhit tutma, boşama işleminin geçerlilik şartı değildir. Bununla birlikte fakîhler bu buyruğun, hakların zâyi olmaması ve ihtilâfların önlenmesi gibi amaçlar taşıdığı noktasında birleşmektedirler.

Kaynak: Diyanet İşleri Başkanlığı

Din Haberleri