ABD merkezli Uber, Dubai merkezli Careem'i 3.1 milyar dolar karşılığında satın almak için anlaşmaya vardı. Uber'den yapılan açıklamada, satın alma işleminin 2020'nin ilk çeyreğinde tamamlanmasının beklendiği ifade edildi. Uber, Careem'in yüzde yüz iştiraki olacağını ve Careem markası altında ve Careem kurucuları öncülüğünde bağımsız şirket olarak yönetilmeye devam edeceğini belirti. Açıklamada Uber'in Careem'in Fas'tan Pakistan'a kadar Orta Doğu bölgesinin genelindeki bütün taşımacılık, teslimat ve ödeme birimlerini satın alacağı ifade edildi. Yaşanan bu gelişmenin üzerine kullanıcılar da Careem nedir? Nasıl kullanılır? Careem'de ücretlendirme nasıl? Uber satın mı aldı? Gibi soruların yanıtlarını aramaya başladı. Tüm bu soruların yanıtlarını haberimizde bulabilirsiniz
CAREEM NEDİR?
Careem'de diğer yolcu taşıma uygulamaları gibi mobil bir yolcu taşıma uygulamasıdır. Uber'in kaldırılacağına dair çıkan haberlerden sonra Uber'e alternatif olabilecek bir türde uygulamalardan birisi olacağa benziyor.
CAREEM NASIL KULLANILIR?
App Store ya da Google Play'dan telefonunuza Yolo uygulamasını indirmeniz gerekiyor. Arından uygulamaya giriş yapmalısınız. Uygulama açıldıktan sonra giriş noktasını seçip yakınnızdaki araçlara bildirim gönderiliyor. Ve araç size olduğunuz noktaya almaya geliyor.
CAREEM'DE ÜCRETLENDİRME NASIL?
Ülkemizde iki araç türü ile hizmet veren Careem, Vito tarzı araçlarla havalimanı transferi yaparken, şehir içi ulaşımda ise Opel Insignia’larla hizmet veriyor. Açılış ücretinin 5 TL olduğu Careem’de, kilometere başına 3 TL alınıyor. Servisin saatlik ücreti ise 40 TL olarak belirlenmiş.
Careem’de bu belirttiğim fiyatlar anlık hizmette geçerli, eğer sonrası için rezervasyon yaparsanız açılış 7 TL’den başlıyor. Suadiye’den Kanyon’a Careem’in istediği ücretse 81-93 TL. Araçta geçen zamana bağlı ücret alındığı için Careem de net fiyat vermiyor.
KARAYOLU TAŞIMACILIĞI
17 Nisan 1987 tarih ve 19434 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan 3348 sayılı “Ulaştırma Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun” ve 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu ile, karayolu ulaştırma hizmetlerinin gerektirdiği milletlerarası münasebetleri yürütmek, karayolu taşıma faaliyetlerinde bulunacak taşımacı, acente ve komisyoncular ile benzeri hizmetlerin yeterlilik şartlarını düzenlemek, gereken hallerde yetki belgesi vermek ve denetlemek görevi, Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğüne verilmiştir.
Türkiye ile diğer ülkeler arasında karayolundan yolcu taşımaları;
1) İkili Uluslar arası Karayolu Taşıma Anlaşmaları,
2) Çok Taraflı Anlaşmalar çerçevesinde yürütülmektedir.
Türkiye ile 32 Avrupa ülkesi arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşması mevcuttur. Uluslararası Karayolu Taşıma Anlaşmamız bulunan ülkelerle Türkiye arasındaki yolcu taşımacılığı, bu anlaşmalarda belirtilen esaslar çerçevesinde yapılmaktadır.
Otobüsle uluslararası yolcu taşımacılığı yapacak Türk firmalarının, 11.06.2009 tarih ve 27255 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliği gereğince Ulaştırma Bakanlığından yetki belgesi almaları zorunludur. Uluslararası yolcu taşımacılığı yapan otobüslerde ulaştırma açısından aşağıdaki belgelerin bulunması gerekmektedir.
Tarifeli Taşımalar
- Taşıma yapılan ülkeden alınan izin belgesi,
- Transit geçilen ülkeden alınan izin belgesi,
- Onaylı zaman tarifesi, ücret tarifesi ve hat krokisi,
- Yolcuların listesi.
Ayrıca, düzenli taşımalarda yolcu bileti yolcularda bulunmalıdır.
Tarifesiz (turistik) Taşımalar
İnterbus Belgesi ile onaylı yolcu listesi (adı, soyadı, pasaport numarası)
Mekik Şeklindeki Taşımalar
İnterbus Belgesi ile yolcuların listesi (adı, soyadı, pasaport numarası).
Taşıma yapılacak ülke makamlarınca onaylanan seyahat programı (Mekik taşımalarda ilk dönüş seferi ile son gidiş seferi boş olarak yapılır.
İNTERBUS ANLAŞMASI
01/07/2006 tarihinde ülkemizde yürürlüğe giren “Otobüsle Uluslararası Arızi Yolcu Taşımacılığı Anlaşması” (İnterbus)’a göre; Türkiye ile İnterbus anlaşmasına üye ülkeler üzerinden transit olarak yapılacak arızi yolcu taşımalarında; Seyahatin kapalı kapı şeklinde (yolcuların seyahat sonunda geri getirilmeleri) yapılması veya gidiş seyahatinin dolu, dönüş seyahatinin boş olarak yapılması gerekmektedir.
İNTERBUS’A ÜYE ÜLKELER
Avrupa Topluluğu, Almanya, Arnavutluk, Avusturya, Belçika, Bosna – Hersek, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Hırvatistan, Moldova, Romanya, Yunanistan, Macaristan, İrlanda, İtalya, Litvanya, Letonya, Lüksemburg, Malta, Polonya, Portekiz, Slovenya, Slovakya, İspanya, İsveç, Hollanda, İngiltere ve Türkiye.
İnterbus’a bağlı olarak yapılan arızi yolcu taşımalarında, taşımacının bağlı olduğu ülkenin Ulaştırma Bakanlığından alınacak kontrol belgesinin otobüste bulunması zorunludur. Yurtdışındaki vatandaşlarımızın Türkiye’ye gelişlerinde kullandıkları özel otomobillerin denetimleri, Gümrük Müsteşarlığı personeli tarafından yapılmaktadır.
Vatandaşlarımızın yoğun olarak bulundukları Almanya, Avusturya, Hollanda, Fransa, İsviçre ve Belçika’ya otobüsle yapılan yolcu taşımalarında aşağıdaki güzergâhlar kullanılmaktadır.
1- Bulgaristan – Sırbistan – Karadağ – Hırvatistan – Slovenya
2- Bulgaristan – Romanya – Macaristan
3- Yunanistan – Denizyolu – İtalya
Yukarıda belirtilen güzergâhlardan;
Yunanistan güzergâhı virajlı bir yapıya sahiptir.
Bulgaristan-Romanya-Macaristan güzergâhında yoğun TIR trafiği bulunmakta, güzergâh üzerindeki gümrük kapılarında işlemler uzun zaman alabilmekte ve değişik adlar altında ücretler alınmaktadır. Bu güzergâh üzerinde bulunan ülkelerin hudut kapılarındaki yetkili mercilerine vize için yapılan başvurularda sık sık zorluklarla karşılaşıldığından bu güzergâhı kullanan vatandaşlarımızın, transit vizelerini, seyahate başlamadan önce ikamet ettikleri ülkeden almaları daha uygun olacaktır.
CAREEM'DEN AÇIKLAMA GELDİ
Rakibi Uber'e 3.1 milyar dolar karşılığında satılan araç çağırma uygulaması Careem, yoluna kendi markası ile devam edeceğini açıkladı. Dubai merkezli şirket, Türkiye'deki faaliyetleri ile ilgili olarak da, "Türkiye'de operasyonlara şu an olduğu gibi regülasyona uygun şekilde tahditli ve tahsisli plakalı taksilerle devam edilecek" açıklamasında bulundu
'UBER BÜNYESİNDE KENDİ İSMİMİZLE DEVAM EDECEĞİZ'
Şirketten yapılan açıklamada iki şirketin güçlerini birleştirdiği belirtilerek, "Careem, kendi markası ve hizmetleri ile Uber bünyesinde, bağımsız olarak çalışmaya devam edecektir. Careem, müşterilerinin sevdiği her şeyi, ismini, uygulamasını ve markasını elinde tutmaya devam edecek" denildi. Uber ile güç birliği yapmanın bölgenin ulaşım altyapısını iyileştirme, mobilite hizmeti sunma, teslimat ve ödeme seçenekleri konusunda kabiliyetleri hızlandıracağının da kaydedildiği açıklamada, "Careem, Türkiye’de operasyonlarına şu an olduğu gibi regülasyona uygun şekilde tahditli ve tahsisli plakalı taksilerle devam edecek" ifadesi yer aldı.
CAREEM'DE NASIL ŞOFÖR OLUNUR?
Careem'in Uber tarafında satın alınmış olsa da Careem'den gelen Uber bünyesinde kendi bünyemizde devam edeceğiz açıklamasının ardından ehliyet sahibi kişiler Careem'de nasıl şöfor olunur sorusunu da merak ediyor. Peki Careem'de nasıl şoför olunur? Careem'de şoför olmak için neler gereklidir?
Careem'de şoför olmak için gereklikler şöyle;
1) Yaş: Careem'de kaptan olmak için en az 18 yaşında ve geçerli bir ehliyete sahip olmalısın.
2) Akıllı telefon: Yolculuk kabul etmek için Android cihaza ihtiyacın olacak.
3) Araç: Çalışmak istediğin şehre göre aracın gereklilikleri karşılamalıdır.
4) Gözlem: Gözlem süreci sağlık raporu, sabıka kaydı, güvenilirlik testi gibi bireysel aşamaları içerir.
Eğer bu gereklilikler sağlanıyorsa Careem'de şoför olabilmek için web sitesi üzerinden kayıt olup başvuru yapmak yeterli.