ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI
Alışverişteki yapılan detaycılık kişilik belirlemeye göre bir örnektir. Alışverişe gittiğinizde bir ürünü detaylıca inceliyor musunuz yoksa çabucak karar verip alanlardan mısınız? Araştırmalar bu iki tür davranış için ilk olanın "açıklama canavarı", ikinci olanın ise "açıklama düşmanı" olduğunu söylüyor. Açıklama canavarı olan kişiler bilişsel yansıma ölçümlerinde yüksek yani bilgiyi ölümüne analiz ederler ve bir ürün hakkında çok fazla detaya inerler. Açıklama düşmanları ise bilişsel yansıma ölçümlerinde düşük yani çok fazla ayrıntıyla girmeden yüzeysel bir şekilde değerlendirmede bulunurlar.
TUVALET KAĞIDINI ASMA
Kadınlar ve erkekler arasında yapılan bir araştırmada tuvalet kağıdını asma şekli de kişiliğiniz hakkında çok şey söylüyor olabilir. Tuvalet kağıdını üstüne yuvarlayanların kişilikleri daha baskın olma eğilimindeyken, altına yuvarlayanların kişilikleri daha itaatkar olma eğilimindedir.
YEMEK YEME ALIŞKANLIKLARI
Yemek yeme alışkanlıkları kişilik hakkında bilgi veren bir diğer etkendir. Yavaş yemek yiyenler genellikle kontrolü elinde tutmayı ve hayatı nasıl değerlendireceklerini iyi bilen kişilerken, hızlı yiyenler hırslı, hedef odaklı, yeni deneyimlere açık ve genellikle sabırsız olma eğilimindedirler. Maceracı yiyiciler ise rahatlık alanlarından çıkmaktan hoşlanırken, seçici yiyiciler hayatlarının farklı alanlarında nevrotikdirler. Farklı tatları tabaklarında görmek isteyen kişiler ise detay odaklı ve disiplinli olma eğilimindedirler.
DAKİKLİK
Dakiklikte kişiliği ortaya çıkarır. Bu durumu ortaya çıkarabilecek dört durum vardır. Mükemmeliyetçi bireyler, her şey yoluna girene kadar evden çıkmaz. Kriz anıyla başa çıkmak isteyenler, bir şeyi son ana kadara devam ettirmekten keyif alırlar. Meydan okuyan kişiler otoriteye ve toplumsal normlara isyan ederken, hayalperestler, belirli bir süre içinde ne kadar çok şey yapabilecekleri konusunda aşırı iyimser davranırlar.
TELEFONA OLAN BAĞIMLILIK
Teknoloji odaklı yaşam artık yürürken, otururken, beklerken sürekli telefona bakmayı gerektiriyor. Yapılan araştırmalarda sürekli olarak ekrana bakmak istemenin bir anlamı var. Araştırmalar sonucunda cep telefonu bağımlılığını, insanlara "Cep telefonum görüş alanımda olmadığında tedirgin oluyorum" ve "Cep telefonumda olması gerekenden daha fazla zaman harcıyorum" gibi ifadeler ortaya çıktı. Çalışmada içe dönüklerin, utangaçlık ve utangaçlık duygularını gösteren kişilerin telefonlarına bağımlı olma olasılığının daha düşük olduğunu gösteriyor.
E-POSTALARI SİLER MİSİNİZ, SAKLAR MISINIZ?
E-postanızı düzenlemede nasılsınız? Gelen mesajları okumadan bırakıyor musunuz yoksa okuyup kaydedenlerden misiniz? E-posta alır almaz mesajları dosyalayıp silenlerin hayatlarında kontrol ve düzene daha fazla ihtiyacı vardır. E-postaları kaydedenler yani okudukları halde silmeyenler mükemmeliyetçi olduklarından her an gelen mesajlara ulaşabilmeyi hedeflerler. E-postaları dosyalamadan veya silmeden okumadan bırakanlar bunalmış hissederken, bu e-postaların kendilerinde herhangi bir etki bırakmayacağını düşündüklerinden akıllı da olabilirler.
SELFİE ÇEKME TARZI
Son zamanların en popüler hareketi selfie çekmek de kişiliği ortaya çıkarır. Yapılan araştırmalara göre daha arkadaş canlısı insanlarda aşağıdan fotoğraf çekme olasılığının daha yüksekken, daha vicdanlı insanların arka planda özel bir alanı ortaya çıkarma olasılığı daha düşüktür. Yeni deneyimlere açık olanların olumlu duygular sergileme olasılıkları daha yüksekken, nevrotik insanların ördek suratı yapma olasılığı daha yüksektir.