İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), MARTI ve diğer kuruluşların da içinde bulunduğu paylaşımlı scooter sektörünü düzenlemek amacıyla Elektrikli Kaykay Yönetmeliği hazırladı. Şu anda onaylanma aşamasında olan yönetmelik, son zamanlarda yaşanan çeşitli mağduriyetlerin giderilmesini hedefliyor.
İBB Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan konuyla ilgili olarak ; “Yönetmelik, sektörel açıdan rekabetin ve fiyat politikalarının sağlıklı işlemesini amaçlarken hem de bu araçları tercih eden kullanıcıların güvenli sürüşünü önemseyen bir içeriğe sahip. Bu sistemde faaliyet göstermek isteyen firmalar yönetmelik gereğince hem kullanıcılarına mobil/internet uygulama üzerinden eğitim vermek zorunda ve aynı zamanda yılda en az bir kez bilinçlendirici kitlesel kampanya yapmak zorunda olacak” açıklamalarında bulundu.
Onaylanacak olan yönetmeliğe göre paylaşımlı scooter hizmeti vermek isteyen işletmelerin başvuru şartları arasında bünyesinde en az 1000 Scooter ve 6 adet kalite yönetim sistemi belgesine sahip olma zorunluluğu getiriliyor. Scooter açılış ücreti iki tam elektronik bilet fiyatını, dakika başı kullanım ise bir tam elektronik bilet ücretini aşamayacak. Aynı zamanda açılış ücreti yarım tam bilet, dakika başı kullanım ücreti üçte biri tam elektronik ücretinin altında olamayacak.
Lisans sahibi işletme ve kullanıcı için çeşitli ceza kriterleri de içeren yönetmelik, Scooter’larda tüm açılardan görünebilir kimlik numarası/plaka bulunmasını zorunlu hale getiriyor. Böylece araçların kullanım sırasında ve kullanım dışı zamanlarda neden olabileceği ihlallere dair şikayetlerin bu plaka numaraları üzerinden daha sağlıklı yapılabilmesini sağlanacak.