İDO Eskihisar - Topçular feribot ücreti 2023 - İDO sefer saatleri

İDO Eskihisar - Topçular feribot ücreti vatandaşlar tarafından çokça bakılan konulardan olmaya devam ediyor. İDO Eskihisar - Topçular feribot ücreti 2021 - İDO sefer saatleri başlığıyla bilgi alınan İDO Eskihisar - Topçular feribot ücret ve saatlerini biz de sizler için haberimizde derledik.

Osmangazi Köprüsü ile aynı güzergahta deniz taşımacılığı hizmeti veren İDO'nun Eskihisar - Topçular feribot ücreti ve saatleri İDO Eskihisar - Topçular feribot ücreti 2021 - İDO sefer saatleri başlığıyla internette bakılmaya devam ediyor. Biz de sizler için bu saatler ve fiyatları araştırıp haberimizde yer verdik.

İDO ESKİHİSAR - TOPÇULAR FERİBOT ÜCRETİ 2023

İDO 2023 yılının fiyat tablosunu Siteden yapılan açıklamada fiyatların güncelleneceği bilgisi paylaştı. İDO paylaştığı fiyatlar listesinde 2023 yılında otomobiller için tek yön gidiş fiyatını 130 TL yaparken gidiş, dönüş biletini ise 240 Türk Lirasına çıkarttı.

Yapılan bu zamla İDO Eskihisar Topçular feribot ücretlerinde yeni tarifeler belirlenirken yaya yolcular için zam yapılmadı.

2023 İDO Eskihisar Topçular yeni fiyatları şu şekilde:

ESKİHİSAR TOPÇULAR YAYA YOLCU ÜCRETLERİ 2023

Eskihisar topçular yaya yolcu ücretleri 6 TL

Araç içindeki yolculardan ücret alınmamaktadır.

SİRKECİ HAREM YAYA YOLCU BİLETİ 2023

2023 Sirkeci Harem İDO yaya yolcu fiyatları şu şekildedir. Tam yolcu bileti 10 TL, İstanbul Kart yaya yolcu tam bilet 5.48 TL öğrenci ise 2.67 TL'dir.

NEGMAR FERİBOT FİYATLARI 2023

Fiyatlar TL'dir. İndirimli geçişler için İndirimli İstanbul Kart geçerlidir.

Otomobil tarafından çekilen her cins otomobil veya römorkun aksı, fazla aks olarak kabul edilir.

Yolcu taşımaya özgü araç sınıflarında aracın ön veya arkasında taşınan esyanın taşması halinde 1 metreye kadar olanlar 1 fazla aks, 1 metreden uzun olanlar 2 fazla aks kabul edilir.

Gişelerden bilet alımı gerçekleştikten sonra, iadesi mümkün değildir. ( Ücret iadesi sadece seferin iptal edilmesi durumunda yapılır. )

Hızlı feribot hatlarımızda her sefer için on ( 10 ) adetle sınırlı olmak üzere bisikletler ücretsiz olarak taşınmaktadır. Deniz otobüsleri dış hatlarda ise üç ( 3 ) adetle sınırlıdır.

Hava koşullarının elvermemesi ve seyir koşullarına göre sefere bisiklet kabul edilmeme hakkı saklı tutulmaktadır.

İSTANBUL DENİZ OTOBÜSLERİ (İDO) NEDİR? NE ZAMAN KURULDU?

İDO - İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. İstanbul'un deniz ulaşımına ve trafik sorununun çözümüne katkıda bulunmak amacıyla İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından 1987 yılında kurulmuştur. 2005 Mart ayında, TDİ'ye bağlı Şehirhatları İstanbul Deniz Otobüsleri'ne devredilmiştir. İDO günümüz itibarıyla 103 gemi ve 88 iskelesiyle dünyanın en büyük araç ve yolcu deniz taşımacılığı şirketidir.

İDO TARİHİ

İstanbul'da her geçen gün artan trafik sorununa alternatif arayan İ.B.B. 1987 ve 1988 yıllarında Norveç'ten satın alınan 449 yolcu kapasiteli 10 adet deniz otobüsü ile hizmete başlamıştır. Bugün toplam 22 deniz otobüsü ile hizmet veren İDO 1995 yılında Avustralya'dan satın alınan 2 adet Monohull tipi 155 yolcu kapasiteli deniz otobüsü ile 10 olan gemi adedini 12'ye çıkarmıştır (Akşemseddin & Ertuğrul Gazi).

10 gemilik bir projenin ilk 2 adedi olan ve 1996 yılında teslim edilen Avustralya yapımı catamaran tipi 450 yolcu kapasiteli deniz otobüsleriyle (Sinan Paşa & Piyale Paşa) ile bu sayı 14'ü bulurken, 1997 Norveç yapımı 350 kişilik 3 gemi ve 400 kişilik 2 gemi ve yine ilk defa Türkiye Gemi Sanayi Pendik Tersanesi'nde imal edilen 400 kişilik 1 gemi ile sayı 20'ye yükselmiştir. 1997 yılında Yalova - Yenikapı arasında çalıştırılmak üzere 500 yolcu, 94 araç kapasiteli arabalı feribot Avustralya'da inşa ettirilmiştir. 1998 yılında Yenikapı - Bandırma arasında karşılıklı çalıştırmak üzere yine aynı tersaneden - Austal Ships firmasından 800 yolcu kapasiteli 200 araçlık arabalı 2 feribot inşa ettirilmiştir (Turgut Özal & Adnan Menderes). Bu iki feribot 36 deniz mili hıza ulaşabiliyor. 12 Aralık 2005'te yine Austal firmasıyla kontratı imzalanan ve 2007'de teslim edilen 2 yeni feribotla yine Bursa-Yenikapı arasında ulaşım kolaylaşmıştır. Her biri 1200 yolcu ve 225 araç kapasiteli katamaran tipi bu gemiler 35 deniz mili hıza sahip olup mesafeyi 75 dakikaya indirmiştir. Ayrıca 2007 yılında Hollandalı Damen Shipyards'tan 5 adet 30 deniz mili hız, 449 yolcu kapasiteli deniz otobüsü alınmıştır.

2004 yılının Nisan ayında Akşemseddin ve Ertuğrul Gazi deniz otobüsleri İDO'dan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'ne devredilmiştir.

İDO, 2005 Şubat ayında ise İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı Özelleştirme Yüksek Kurulu (ÖYK) ile bir protokol yaparak Türkiye Şehir Hatları İşletmesini devralma iradesini ortaya koymuştur. Devralma işlemleri İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı adına İDO tarafından yürütülmüştür. Devralma işlemiyle birlikte İstanbul’da deniz ulaşımından sorumlu tek otorite İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı olmuş ve bu otorite de büyük ölçüde İDO’ya devredilmiştir.

İDO filosu; Toplam 33 hatta, 25 Deniz Otobüsü, 10 Hızlı Feribot, 18 Araba Vapuru, 35 Şehirhatları Yolcu Vapuru, 10 Deniz Taksi ve Mavi Marmara Yolcu Gemisi ile 88 noktaya hizmet götürmektedir.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin iştiraki İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.Ş'nin (İDO) yüzde 100 oranındaki hissesinin özelleştirilmesi ihalesinin nihai pazarlık sonucu ihaleyi, 861 milyon dolarlık teklifle Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubu kazandı.[1]

İstanbul-Bursa seferlerinde 2013'te hizmete başlayan Bursa Deniz Otobüsleri (BUDO) şirketi yolculara bir seçenek daha sunmaktadır.

Yıllara göre Deniz Otobüsleri

1988: 10 adet
1994: 12 adet
1996: 14 adet
1997: 22 adet (20 deniz otobüsü, 2 Hızlı Feribot)
1998: 24 adet (20 deniz otobüsü, 4 Hızlı Feribot)
2000: 26 adet (22 deniz otobüsü, 4 Hızlı Feribot)
2009: 99 adet (25 deniz otobüsü, 10 Hızlı Feribot, 18 Arabalı Vapur, 1 Yolcu Gemisi, 35 Yolcu Vapuru, 10 Deniz Taksi) * Şehir Hatları ile birleşme
2012: 53 adet (25 deniz otobüsü, 10 Hızlı Feribot, 18 arabalı vapur) [2]

İlk yorum yazan siz olun

Hayat ve Yaşam Haberleri