2012 yılı ÖMSS sonucuna göre yapmış olduğunuz tercihler ile Aksaray Üniversitesi Santral Memurluğu kadrosuna yerleştirildiğiniz, iki adet Santral Memuru unvanlı kadro için “Santral Elemanı Yetiştirme Sertifikasına Sahip Olmak” niteliğinin istenildiği, sizin ve yerleşen diğer adayın bu niteliği haiz olmadığı, ancak diğer adayın yerleştiği kadroya atamasının yapıldığı ve görevine başlatıldığı halde sizin göreve başlatılmadığınızdan bahisle, konunun araştırılarak mağduriyetinizin giderilmesi hususunda gereğinin yapılmasının talep edildiği ilgi dilekçeniz incelenmiştir.(18/03/2013-2871)
Bilindiği üzere, 03/10/2011 tarihli ve 28073 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Özürlülerin Devlet Memurluğuna Alınma Şartları ile Yapılacak Merkezi Sınav ve Kura Usulü Hakkında Yönetmelik” in “Adayların başvurmaları ve atanmaları” başlıklı 17 nci maddesinde; “ (1) Adaylar, yerleştirildikleri kamu kurum ve kuruluşlarına, atanmak üzere Tercih Kılavuzunda yazılı olan belgeler ile birlikte süresi içinde başvurur.
(2) Kamu kurum ve kuruluşları, yerleştirmeye ilişkin olarak atamaya yetkili amirin onayı ile beş kişiden oluşan bir değerlendirme komisyonu kurar. Bu komisyon, atanmak üzere bildirilen adayları, aranılan nitelikler yönünden inceleyerek, nitelikleri uyanların atamalarının yapılmasını teklif eder.
(3) Yerleştirilen adaylar, kamu kurum ve kuruluşlarınca başka bir sınav veya mülakat yapılmaksızın, ilan edilmiş kadrolara doğrudan atanır.
(4) Ancak, atama için öngörülen koşullara uymayan veya gerekli belgeleri süresi içinde getiremeyen adayların atamaları yapılmaz.” hükümleri bulunmaktadır.
Öte yandan, “2012 ÖMSS/Kura İle Özürlü Memur Yerleştirme Tercih Kılavuzunun” 2.3 Başvuru Özel Şartları başlıklı bölümünde; “Yukarıdaki şartları taşıyan adayların, bu Kılavuzda yer alan kadroların karşısındaki başvuru şartları bölümünde aranılan şartların “tamamını” taşımaları gerekmektedir Bu şekilde olan kadrolarla ilgili açıklamalar aşağıda yapılacağı için bu bölümün çok dikkatli okunması gerekmektedir. Bu şartları taşımayan adayların yerleştirilseler dahi atamalarının yapılması mümkün değildir. Adayların tercihlerini yaparken aşağıdaki hususlara dikkat etmeleri gerekmektedir:
1)…..,
5) Örgün eğitim yoluyla zorunlu/ortak/seçmeli bilgisayar, daktilo, büro yönetimi ve sekreterlik, elektrik veya terzilik dersini alanlar ve bu hususu resmi olarak belgeleyen adaylar, “M.E.B.’dan Onaylı Bilgisayar İşletmeni Sertifikasına Sahip Olmak”, “M.E.B.’dan Onaylı Daktilo Sertifikasına Sahip Olmak”, “M.E.B.’dan Onaylı Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı Sertifikasına Sahip Olmak”, “M.E.B.’dan Onaylı Elektrikçilik Sertifikasına Sahip Olmak” veya “Terzi Bonservisine Sahip Olmak” niteliğine sahip olarak değerlendirilecektir.” ifadesine bulunmaktadır.
Diğer taraftan, mezkur Yönetmelik hükümlerine göre Aksaray Üniversitesince oluşturulan atama teklif Komisyonunun 17.09.2012 tarihli “ÖMSS Değerlendirme Komisyon Tutanağı”, Mersin Üniversitesince Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü” mezunu olan diğer adayın 24.08.2012 tarihli “Ders Denklik” yazısı ve 14.08.2002 tarihli “Transkript” belgesi istenmiş ve bahse konu belgeler Başkanlığımıza intikal ettirilmiştir.
Yukarıda yer verilen hüküm ve açıklamalar ile Başkanlığımıza intikal ettirilen belgelerin tetkiki neticesinde, Aksaray Üniversitesi Santral Memurluğu kadrosuna yerleşen ve Mersin Meslek Yüksekokulu Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü mezunu olan diğer adayın “Santral Memuru” unvanlı kadro için aranılan “6345” Nitelik Kodlu sertifika özel koşuluna denk sayılacak ders aldığını belgelemiş olduğundan bahisle, diğer adayın atanmasına engel bir husus bulunmadığı ancak, şahsınızın ise “Santral Memuru” unvanlı kadro için aranılan sertifika özel koşuluna haiz olmamanızdan dolayı atanamamanızda hukuka aykırı bir husus bulunmadığı değerlendirilmektedir.