Çağrı Merkezi Takım Lideri mesleği ne iş yapar, nasıl olunur, meslek kodu ve tanımı nedir?

Çağrı Merkezi Takım Lideri mesleğinin tanımı, ne iş yaptığı ve nasıl olunduğu ile Çağrı Merkezi Takım Lideri meslek kodu nedir ve iş imkanları hakkında bilgilere haberimizden ulaşabilirsiniz.

Meslek Bilgileri

Meslek Kodu : 3341.10

Meslek Adı : Çağrı Merkezi Takım Lideri

Grup Bilgileri

Meslek Ana Grubu : Teknisyenler, Teknikerler Ve Yardımcı Profesyonel Meslek Mensupları

Meslek Alt Ana Grubu : İş Ve İdare İle İlgili Yardımcı Profesyonel Meslek Mensupları

Meslek Grubu : İdari Ve Uzman Sekreterler

Meslek Birim Grubu : Büro Süpervizörleri

Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : Ortaöğretim (Lise ve Dengi)

Meslek Detay Bilgileri

Meslek Tanımı :

İSG, çevre koruma, kalite kural ve yöntemleri çerçevesinde; çalışma öncesi hazırlık yapan, operasyonun yürütülmesini sağlayan, operasyon içerisinde İK süreçlerinin uygulanmasına destek veren, çağrı merkezi bilgisayar uygulamalarını kullanan ve mesleki gelişim faaliyetlerini yürüten nitelikli meslek elemanıdır.

Görev ve İşlem Basamakları :

Çağrı Merkezi Takım Lideri; işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:

Eğitimlere ve tatbikatlara iştirak etmek,
Yasal ve işyerine ait kurallara uymak ve/veya uyulmasını sağlamak,
Çevre koruma yöntemlerini uygulamak,
Kalite güvence sistemi gerekliliklerine uygun çalışmak
İşi ile ilgili planlama ve kontrolleri gerçekleştirmek,
İş için gerekli araç ve gereçleri hazırlamak
Raporları hazırlamak,
Çağrı merkezi operasyonun sürekliliğini sağlamak,
Çağrı merkezi operasyonun sürekliliğini sağlamak,
Çağrı merkezinin verimliliğine ve iş kalitesine katkı sağlamak,
Konuşma kalitesi ve bilgi standardını sağlamak,
İş geliştirme konularında destek olmak,
Performans sistemini yönetmek,
Puantaj kontrolü sağlamak,
İşe alım, kariyer yönetimi ve işten çıkış süreçlerine destek vermek,
Çağrı merkezi bilgisayar uygulamalarına erişmek,
Yetkili çağrısına ilişkin işlem detaylarını kayıt altına almak,
Çağrı merkezi bilgisayar uygulamalarında gözlemlediği hataları ilgililere bildirmek,
Eğitim planlaması ve organizasyonu çalışmalarına destek olmak,
Bireysel mesleki gelişimi konusunda çalışmalar yapmak,
Mesleki bilgilerini takımındaki müşteri temsilcileri ile paylaşmak, vb, görev ve işlemleri yerine getirir.

Çağrı Merkezi Takım Lideri Meslek Kodu Nedir?

SGK her farklı meslek için ayrı meslek kodu uygulamaktadır. Örneğin: Seramik Dekoratörümesleği için “7316.12” kod olarak kullanılır iken Caka Saç Kıvırma Tezgahı İşçisimesleği için “7223.10” kod olarak kullanılmaktadır. Ülkemizde standart bir veri tabanı oluşturma ve SGK prim kayıplarının önüne geçilmesi gibi nedenlerle meslek kodu belirtme zorunluluğunu bulunmaktadır.

ISCO-08 Mesleklerin Uluslararası Standart Sınıflandırması göre;

Çağrı Merkezi Takım Lideri Meslek Kodu “3341.10” olarak belirlenmiştir.

Çalışma Hayatı Haberleri