Kartal Belediye Başkanı Op. Dr. Altınok Öz’ün ilçede yeni bina yapılırken 1 buçuk yıldır üzerinde durduğu “Her daireye bir buçuk otopark” uygulamasının yeni yönetmelikte “Daire başına bir otopark” şeklinde zorunlu hale getirilmesi planlanıyor.
Dönüşümde Kartal Modeli ile Türkiye için örnek bir başarı hikâyesinin altına imza atan Kartal Belediye Başkanı Op. Dr. Altınok Öz’ün ‘Yaşanabilir kentler yaratma’ konusundaki bir öngörüsü daha yasalaşmayı bekliyor. Başkan Altınok Öz’ün Kartal’da üzerinde ısrarla durduğu “Her daireye bir buçuk otopark” uygulamasının yeni yönetmelikle “Daire başına bir otopark” şeklinde zorunlu hale getirilmesi planlanıyor. Kartal Belediye Başkanı Op. Dr. Altınok Öz’ün ilklere imza atarak Kartal’da uyguladığı dönüşüm modeli, tüm Türkiye’ye örnek olmaya devam ediyor. 2009 yılında seçim bildirgesine deprem dönüşüm ve kentsel dönüşümü koyan, “Dönüşüm nedeniyle evi yıkılacak insanlardan ruhsat harcı alınmayacak” diyen ve 2012 Ocak ayında Kartal Belediyesi Meclisi'nden 500 TL kira yardımını çıkartarak sonrasında çıkan 6306 sayılı yasanın mimarı olan Kartal Belediye Başkanı Op. Dr. Altınok Öz’ün yıllardır dile getirdiği “Her daireye bir buçuk otopark” konusundaki ısrarının da gelecek olan otopark yönetmeliğinde “Daire başına bir otopark” şeklinde zorunlu hale getirilmesi planlanıyor. Konu ile alakalı Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki, üç daireye bir otopark zorunluluğunun Yeni Otopark Yönetmeliği ile daire başına bir olacak şekilde değiştirileceğini açıkladı.
Konuyla alakalı açıklama yapan Kartal Belediye Başkanı Op. Dr. Altınok Öz, “Kartal’da bir tane dahi katlı otopark yok. Daha önce bir tane yapıldı, onu da biz belediye binası yaptık. Yatay mimariden dikey mimariye geçip tenis kortunun, yüzme havuzunun, futbol sahasının yani çocuk oyun grubunun, insanların rahat edeceği ve buluşacağı alan yaratmak hedefindeyiz. İstanbul’un en önemli sorunlarından bir tanesinin de bu otopark sorunu olduğunu yer altına inecek otoparklarla bu sorunu ortadan kaldırmamız gerektiğini ben yıllardır dile getiriyorum. 1 buçuk yıldır da yeni yaptığımız binalar için özellikle her daireye 1 buçuk otopark alanı yapılsın diye üzerinde ısrarla durup binalarımızı o şekilde oluşturmak için elimden geleni yapıyorum. Biz bunu Kartal’da bir buçuk yıldır uyguluyoruz. Umarım Yeni Otopark Yönetmeliğinde Sayın Bakanımızın açıklamasında da yer verdiği ibare zorunlu hale gelir de İstanbul’da yoldaki araçları trafikten kaldırmış ve bu şekilde trafiği rahatlatmış oluruz.” dedi.
Kira Yardımını Gündemine Alan İlk Belediye
Kartal Belediye Başkanı Op. Dr. Altınok Öz, 2009 yılındaki seçim bildirgesinde deprem dönüşüm ve kentsel dönüşüme yer verdi. Dönüşüm nedeniyle evi yıkılacak insanlardan ruhsat harcı alınmayacak ibaresi de yine o dönemlerde gündeme alınmıştı. 6306 Sayılı Kanun hazırlanmadan, dönüşüm yapılan yerlerde vatandaşlara kira yardımı, Kartal Belediye Meclisi tarafından karara dönüştürüldü. Ancak bu kararın uygulanmasına “Belediyenin görev ve sorumluluk alanına girmediği” gerekçesiyle olanak tanınmadı. Ancak 2012 yılında Van depremi sonrasında çıkarılan 6306 sayılı kanunla, bu sorun 2 yıl sonra gündeme alınmış oldu.
Türkiye’de İlk Kez Projelerin ‘İnsan’a Etkilerini İrdeleyen SED Raporu Çıkartıldı
Gerçekleştirilmesi planlanan projelerin çevreye olabilecek olumlu ve olumsuz etkilerinin belirlenmesini konu alan ÇED Raporu’nu yeterli görmeyen Kartal Belediyesi, projelerin insana ve yaşama olan etkilerinin de yadsınmaması gerektiği görüşünden yola çıkarak bir belediye olarak Türkiye’de ilk kez SED Raporu’nu çıkardı. Türkiye’de ilk defa akademisyenler, belediyeler ve mahalle muhtarları için büyük önem arz eden SED (Sosyal Etki Değerlendirme) Raporu Kartal Belediyesi tarafından hazırlatıldı. SED Raporu, projelerin insan yaşam ve sosyal hayat üzerindeki olumsuz etkilerin nasıl minimize edileceğini içeriyor.