Kent merkezine 20 kilometre uzaklıktaki Kemer’e bağlı Beldibi Mahallesi’nde oturan Yıldız ailesi, merkezdeki özel okula oğulları Poyraz’ın (9) kaydını yaptırdı. Servis için gerçekleştirilen görüşmelerde aileden, 40 kilometre uzaklıktaki Kemer ilçesi ücreti istendi. Anne Sultan Yıldız, kabul etti; ancak imzaladığı sözleşmenin altına, ‘alınan fazla ücreti kabul etmediğini’ belirten yazı yazdı ve 1 yıllık ücreti peşin ödedi.
SERVİS ŞİRKETİ HAKKINDA ŞİKAYETTE BULUNDU
Sultan Yıldız, ardından Antalya Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi’ne (UKOME) servis şirketi hakkında şikayette bulundu. Şikayetin ardından şirkete ceza yazıldı. Bunun üzerine servis taşımacılığı yapan şirket tarafından Poyraz Yıldız’ın taşınamayacağı belirtilerek, servise alınmadı ve kalan taşıma ücreti iade edildi.
HAKEM HEYETİ BAŞVURUYU İNCELEDİ
Poyraz Yıldız, bu gelişme üzerine ekim ayından bu yana okula şehirler arası yoldan otobüsle gitmeye başladı. Aile, çocuklarının mağdur olduğunu ve başkalarının da bu durumu yaşamasını istemediklerini belirterek, Konyaaltı Tüketici Hakem Heyeti’ne de başvurdu. Başvuruyu inceleyen hakem heyeti, aileyi haklı bularak, alınan fazla servis ücretinin iadesine karar verdi.
Tüketici hakem heyeti, öğrencinin kaldığı ev ile okul arasındaki mesafe kadar ücret alınabileceğini, daha uzak bir noktaya göre ücret alınmasının haksızlık olduğuna karar verdi.
"EMSAL BİR KARAR HALİNE GELMİŞTİR"
Yıldız ailesinin avukatı Hakan Evcin, UKOME tarafından belirlenen servis ücretinden daha fazla ücret alınamayacağını belirterek, “Tüketici hakem heyeti, öğrencinin kaldığı ev ile okul arasındaki mesafe kadar ücret alınabileceğini, daha uzak bir noktaya göre ücret alınmasının haksızlık olduğuna karar verdi. Hakem heyetinin bizim dosyamıza vermiş olduğu karar sonrası bu durum tüm Türkiye’de emsal bir karar haline gelmiştir. Fazla ücret ödemesi istenen kişiler, bizim kararımızı örnek göstererek tüketici mahkemelerine veya hakem heyetlerine başvurabilir” dedi.