ÖZET: Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde norm kadro fazlası haline gelen eğitim kurumu müdürleri ile müdür başyardımcılarının müdür yardımcılığı görevine ikinci görevle atanıp atanamayacakları hk. (28/06/2013- 7974)
Bakanlığınız bünyesinde norm kadro fazlası haline gelen eğitim kurumu müdürleri ile müdür başyardımcılarının müdür yardımcılığı görevine ikinci görevle atanıp atanamayacakları hususunda Başkanlığımız görüşünün talep edildiği ilgi yazı incelenmiştir.
Bilindiği üzere, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun “ İkinci görev verilecek memurlar ve görevler” başlıklı 88 inci maddesinde; “ Bu Kanuna tabi kurumlarda çalışan Devlet memurlarına esas görevlerinin yanında;
- Özel kanunlarla veya özel kanunların verdiği yetkiye dayanılarak memurlara gördürülmesi öngörülen sürekli hizmetler,
- Mesleki bilgisi ile ilgili olarak, hizmet olanakları elverişli bulunmak ve atamaya yetkili amir tarafından uygun görülmek şartiyle;
- 87 nci maddede yazılı kurumların tabiplikleri, diş tabiplikleri, eczacılıkları, kimyagerlikleri, veterinerlikleri, avukatlıkları ile Adli Tıp Kurumu Uzmanlıkları,
- Asıl görevlerinin bulunduğu bucak, ilçe ve zorunlu hallerde iller belediyelerinin yüksek mühendis, mühendis, yüksek mimar ve mimarlarca yürütülmesi gereken teknik hizmetleri,
İkinci görev olarak verilebilir.
Asıl görevlerinin yanında;
- Tabiplere; il ve ilçe sağlık müdürlüğü, il sağlık müdür yardımcılığı, halk sağlığı müdürlüğü, halk sağlığı müdür yardımcılığı, sağlık grup başkanlığı, baştabiplik, baştabip yardımcılığı ile il sağlık ve halk sağlığı müdürlüklerinde ilgili mevzuatı uyarınca tabipler tarafından yürütülmesi öngörülen şube müdürlükleri,
- Diş hekimlerine ve veterinerlere, meslekleri ile ilgili baştabiplik,
- Veteriner, dişhekimi ve eczacılara; baştabip yardımcılığı,
- Öğretmenlere; okul ve enstitü müdürlüğü, başyardımcılığı ve yardımcılığı görevleri, ikinci görev olarak yaptırılabilir.” hükmü yer almaktadır.
Bahse konu düzenlemede; ikinci görev olarak yürütülebilecek hizmetler ve ikinci bir görev verilebilecek Devlet memurları belirlenmiş olup, hangi hizmetlerin ikinci görev olarak yürütülebileceği ile hangi personele ikinci bir görev verilebileceği bu madde kapsamında değerlendirilmektedir.
Diğer taraftan, 28/02/2013 tarihli ve 28573 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticileri Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği”nin “Amaç” başlıklı 1 inci maddesinde “Bu Yönetmeliğin amacı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumları yöneticiliklerini ikinci görev olarak yürüteceklerin seçimine, atanmasına ve yer değiştirmelerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.” hükmü yer verilmiş olup, “Tanımlar” başlıklı 4 üncü maddesinin (b) bendinde atamanın, eğitim kurumu yöneticiliklerine, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 88 inci maddesine göre ikinci görev kapsamında yapılan görevlendirmeyi, (ğ) bendinde de yöneticinin, Bakanlığa bağlı eğitim kurumlarında müdür ve müdür yardımcısı görevlerini yürütenleri ifade ettiği hükme bağlanıştır. Mezkur Yönetmeliğin “Norm kadrosu fazlası yöneticiler” başlıklı 18 inci maddesinde ise “Norm kadrosu kaldırılan yöneticiler ya da norm kadrosu fazlası haline gelen yöneticiler, valiliklerce talepleri ve hizmet gerekleri birlikte değerlendirilerek uygun görülecek eğitim kurumları yöneticiliklerine öncelikle atanırlar, talepte bulunmayan yöneticilerin görev yerleri, Ek I Yönetici Değerlendirme Formuna göre hesaplanan en düşük puandan başlanarak re’sen belirlenir.” hükmü bulunmaktadır.
Yukarıda yer alan hükümler çerçevesinde; Bakanlığınıza bağlı eğitim kurumları yöneticiliklerine, 657 sayılı Kanunun 88 inci maddesine göre ikinci görev kapsamında görevlendirme yapılabilmekte olup bu bağlamda norm kadro fazlası haline gelen eğitim kurumu müdürleri ile müdür başyardımcılarının istekleri de dikkate alınarak müdür yardımcılığı görevlerini ikinci görev olarak yürütebilmelerinin mümkün olduğu mütalaa edilmektedir.