İşsizlik maaşı için ilgili kişilerin iş sözleşmesinin sona erdiği tarihi izleyen günden başlayarak 30 gün içinde şahsen veya elektronik ortamda İŞKUR’a başvuruda bulunması gerekmektedir.
Vekâletname ile avukat ya da bir başkası tarafından yapılacak olan başvurular ile Posta yoluyla yapılan başvurular kabul edilmez.
İşsizlik sigortasına internet üzerinden başvuru yapabilmek için İŞKUR'a kayıtlı olmanız gerekmektedir. Kaydınız varsa aşağıdaki adımları takip ederek İşsizlik Ödeneği ( Maaşı ) başvurunuzu yapabilirsiniz.
İşsizlik ödeneğinin bağlanıp bağlanmayacağı İŞKUR tarafından incelenirken aşağıda belirtilen 3 kriter dikkate alınmaktadır.
1-Son 120 Gün Koşulu : işten ayrılamadan önceki son 120 gün içerisinde boşluk olmaması gerekmektedir.
2-Son 3 Yıl Prim Gün Sayısı Koşulu : İşten ayrılan kişinin işten ayrıldığı tarihten geriye dönük son 3 yıl içerisinde en az 600 gün SGK priminin ödenmiş olması gerekmektedir.
3-Fesih Nedeni: İlgili kişi istifa ederek işten ayrılmamalı yada kusur sebebi ile işveren tarafından işten çıkartılmamalıdır.
işsizlik maaşı başvurusu için öncelikle İŞKUR E-ŞUBE üzerinden iş arayan girişi yapılır.
İŞKUR sistemine kayıt olduğunuzda almış olduğunu şifre ile sisteme giriş yapmanız gerekmektedir.
İŞKUR sistemine şifreniz ile giriş yaptıktan sonra ana sayfada yer alan İŞSİZLİK ÖDENEĞİ BAŞVURUSU linkine tıklamanız gerekmektedir.
Karşınıza çıkacak olan Bilgilendirme Haklar ve Yükümlülükler ekranında aşağıda gösterildiği şekilde metni okuyarak kutucuğu işaretlemeniz gerekmektedir.
Bir sonraki aşamada çalışmanızın son erdiği tarihi ( işten ayrıldığınız tarihi) sisteme girmelisiniz.
Aynı ekranda yer alan şahsınıza ait adres ve iletişim bilgilerinden gerekli gördüklerinizin güncellenmesi gerekmektedir.
İşveren bilgileri ekranında işten ayrıldığınız işyerinizin İli ile ilçesi bilgileri seçilerek KAYDET butonuna tıklanılır.
İşsizlik ödeneği talep dilekçeniz başarıyla kaydedilmiştir. İşsizlik ödeneğine hak kazanmanız durumunda cep telefonunuza gelen mesajının geldiği ayın son günü ödeneğinizi en yakın PTT şubesinden alabilirsiniz.
İşsizlik ödeneğine hak kazanmanız durumunda cep telefonunuza gelen mesajının geldiği ayı takip eden ayın 5. günü en yakın PTT şubesinden alabilirsiniz.
İşsizlik Ödeneğiniz onaylandıktan sonra ödeme planınızı aşağıdaki adımları izleyerek öğrenebilirsiniz.
İŞKUR NEDİR?
İŞKUR, eski adı "İş ve İşçi Bulma Kurumu" olan iş ve işçi arayanların başvurduğu bir kurumdur. İşsizlik Maaşı, İŞKUR'u önemli bir kurum haline getirdi.
İŞKUR Nedir, Görev ve Yetkileri Nelerdir?
Türkiye İş Kurumu (İŞKUR), iş ve işçi bulmaya aracılık eden önemli bir kamu kuruluşudur. Günümüze kadar çok sayıda kişiyi bir işe yerleştiren veya şirketlere personel temin eden İŞKUR, istihdama önemli katkılar sağlıyor. İşsizlik, Türkiye’nin ve dünyanın önemli bir sorunu. Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre işsizlik yüzde 12 seviyesinde. Yani Türkiye genelinde 3 milyon 715 bin işsiz var. İşçi ile işvereni buluşturan İŞKUR, işsizlik oranları arttıkça daha da önemli bir konuma yerleşti. Ekonomik gelişmelere paralel olarak İŞKUR’un iş yükü azalıyor veya artıyor. İŞKUR, sadece iş ve işçi bulma fonksiyonu icra etmiyor. İstihdamın korunması ve geliştirilmesi gibi görevleri de bulunuyor.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na bağlı olarak faaliyetlerini sürdüren İŞKUR, Sosyal Güvenlik Kurumu’nun da ilgili kuruluşudur. Özel hukuk hükümlerine tabidir. Tüzel kişiliği bulunan mali ve idari bakımdan özerk bir kamu kuruluşudur.
İŞKUR’un işleyişine ve işgücü piyasasına katkılarına ayrıntılı göz atarak kurumu biraz tanıyalım.