Fulya Durağı’nda gerçekleştirilen törende, İmamoğlu konuşken, tünel kazmakta kullanılan TBM (Tunnel Boring Machine) denilen kazı makinası da yer altından eş zamanlı olarak çıkarıldı. Hattın çok değerli olduğunu vurgulayan İmamoğlu, “Burası, başından beri doğru bir iş planı ve finans planı ile işletilmiş, örnek metro hattı şeklinde önümüze raporlanmıştı. Arkadaşlarımla buradaki yüklenici firmaların uyumlu çalışmaları süreci daha da hızlandırmakta. Kabataş – Fulya arasında çalışan TBM’in son anına şahitlik etmek için buluştuk. Teknolojinin bizim gibi zor şehirlere katmış olduğu değer, çok çok değerli” dedi.
TEK YÖNDE 70 BİN KİŞİYE HİZMET VERECEK
Hattın 2 bölümden oluştuğunu belirten İmamoğlu, “Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy hattımız var. Bir de Mecidiyeköy-Mahmutbey hattımız var. Bu hattımız saatte, tek yönde 70 bin kişiye hizmet verebilecek kapasiteye sahip. Toplu taşımada büyük fayda sağlayacak bu hattımız. Ancak Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy hattında ne yazık ki biraz daha zaman ihtiyaç var. Mecidiyeköy-Mahmutbey hattımız ise inşallah önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde hizmete açacağımız bir hat. Ancak ikinci kısım olarak gösterebileceğimiz Kabataş – Beşiktaş – Mecidiyeköy hattı ise özellikle buradaki kazı çalışmalarında karşılaşılan tarihsel bulgulardan dolayı biraz daha fazla zamanımızı alıyor” diye konuştu.
19 İSTASYONDAN OLUŞACAK
Kabataş-Mahmutbey hattının toplam uzunluğu 24,5 kilometre. 19 istasyondan oluşan hat, tek yönde 70 bin yolcu kapasitesine sahip olacak. Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli, Kağıthane, Eyüpsultan, Gaziosmanpaşa, Esenler ve Bağcılar ilçelerinden geçecek olan hat; Kabataş İstasyonu’nda, Kabataş-Taksim Füniküler Hattı ile Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı’na entegre olacak. Yenikapı-Mecidiyeköy Hattı’ndan da söz konusu hatta entegrasyon sağlanacak. Karadeniz Mahallesi İstasyonu’ndan Habibler-Edirnekapı-Topkapı Hattı da entegrasyon noktalarından biri. Son entegrasyon ise Mahmutbey İstasyonu’dan Otogar-Bağcılar-Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyat Metro Hattı ile olacak.