Kaynarca - Pendik - Tuzla Metro İhaleleri İptal Edildi

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı, Kaynarca-Pendik-Tuzla, Ümraniye-Ataşehir-Göztepe, Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli, Kirazlı-Halkalı, Başakşehir-Kayaşehir ve Mahmutbey-Bahçeşehir metro hatlarının ihalelerini iptal etti.

İ.B.B'nin eski Belediye Başkanı Kadir Topbaş döneminde ihaleleri yapılan Kaynarca-Pendik-Tuzla, Ümraniye-Ataşehir-Göztepe, Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli, Kirazlı-Halkalı, Başakşehir-Kayaşehir ve Mahmutbey-Bahçeşehir metro hatları ihalesinin iptal edildiği, Ulaştırmadan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Muzaffer Hacımustafaoğlu tarafından 29 Aralık 2017’de birer yazı ile ilgili firmalara iletildi. Yazıda, ihalenin Başkanlık yazısı ile iptal edildiği belirtilerek, sözleşmenin karşılıklı feshi için 7 gün içinde yetkili temsilcinin idareye gönderilmesi istendi.

METRO İHALELERİ NEDEN İPTAL OLDU?

Borçlanma kararına göre 1 milyar 613 milyon 815 bin ihale bedeli olan Kaynarca-Pendik-Tuzla hattı için 120 milyon euro, 2 milyar 342 milyon 385 bin 741 liralık Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli hattı için 170 milyon euro borç alınması kararlaştırılmıştı.


İhale bedeli 2 milyar 469 milyon 924 bin 400 lira olan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe hattı için 175 milyon euro, 2 milyar 414 milyon 401 bin 632 lira bedelli Kirazlı-Halkalı hattı için 170 milyon euro, 969 milyon 114 bin 610 liralık Başakşehir-Kayaşehir metrosu için 70 milyon euro, 3 milyar 49 milyon 994 bin 729 liralık Mahmutbey-Bahçeşehir metrosu için de 220 milyon euro borç alınacaktı. Kadir Topbaş'ın yerine göreve gelen Mevlüt Uysal'ın ihale bedellerini çok yüksek bulması ve yapılacak ihalelerin borçlanmayla yapılacağından dolayı ihalelerin fesih edilmesi yönünde karar verdi.

CHP İ.B.B İL MECLİS ÜYESİ TARIK BALYALI NELER SÖYLEDİ

"BU İHALE İPTAL OLMASAYDI İSTANBUL'A BAŞKA PROJE YAPILAMAZDI"

CHP İl Genel Meclis Üyesi Tarık Balyalı, yapılan ihalenin çok yüksek bedellerde olduğunu belirtti. Eğer bu ihale devam etmiş olsaydı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi borçlanmadan dolayı, İstanbul'a başka bir proje yapmak için kaynak bulamayacaktı dedi  . Balyalı, Büyükşehir Belediyesi'nin yüklü bir borcun altına sokulduğunu savunup, 2017 yılı için Meclis'ten 4 milyar 600 milyon borçlanma yetkisi alındığını ve bu rakamın 2 milyar 811 milyon lirasının dış borçlanma için olduğunu söyledi.

"PROJE YİNE DEVAM EDECEK AMA ETİK BİR İHALEYLE"

CHP'li Tarık Balyalı, medyada bu ihalenin şahsı tarafından iptal ettirildiğine dair çıkan haberlerin asılsız olduğunu belirtti. Projenin yapımına yine devam ettirileceğine ama daha etik bir ihale şekliyle yapılacağının altını çizen sayın Balyalı, Proje 2 - 3 seneye ancak biter ama maddi anlamda İBB'yi zorlamaz dedi.

2017 yılı için öngörülen borçlanma miktarının aşıldığını savunan Balyalı, "Meclis'te kabul edilen dış borçlanma yetkisiyle, İstanbul Büyükşehir Belediyesi yönetimi hukuka aykırı davranmıştır. Borçlanma yetkisi aşılmıştır. Bu şartlarda 2017 yılı sonunda belediyenin borcu 16 milyar liraya ulaşacak” demişti.

İ.B.B'NİN İHALELERİ İPTAL EDİLEN METROLAR HAKKINDAKİ AÇIKLAMASI
 
"Metro hatlarının uzatılıp yeniden projelendirilerek daha ekonomik ve  daha hızlı bir şekilde yapılabilmesi için söz konusu ihaleler iptal edilmiştir.  Böylece toplam uzunluğu 76,9 kilometre olan 6 proje iptal edilmediği gibi  İstanbul'un ulaşımına köklü çözüm için metro yatırımları bin kilometre hedefine  uygun olarak genişletilmiş olacaktır. İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak 'Her  yere metro, her yerde metro' hedefimiz doğrultusunda, söz konusu metro  projelerimizi önümüzdeki günlerde kamuoyuyla paylaşacağımızı saygıyla duyururuz."

METROLARIN YAPIMI NE ZAMAN BAŞLAYACAK

İhaleleri iptal edilen metrolar'ın önümüzdeki 5 - 6 gün süre zarfında yeni ihalelerin alımına başlanılacağı tahmin edilmektedir. Bu durum ise yapımına başlanılacak metroların tahmini açılış tarihlerinden 2 -3 ay gecikmelide olsa hizmete açılacak.

Haber: Oğuzhan Özmeşe (BÖLGE GÜNDEM)

Gündem Haberleri