Mobil oyun dünyasının en çok oynanan salgın oyunu Plague, koronavirüs sonrası hiç olmadığı kadar arttı. Hatta hastalığın adını da korona koyarak oynayanların sayısı da bir hayli fazla.
İlk olarak Çin’in Wuhan şehrinde ortaya çıkan ve şu ana kadar dünya genelinde 15 ülkeye yayılarak 80 kişinin hayatını kaybetmesine yol açan yeni tip koronavirüs (Wuhan virüsü) gündemdeki yerini korurken, aralarında Starbucks, KFC, McDonald’s, Pizza Hut, Disney, Renault, Peugeot’nun da bulunduğu markalar da salgından önemli derecede etkilenen bölgelerdeki faaliyetlerini askıya alma seçeneğini değerlendiriyor. Öte yandan, koronavirüsün neden olduğu panik nedeniyle Çin’de indirilme sayısı hiç olmadığı kadar artan bir uygulama var: Plague Inc.
OYUNU SALGIN KORKUSUNDAN YENMEK İÇİN OYNUYORLAR
Ndemic Creations tarafından geliştirilen ve 2012’de piyasaya sürülen Plague Inc, oyunculardan tüm dünyayı etkisi altına alacak bir virüs geliştirmelerinin beklendiği bir strateji oyunu. Koronavirüs ise Plague Inc’i bunca yılın ardından Çin’de en çok indirilen uygulamalar listesinde zirveye taşımış durumda. Oyun aynı zamanda Birleşik Krallık ve ABD’de de yüksek ilgi görüyor.
Bazı kullanıcılar, oyunu salgın korkusunu yenmek için oynadıklarını söylerken, oyunun geliştiricisi Ndemic Creations ise Twitter hesabından bir açıklama paylaştı. Gerek medya gerek oyunculardan çok sayıda soru aldıklarını belirten şirket, salgın zamanlarında oyuncu sayısında artışın hep yaşandığını, bunun nedeninin ise, insanların hastalığın nasıl yayıldığını öğrenmek ve salgının yapısını kavramak istemeleri olduğunu söyledi.
İnternet siteleri yoğun ilgi nedeniyle hizmet veremez hale gelen şirket, oyunu gerçek olaylardan faydalanmaktan ziyade gerçekçi ve öğretici olması için tasarladıklarını vurgulayarak, koronavirüs hakkında bilgi almaları için insanları Dünya Sağlık Örgütü’nün ilgili sayfasına yönlendirdi.