E-Devlet sistemi, milyonlarca vatandaş tarafından kullanılıyor. 300’den fazla kurumun hizmet verdiği sistemde yaklaşık olarak 33 milyon kayıtlı kullanıcı bulunuyor. Vatandaşlar E-Devlet ile zaman tasarrufu sağlayarak işlemlerini kolayca halledebiliyorlar. E-Devlet ile askerlik belgesi sorgulamadan trafik cezası sorgulamaya, tapu bilgisi sorgulamadan hizmet dökümü belgesi sorgulamaya kadar pek çok işlem yapılabiliyor.
E-DEVLET GİRİŞ İÇİN TIKLAYINIZ!
E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR? E-DEVLET ŞİFRESİ İLE SİSTEME NASIL GİRİLİR?
E-Devlet sistemine giriş için www.turkiye.gov.tr internet sitesine girilmelidir. İnternet sitesi üzerinde birden fazla giriş seçeneği yer alır. Bunlar; e-İmza, E-Devlet şifresi, internet bankacılığı, mobil bankacılık ve T.C. kimlik numarası ile giriş seçenekleridir. E-Devlet şifresi ile giriş yapabilmek için, E-Devlet şifresi sahibi olunmalıdır. Hali hazırda E-Devlet şifresi yoksa, en yakın PTT şubesine gidilerek şifre temin edilebilir.
E-Devlet şifresi, 2 Türk Lirası karşılığında kapalı zarf içerisinde verilir. E-Devlet şifresi, kişisel bilgilere erişim imkanı sağladığı ve şifreyi alan kişi adına işlem yapılabildiği için önemlidir. Bu nedenler şifrenin başka kişilerle paylaşılmaması gerekir. E-Devlet şifresi alındıktan sonra, www.turkiye.gov.tr internet sitesine girilir. Şifre ile birlikte T.C. kimlik numarası ilgili yerlere yazılarak sisteme giriş yapılır.
Sisteme giriş yapıldıktan sonra, ekranın sol tarafında yer alan menü üzerinde ‘’e-Hizmetler’’, ‘’Kamu Kurumları’’ ve ‘’Belediyeler’’ butonları kullanılarak istenilen kurum üzerinden işlem gerçekleştirilebilir. Her kuruma ait olan hizmetler, kendi bölümü altındaki menüde yer alır.
E-DEVLET ŞİFRESİ UNUTULURSA NE YAPILMALIDIR?
E-Devlet şifresinin unutulması halinde yine sistem üzerinden gerekli işlemler yapılarak yeni şifre oluşturulabilir. Bunun için, daha önce sisteme giriş yapıldığında cep telefonu numarasının sisteme kayıt edilmiş olması gereklidir. Sistemde cep telefonu numarası kayıtlı değilse, şifre unutulması halinde işlem yapılamaz. Bu durumda PTT şubesine gidilerek yeni E-Devlet şifresi talebinde bulunulması gereklidir.
Şifresini herhangi bir nedenden dolayı değiştirmek isteyen kullanıcılar da sistem üzerinden şifrelerini değiştirebilirler. Sisteme giriş yapıldıktan sonra ‘’Benim Sayfam’’ bağlantısına girilir. Açılan menüden ‘’Şifre ve Güvenlik’’ bağlantısına tıklanarak istenilen şifre oluşturulabilir.
E-DEVLET SİSTEMİNDE HANGİ HİZMETLER SUNULUR?
E-Devlet sisteminde yaklaşık olarak 2 bin hizmet veriliyor. En çok işlem yapılan kurumlar; Sosyal Güvenlik Kurumu, Adalet Bakanlığı, Gelir İdaresi Başkanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü’dür. En çok işlem yapılan hizmetler ise; hizmet dökümü belgesi sorgulama, araç plakasına yazılan ceza sorgulama işlemleridir. Bunlar dışında Sosyal Güvenlik Kurumu üzerinden ‘’Ne Zaman Emekli Olabilirim’’ uygulaması ile de emeklilik için yaş hesaplaması da yapılabilir.
E-DEVLET'TE ÖNEMLİ DEĞİŞİKLİK
Hürriyet'in haberine göre, e-Devlet'in, vatandaşların ve şirketlerin internet üzerinden sunulan kamu hizmetlerine tek noktadan ve güvenle erişip faydalanabilmesi amacıyla kurulduğunu dile getiren Arslan, sisteme 'www.turkiye.gov.tr' adresinden girilerek güvenle işlem yapıldığını belirtti.
Arslan, şöyle devam etti:
"e-Devlet Kapısı'ndaki hizmet sayısı ve çeşitliliğinin artması, mevcut arayüzü, kullanım kolaylığı ve kullanıcının ihtiyacı karşılama noktasında yetersiz olma noktasına getirmiştir. Günümüz internet dünyasında en çok kullanılan portal ve web siteleri, içeriklerini sağlamış oldukları gelişmiş arama özelliğiyle sunmaktadırlar. Bu bakış açısıyla geliştirilen ve 18 Aralık'ta 10. yılını dolduracak olan e-Devlet Kapısı, yeni ara yüz tasarımında, arama işlevi ön plana çıkartılarak, ana sayfa üzerinden vatandaşların hizmetlere doğrudan, hızlı ve kolay şekilde erişmesi sağlandı. Arama işlevi hizmet adlarının yanı sıra alternatif tanımları da adli sicil kaydı için iyi hal, temiz kağıdı gibi içermekte ve kullanıcıya öneriler sunmaktadır."
Arslan, e-Devlet Kapısı kullanıcılarının yarıya yakınının erişim kanalı olarak mobil cihazları tercih ettiklerini vurgulayarak, portalın yeni teknolojilere uyumlu hale getirildiğini, yeni tasarımın, kullanılan cihazın boyutuna göre içeriği akıllı şekilde biçimlendirebildiğini kaydetti.
ÇOKLU DİL DESTEĞİ
Mevcut tasarımda tüm hizmetlerin tek bir liste içinde sunulduğunu anlatan Arslan, "Bu durum vatandaşların ihtiyaç duyduğu hizmetlere ulaşmasını zorlaştırmaktadır. Yeni tasarımla hizmetler, sağlık, eğitim, ulaşım, emniyet gibi kategoriler altında gruplanarak, erişimleri daha kolay hale getirilmiştir" değerlendirmesinde bulundu.
Arslan, engelli kullanıcıların hizmetlere kolay erişebilmesi amacıyla kullanılabilirlik çalışması yapıldığına da işaret ederek, kullanılan tasarım bileşenlerinin engelli kullanıcıların rahat erişimine uygun tasarlandığını bildirdi.
Bakan Arslan, mevcut tasarımda bulunmayan çoklu dil desteği alt yapısının da yeni tasarımla kullanıma hazır hale getirildiğini sözlerine ekledi.