Çalışma izin belgesi süresi uzatıldı mı? | Çalışma izin belgeleri ne zamana kadar geçerli? | İçişleri Bakanlığı Çalışma İzinleri Görev Belgeleri ile ilgili genelge

İçişleri Bakanlığı tarafından “Çalışma İzinleri Görev Belgeleri"ne ilişkin genelge yayımlandı. Peki Çalışma izin belgesi süresi uzatıldı mı? | Çalışma izin belgeleri ne zamana kadar geçerli? | İçişleri Bakanlığı Çalışma İzinleri Görev Belgeleri ile ilgili genelge ile ilgili genelge ve detaylar haberimizde....

İçişleri Bakanlığı, “Çalışma İzinleri Görev Belgeleri" ile ilgili genelge yayımlandı. Peki Çalışma izin belgesi süresi uzatıldı mı? | Çalışma izin belgeleri ne zamana kadar geçerli? | İçişleri Bakanlığı Çalışma İzinleri Görev Belgeleri ile ilgili genelge ve ayrıntılar haberimizde....

ÇALIŞMA İZİN BELGESİ SÜRESİ UZATILDI MI?

İçişleri Bakanlığı tarafından “Çalışma İzinleri Görev Belgeleri"ne ilişkin genelge yayımlandı. Söz konusu genelgeyle birlikte, manuel düzenlenen izin belgelerinin süresi uzatıldı.

ÇALIŞMA İZİN BELGELERİ NE ZAMAN KADAR GEÇERLİ?

Genelgeye göre, manuel düzenlenen izin belgelerinin geçerlilik süresi iki gün daha uzatılarak, 7 Mayıs 2021 Cuma günü saat 24.00’e kadar kullanılmasına imkan tanındı.

İÇİŞLERİ BAKANLIĞI ÇALIŞMA İZİNLERİ GÖREV BELGELERİ İLE İLGİLİ GENELGE

İçişleri Bakanlığı tarafından “Çalışma İzinleri Görev Belgeleri"ne ilişkin genelge yayımlandı. 

Çalışma İzinleri Görev Belgeleri ile ilgili genelgeye göre; muafiyet kapsamında olmakla birlikte e-başvuru sistemi üzerinden belge alamayanlar için, 29 Nisan tarihli daha önceki Genelge ile yeni oluşturulan çalışma izni görev belgesi formunun işveren ve çalışan tarafından manuel düzenlenerek imza altına alınarak kullanılabilmesine ilişkin süre iki gün daha uzatılarak 7 Mayıs 2021 Cuma günü saat 24.00’e kadar kullanılmasına imkan tanındı.

Genelge’de muafiyet kapsamında bulunanlara yönelik iki ayrı izin sistemi detaylı olarak hatırlatıldı.

Buna göre;
- Esas usul olan e-başvuru sitemi üzerinden 2 Mayıs saat 17.00’ye kadar 2.677.000 çalışma izni görev belgesinin verildiği,

- Muafiyet kapsamında olmakla birlikte e-başvuru sistemi üzerinden çeşitli nedenlerle belge alamayanlar için ise işveren ve çalışanların taahhütlerinin ve imzalarının bulunduğu, yeni oluşturulan çalışma izni görev belgesi formunun geçerlilik süresi 7 Mayıs 2021 Cuma günü saat 24.00’e kadar uzatıldı.
Ayrıca muafiyet alanında olmasına rağmen sistem üzerinden henüz çalışma izni görev belgesi alamayan;

- İşyeri sahipleri,
- Kendi nam ve hesabına bağımsız çalışanlar,
- Kendi özel sandıklarına tabi olmaları nedeniyle sosyal güvenlik sisteminde kayıtları bulunmayan bankacılık sektörü çalışanları,
için de yeni düzenlemenin yapıldığı ve bu amaçla Gelir İdaresi Başkanlığı ve Türkiye Bankalar Birliği başta olmak üzere ilgili kurum ve kuruluşlarca gerekli entegrasyonların sağlandığı bildirilmiştir.

Son olarak Valiler ve kolluk kuvvetlerince yürütülecek denetim faaliyetlerinde çalışma izni görev belgeleri detaylı olarak kontrole tabi tutulacağı ve herhangi bir suiistimalin tespiti halinde taahhütte bulunanlarla ilgili olarak gerekli idari/adli işlemler gerçekleştirileceği ifade edildi.

Gündem Haberleri