ÖZET: GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığının Merkez Teşkilatının Şanlıurfa’ya taşınmasına ilişkin. (03/11/2008-19650)
GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığının halen Ankara’da bulunan Merkez Teşkilatının, Şanlıurfa İline taşınmasına karar verildiği belirtilerek, gerek teşkilatlanması gerekse personeli için nasıl bir kanuni düzenleme yapılması gerektiği hususunda Başkanlığımızın görüşünün bildirilmesi istenilmektedir.
Bilindiği üzere, Başkanlığınız, 27/10/1989 tarihinde kabul edilen 388 sayılı Güneydoğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Teşkilatının kuruluş ve görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameyle teşkil edilmiş olup, teşkilatlanması ile görevlerine ve personeline ilişkin esaslar da yine bu Kanun Hükmünde Kararnamede düzenlenmiştir.
Yapılan incelemede, sözkonusu Kanun Hükmünde Kararnamede Başkanlığınızın Merkez Teşkilatının bulunacağı yerin zikredilmediği görüldüğünden, Başkanlığınızın halen Ankara’da bulunan Merkez Teşkilatının, Şanlıurfa İline taşınmasına ilişkin olarak kanuni bir düzenleme yapılmasına gerek bulunmadığı değerlendirilmektedir.
Bununla birlikte, 388 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 4 üncü maddesinde, Başbakan veya görevlendireceği bir Devlet Bakanının başkanlığında Güneydoğu Anadolu Projesi ile görevli Devlet Bakanı, Devlet Planlama Teşkilatının bağlı olduğu Devlet Bakanı ve Bayındırlık ve İskan Bakanından oluşacağı belirtilen Güneydoğu Anadolu Projesi Yüksek Kurulunun sekreterya hizmetlerinin GAP İdaresince yürütüleceğinin hükme bağlandığı görüldüğünden, Başkanlığınızın Şanlıurfa İline taşınması durumunda ve bahsedilen Kurulun Ankara’da toplanması halinde, belirtilen sekreterya hizmetlerinin yürütülmesinde sıkıntıya düşülebileceği düşünülmektedir.
Bu sebeple, Başkanlığınızın halen Ankara’da bulunan Merkez Teşkilatının, Şanlıurfa İline taşınması durumunda, bahsedilen sekreterya hizmetlerinin Başkanlığınızca aksatılmadan yürütülebilmesi için, ya sözkonusu Kurulun da Şanlıurfa İlinde toplanması yoluna gidilmesinin ya da adı geçen Kurulun Ankara’da toplanması halinde, sekreterya hizmetlerinin nasıl yürütüleceğinin açıklığa kavuşturulmasının gerekli olduğu değerlendirilmektedir.
Öte yandan, ilgi yazınızın ekinde yer verilen tablo incelendiğinde, Başkanlığınızın Merkez Teşkilatında, çeşitli statülerde personelin istihdam edildiği görülmekte olup, Başkanlığınızın Merkez Teşkilatının Şanlıurfa İline taşınmasının, farklı statülerde istihdam edilen personelin hukuki ve mali statülerinde herhangi bir değişikliğe yol açmayacağı anlaşıldığından, mevzuatta herhangi bir değişiklik veya düzenleme yapılmasına ihtiyaç bulunmadığı düşünülmektedir.