Meslek Bilgileri | |
Meslek Kodu : 5223.31 | |
Meslek Adı : Isıtma-Soğutma Ürünleri Satış Elamanı | |
Grup Bilgileri | |
M. Ana Grubu : Hizmet Ve Satış Elemanları | |
M. Alt Ana Grubu : Satışlar İle İlgili Elemanları | |
M. Grubu : Mağaza, Dükkan Vb. Satış Elemanları | |
M. Birim Grubu : Mağaza, Dükkan Vb. Yerlerde Çalışan Satış Elemanları | |
Gereken Minimum Eğitim Düzeyi : İlköğretim | |
Meslek Detay Bilgileri | |
Meslek Tanımı Nedir? | |
Elektrikli sobalar, gazlı sobalar, klima, kombi ve termosifonlar, nem cihazları, radyatörler, şömine aksesuarları, katı yakıtlı sobalar, soba borusu ve ilgili diğer malzemelerin satışı yapılan işyerlerinde veya yapı marketlerin ilgili bölümlerinde ürünlerin tanzimini, teşhirini ve temizliğini yapan, ürünleri müşteriye tanıtan ve satışını gerçekleştiren kişidir. | |
Görev ve İşlem Basamakları : |
Isıtma-Soğutma Ürünleri Satış Elamanı, işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:
- Satışa sunulacak ürünleri reyonlara yerleştirmek,
- Gerektiğinde forklift kullanarak reyonlardaki stok alanlarına ürünleri yerleştirmek,
- Defolu ürünleri ayırmak, eksik ürünleri tespit etmek,
- Ürünlerin etiketleme işlemlerini yapmak, kampanya ve fiyat indirimi ile ilgili kartonları asmak,
- Ürünlerin tanzimini, teşhirini ve temizliğini yapmak,
- Müşterileri güler yüzle karşılamak,
- Müşterinin ısıtma/soğutma malzemesini kullanacağı yere göre ürün tavsiyesinde bulunmak,
- Müşterilere ürünlerin kullanım alanları, kaliteleri hakkında bilgiler vermek,
- Müşterilere ürünlerin fiyatları, kampanyalar ve indirimler ile ilgili bilgiler vermek,
- Müşterinin ürünü kullanacağı alana göre radyatör sayısını, büyüklüğünü, klima, kombi, soba gibi ürünlerin gücünü vb. hesaplamak, müşteriyi bilgilendirmek,
- Müşterinin ihtiyacına en uygun ürünleri müşteriye göstermek, ürün satışını gerçekleştirmek,
- Müşterinin satın aldığı ürünlerle ilgili tamamlayıcı ürünler varsa müşteriye tavsiye etmek,
- Montaj gereken ürünler için ürünün yetkili servisleri ile ilgili müşteriyi bilgilendirmek,
- Şirketin taşıma ve kurma hizmetleri hakkında müşteriye bilgi vermek, müşteriyi isteğine göre yönlendirmek,
- Müşterinin isteğine göre ürünün depodan müşteri adresine nakil işlemlerini yaptırmak,
- Müşterilerin şikayetlerini dinlemek ilgili sorumluya durumu iletmek,
- Müşterilerin ürün iade isteklerini departman sorumlusu ile birlikte değerlendirmek, iade işlemine karar verilirse müşteriyi ilgili birime yönlendirmek,
- Yaptığı tüm çalışmalarda müşteri memnuniyetini esas almak, vb. görev ve işlemleri yerine getirir.