Ekrem İmamoğlu kendisini metro fatihi ilan etti ama gerçekler hiç öyle değil
CHP'li İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı ve Başkan adayı Ekrem İmamoğlu seçimlere az bir süre kala seçim meydanlarında kendisini metro fatihi ilan etmesine rağmen açıklanan rakamların ise hiç öyle olmadığını gösteriyor.
18
"İsrafı bitirdik" kampanyasına 230 milyon TL para harcadığı belirtilen CHP'li İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, düzenlediği mitingde 'metro' yalanlarını devam ettirdi.
KENDİSİNİ "METRO FATİHİ" İLAN ETTİ
5 yıllık İBB belediye başkanlığında 8 kilometre metro yapan ve bu süre boyunca hiçbir metro ihalesine çıkmayan ancak yerel seçim reklamlarının birinde 47,3 kilometre metro yaptıklarını, başka bir reklamında ise 65,1 kilometre metro inşa ettiklerini iddia eden CHP'li İmamoğlu, son mitinginde kendisini "metro fatihi" ilan etti.
CHP Bayrampaşa Belediye Başkan adayı Hasan Mutlu ile birlikte Yenidoğan Mahallesi Yahya Kemal Caddesi üzerinde düzenlenen mitingde konuşan İmamoğlu, "Varsın açıklasın. Nasılsa bu projeleri metro fatihi Ekrem İmamoğlu ve arkadaşları yapacak kardeşim." diye konuştu.
28
İMAMOĞLU 47,3 VEYA 65,1 KİLOMETRE METRO MU YAPTI?
Daha önce defalarca kez tekrarlanan ve her seferinde yalanlanan bu iddianın sürekli olarak tekrarlanması CHP’nin yalan stratejisini bir kez daha gözler önüne serdi.
İBB Haber’in ilk olarak Ocak 2023’te hazırladığı bir tabloyu paylaşmasıyla başlayan yalan, Nisan 2023’te bizzat İmamoğlu tarafından dillendirildi. İmamoğlu’nun yılda 13,27 kilometre, toplamda 46,2 kilometre metro hattı inşa ettiğine dair yalan, İBB Genel Sekreter Yardımcısı Buğra Gökce tarafından da savunuldu.
38
GERÇEKTE OLAN: 46 DEĞİL 8 KİLOMETRE
Gerçek rakamlar, İmamoğlu döneminde İBB’nin son 34 yıldaki en kötü metro inşa sürecini geçirdiğine işaret ediyor. 90’lı yıllardan bu yana yıllık metro inşa ortalaması 12 kilometrenin altına düşmeyen İstanbul’da, İmamoğlu bu veriyi aşağı çekti.
İmamoğlu yönetimi 2019 yılından bu yana İstanbul’da yaklaşık 8 kilometrelik metro inşaatı yapabildi. AK Parti'li Kadir Topbaş döneminde ise tam 142,88 km metro inşa edildi.
Topbaş döneminde ihale edilip yapımına başlanan birçok metro hala İmamoğlu tarafından inşa ediliyor. İmamoğlu döneminde bitirilerek açılışı yapılan Dudullu-Bostancı Metrosu ile Mecidiyeköy-Kabataş Metrosu’nun Fulya ile Yıldız İstasyonları Kadir Topbaş’ın projelendirip başlattığı raylı sistemler arasında.
İmamoğlu’nun açılışı yapılmış gibi reklamını yaptığı fakat hala çalışmaların sürdüğü Ataköy-İkitelli metrosu da yine Kadir Topbaş’ın başkanlık sürecinde yapımına başlanıp 2019 yılına kadar büyük ölçüde tamamlanan metrolar arasında.
İşte İstanbul’da hangi belediye başkanının ne kadar metro hattı yaptığını gösteren gerçek rakamlar:
48
YAPIMINI BECEREMEDİĞİ METROLARI HÜKÜMET YAPIYOR
Yapımına AK Parti döneminde başlanan bazı metro hatlarının inşası CHP’li İBB tarafından yapılamayıp Ulaştırma Bakanlığı’na devredildi. Ulaştırma Bakanlığı'nın İBB adına inşasını sürdürüp açılışını yaptığı metrolar şunlar:
İmamoğlu İBB’si; AK Parti döneminde başlatılan birçok raylı sistem projesini sürdüremeyip şaft tünellerine moloz dökerek kapattı. İBB'nin durdurduğu metro projeleri şunlar:
Projesi, izinleri ve finansmanı AK Parti döneminden hazır olan Kağıthane-İstinye Metrosu’na İmamoğlu döneminde kazma bile vurulamadı.
AÇILIŞINI YAPTIĞI METROLARIN HEPSİ AK PARTİ ESERİ
AK Parti döneminde yapımına başlanıp büyük çoğunluğu bitirilen raylı sistemlerden 4’ünün açılışını yapan Ekrem İmamoğlu, kendisi sadece küçük bir kısmını inşa etmesine rağmen bu hatların tamamını kendi döneminin hizmeti gibi lanse ediyor.
Kadir Topbaş döneminde inşası başlayan ve İmamoğlu’nun açılışını yaptığı raylı sistemler şunlar:
İmamoğlu döneminde açılışı yapılan Mahmutbey-Mecidiyeköy metro hattı, AK Parti döneminde %100 oranında bitirilmişti. İmamoğlu, 18 kilometre uzunluğundaki bu hattı kendi icraatı gibi hesaplıyor.
İmamoğlu'nun açılışını yaptığı Dudullu-Bostancı Metrosu, 2019 yılında %70 oranında bitirilmişti. 14.3 kilometre uzunluktaki Dudullu-Bostancı metrosunun İmamoğlu döneminde 4.29 kilometresi yapıldı. Ancak İmamoğlu hattın tamamını kendi yapmış gibi yansıttı.
İmamoğlu'nun açtığı Alibeyköy-Cibali tramvayının AK Parti döneminde 2019'a kadar %70'i tamamlandı. 8.8 kilometre uzunluğundaki bu hattın da yüzde 100'ünü İmamoğlu kendi hanesine yazıyor.
Yıldız-Mecidiyeköy Metro hattında 2019 yılında ilerleme %75 seviyesindeydi. İmamoğlu döneminde sadece 2 durak açılışı yapıldı ve İmamoğlu 20 kilometrelik uzunluğa sahip metro hattının tamamını yine kendi yapmış gibi algı oluşturuyor.
88
METRONUN REKLAMI VAR KENDİSİ YOK
46,2 kilometre inşa ettiği iddia edilen CHP’li İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun, şantiye bölümünde hiçbir çalışmanın olmadığı Tuzla-Kaynarca-Pendik metro hattı güzergahındaki reklam panolarını bir yılda 10’uncu kez değiştirdi.
Yapımına AK Parti döneminde 2014 yılında başlanan Tuzla-Kaynarca-Pendik Metrosu, İmamoğlu döneminde raylı sistem çalışmasıyla değil reklam çalışmasıyla gündeme gelebiliyor.
Reklamı olup kendisi olmayan bir diğer metro hattı Ataköy-İkitelli Metrosu.
İmamoğlu’nun açılmış gibi reklamlarını yaptığı Ataköy-İkitelli Metrosu hala bitmiş değil. CHP’li İmamoğlu’nun göreve geldiği 2019 yılında yüzde 90’a yakını bitmiş olan metronun sadece 2 durağı açılırken, İmamoğlu bu iki duraklık etabı “metronun tamamını yapıp açılışını yapmış gibi” yansıtıyor.