Vatandaşa sayısız kolaylık sağlayan e-devlete yeni bir özellik daha ekleniyor. kamyonet, kamyon, çekici, römork, yarı römork, tanker ve yük taşıyan benzeri araçlara zorunlu olan K türü yetki belgesinin, yarın itibarıyla e-Devlet üzerinden alınabilecek. Artık vatandaşlar 15 gün beklemeyecek. Daha önce miras sorgulama, zorunlu hizmet sorgulama ve soy bilgisi sorgulama gibi kolaylıklar ile vatandaşa birçok konuda fırsat kolaylığı sağalyan E-devlet vatandaşa farklı alanlarda hem zaman hemde maddi faydalar sağlamaya devam ediyor.
ULAŞTIRMA BAKANI AÇIKLADI
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, kamyonet, kamyon, çekici, römork, yarı römork, tanker ve yük taşıyan benzeri araçlara zorunlu olan K türü yetki belgesinin, yarın itibarıyla e-Devlet üzerinden alınabileceğini belirterek, "Böylece yaklaşık 15 günlük müracaat süreci sadece 5 dakikaya inecek." dedi.
Bakan Arslan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yeni Karayolu Taşıma Yönetmeliği'ne göre, K1 veya K3 yetki belgesi talep eden gerçek kişilerle B3, C1, D3 veya K2 yetki belgesi talep eden gerçek veya tüzel kişilerin, e-Devlet üzerinden yapacakları yetki belgesi müracaatlarının kabul edilebileceğini ve yönetmelikle belirlenen şartların sağlandığının tespiti halinde elektronik ortamda karşılanabileceğine ilişkin hükmün yer aldığını söyledi.
E-DEVLETTE K BELGESİ HİZMETİ YARIN BAŞLAYACAK
Söz konusu yönetmelik hükmü çerçevesinde bakanlıkça yapılan çalışmalar neticesinde gerçek kişilerin, kamyonet, kamyon, çekici, römork, yarı römork, tanker ve yük taşıyan benzeri araçlara zorunlu olan K türü yetki belgesi müracaatlarının e-Devlet üzerinden yapılmasına imkan sağlandığına işaret eden Arslan, "Yarın itibarıyla başlayacak uygulama sayesinde, gerçek kişilerin zaman veya mekan kısıtı olmaksızın, 7 gün 24 saat herhangi bir kuruma gitmeden, yol masrafı da yapmadan e-Devlet üzerinden K türü yetki belgelerini sadece 5 dakikada almaları mümkün hale gelmiştir. Başka bir ifadeyle yaklaşık 15 günlük müracaat süreci sadece 5 dakikaya indirilmiştir." diye konuştu.
Kişilerin maliye, adli sicil, taşıt bilgileri ve MERNİS gibi tüm bilgilerinin elektronik ortamdan kontrol edileceğini ve bunlara ilişkin ayrıca bir bilgi veya belge istenmeyeceğini vurgulayan Arslan, yeni hizmet sayesinde, vatandaşın işinin kolaylaşacağını ve bakanlık personelinin de iş yoğunluğunda büyük bir azalma yaşanacağını bildirdi.
Arslan, bu hizmetin diğer yetki belgeleri için de verilmesine ilişkin çalışmaların bakanlıkça hızla yürütüldüğünü dile getirdi.
( K belgesini e-devletten alacak vatandaşlar artık 15 gün beklemek zorunda kalmayacak)
NOTERE GİTMEDEN BELGE SAHİBİ OLUNABİLECEK
Arslan, bakanlıkça yapılan çalışmalarla sözleşmeli taşıtların noter masrafı olmaksızın e-Devlet üzerinden ilave işlemlerine imkan sağlandığını belirterek, şunları kaydetti:
"İşlemlerin yapılması sırasında, sözleşmeli olarak ilave edilecek taşıtın sahibi olan gerçek kişinin e-Devlet üzerinden muvafakati yeterli görülecek. Bu sayede, yetki belgesi sahibi firma, daha önce muvafakat verilen taşıtın e-Devlet üzerinden herhangi bir noter masrafına girmeden sözleşmeli olarak kendi yetki belgesi eki taşıt belgesine sözleşmeli olarak ilave edebilecek. Böylece yetki belgesi sahiplerinin zaman veya mekan kısıtı olmaksızın, 7 gün 24 saat notere veya herhangi bir kuruma gitmeden, yol masrafı da yapmadan e-Devlet üzerinden sözleşmeli taşıtları yetki belgelerine ilave etmelerine imkan sağlanmıştır."
Kurumda ve noterlerde yaşanan yoğunluk ve bekleme süresi de hesap edildiğinde, yaklaşık 2-3 gün süren işlemin artık 5 dakikada yapılabileceğine dikkati çeken Arslan, taşıtlar ve kişilere ilişkin, maliye, POLNET ve MERNİS kayıtlarının elektronik ortamda otomatik kontrol edileceğini belirtti.
Arslan, yarın itibarıyla uygulamaya konulacak yeni hizmet sayesinde, işlemlerin hızlanacağını ve vatandaşların işlerinin kolaylaşacağını bildirdi.
E-DEVLETE NASIL GİRİŞ YAPILIR?
E-Devlet sistemi, milyonlarca vatandaş tarafından kullanılıyor. 300’den fazla kurumun hizmet verdiği sistemde yaklaşık olarak 33 milyon kayıtlı kullanıcı bulunuyor. Vatandaşlar E-Devlet ile zaman tasarrufu sağlayarak işlemlerini kolayca halledebiliyorlar. E-Devlet ile askerlik belgesi sorgulamadan trafik cezası sorgulamaya, tapu bilgisi sorgulamadan hizmet dökümü belgesi sorgulamaya kadar pek çok işlem yapılabiliyor.
E-DEVLET GİRİŞ İÇİN TIKLAYINIZ!
E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR? E-DEVLET ŞİFRESİ İLE SİSTEME NASIL GİRİLİR?
E-Devlet sistemine giriş için www.turkiye.gov.tr internet sitesine girilmelidir. İnternet sitesi üzerinde birden fazla giriş seçeneği yer alır. Bunlar; e-İmza, E-Devlet şifresi, internet bankacılığı, mobil bankacılık ve T.C. kimlik numarası ile giriş seçenekleridir. E-Devlet şifresi ile giriş yapabilmek için, E-Devlet şifresi sahibi olunmalıdır. Hali hazırda E-Devlet şifresi yoksa, en yakın PTT şubesine gidilerek şifre temin edilebilir.
E-Devlet şifresi, 2 Türk Lirası karşılığında kapalı zarf içerisinde verilir. E-Devlet şifresi, kişisel bilgilere erişim imkanı sağladığı ve şifreyi alan kişi adına işlem yapılabildiği için önemlidir. Bu nedenler şifrenin başka kişilerle paylaşılmaması gerekir. E-Devlet şifresi alındıktan sonra, www.turkiye.gov.tr internet sitesine girilir. Şifre ile birlikte T.C. kimlik numarası ilgili yerlere yazılarak sisteme giriş yapılır.
Sisteme giriş yapıldıktan sonra, ekranın sol tarafında yer alan menü üzerinde ‘’e-Hizmetler’’, ‘’Kamu Kurumları’’ ve ‘’Belediyeler’’ butonları kullanılarak istenilen kurum üzerinden işlem gerçekleştirilebilir. Her kuruma ait olan hizmetler, kendi bölümü altındaki menüde yer alır.