Fransa’nın tanınmış market zinciri Carrefour ülke genelindeki 273 şubesini kapatma kararı aldı. Bu kararla birlikte gruba bağlı Dia mağazalarında istihdam edilen çalışanlarla birlikte yaklaşık 4500 kişinin bir yıl içerisinde işten çıkarılacağı belirtildi.
Carrefour Icra Kurulu Başkanı Alexandre Bompard’ın bu kararı almasında 2016 yılında sağlanan yaklaşık 1 milyar Euro’luk kar oranına ulaşılamaması ve sürekli artan işçi maliyetlerinin etkili olduğu kaydedildi.
Kamuoyu ve sendikalara göre ‘cezalandırma’ olarak görülen bu küçülmeyle Bompard’ın 10 bin 500 çalışanı olan şirketin maliyetlerinden 2 milyar Euro ekonomi sağlamayı hedeflediği öğrenildi. Küçülmeye Kuzey ve Rhône departmanlarında 131, Haut de France’da 65, Paris’te 18, Marsilya’da 8 Lyon ve Villeurbanne’da 4 mağazanın kapatılması ile başlanacağı belirtildi. Şirketten yapılan açıklamada “bu mağazaların kapatılmaması için alıcı arayışlarımız sürüyor” denildi.
Şirketin önümüzdeki beş yıl içerisinde dijital dönüşüme ayak uydurmak için 2.8 milyar Euro ayırdığı ve bu yıl içerisinde 170 yeni Drive mağazası için alanında uzman bir firma ile anlaştığı öğrenildi.
CARREFOUR HAKKINDA
CarrefourSA, dünyadaki ilk mağazasını 15 Haziran 1963'te Fransa'da açan global perakende devi Carrefour’un 1993 yılında Türkiye’deki ilk mağazasını İçerenköy’de açmasının ardından 1996 yılında gücünü Sabancı Holding ile birleştirmesiyle kuruldu. CarrefourSA, 2005 yılı Mayıs ayında Gima ve Endi'yi bünyesine katarak sektördeki büyüme hamlesini devam ettirdi.
2013 yılı Temmuz ayı itibarıyla Sabancı Holding’in CarrefourSA bünyesindeki yönetimde söz sahibi olmasıyla birlikte her alanda gerçekleştirdiği yatırımlarla büyük bir değişim başlattı.
Bu değişimle birlikte büyüme yolunda bünyesine kattığı İsmar Marketler Zinciri, 1e1 Marketler ve Kiler Marketler ile CarrefourSA bugün için 10.545 çalışanı ve 625 mağazası ile müşterilerinin ihtiyaçlarına en iyi hizmet kalitesi ile cevap vermektedir.
Türkiye’de organize perakende sektörünün öncü markalarından biri olan CarrefourSA, ana iş kolu taze gıda konusunda uzmanlaşarak uygun fiyat politikası, hijyen, kalite ve gıda güvenliğine verdiği önemin yanı sıra yaptığı yatırımlar ve yarattığı istihdam ile ekonomi çarklarından perakendenin lokomotif markalarından biridir.