İstedikleri liseye yerleşemeyen öğrenciler lise nakil komisyonları tarafından liselere yerleştirilecekler. Lise nakil işlemleri hakkında son durumu merak eden veliler araştırmalarına hız kattı. Peki Lise nakil işlemleri ne zaman 2024? 9, 10, 11 ve 12. sınıf lise nakil başvuruları ne zaman? Tüm merak edilenler haberimizde...
Lise nakil işlemleri ne zaman 2023?
Dönem bitiminin öncesindeki üç hafta ders yılının başlangıcından ekim ayının sonuna kadar her hafta nakil başvurusu yapılabilir. Bunun dışındaki sürelerde aylık olarak nakil başvurusu yapılacak. Bu süre içinde veli öğrencinin okuduğu okulun müdürlüğüne dilekçe verecek. Ya da işlemini e-devlet üzerinden yapacak. MEB, 2023 Lise nakil işlemlerine ilişkin 24 - 28 Temmuz 2023 tarihlerini açıkladı.
2023 LGS TERCİH SONUÇLARI AÇIKLANDI MI?
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2023 LGS tercih sonuçlarının açıklandığını duyurdu.
Yapılan açıklamada ''Yerleştirme sonuçlarına http://meb.gov.tr’den ulaşabilirsiniz.'' denildi.
LGS TERCİH SONUCU ÖĞRENME EKRANI
9,10, 11 VE 12. SINIF LİSE NAKİL BAŞVURULARI NE ZAMAN?
Lise nakilleri için başvuru tarihleri açıklandı.
NAKİL KOMİSYONU NEDİR?
İl ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinde oluşturulan öğrenci yerleştirme ve nakil komisyonları, yerleştirmelerde, ortaöğretim kayıt alanı içinde tercihe bağlı olarak öğrenci alan okullara dengeli bir şekilde öğrenci yerleştirecek.
Komisyon, Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretime Geçiş Yönergesi veya Kılavuzu hükümleri çerçevesinde ortaöğretim kayıt alanı içindeki okullara yerleşemeyen öğrencileri, aynı merkez ilçedeki diğer ortaöğretim kayıt alanlarındaki boş kontenjanı bulunan okullara, tercihe ve ortaokulun 6, 7 ve 8. sınıf seviyesinde alınan yıl sonu başarı puanlarının aritmetik ortalaması ile hesaplanacak ortaokul başarı puanı (OBP) üstünlüğüne bağlı olarak yerleştirecekler.
Yurt dışından gelen ve denkliği yapılan Türkiye Cumhuriyeti uyruklu öğrencilerin ortaöğretim kayıt alanı içinde tercihe bağlı olarak öğrenci alan okullara kontenjanlar da dikkate alınarak dengeli bir şekilde yerleştirme ve nakil işlemleri yürütülecek.
Bu komisyonlar, ilköğretim programını tamamlayan özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerden rehberlik ve araştırma merkezlerince düzenlenen Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu ile tam zamanlı kaynaştırma yoluyla eğitime yönlendirilen öğrencilerin il ve ilçe özel eğitim hizmetleri kurulları ile iş birliği yaparak yetenek, sağlık, engel durumları, özellikleri, ikamet adreslerine uygun olarak her bir şubede iki öğrenciyi geçmeyecek ve eşit sayıda olacak şekilde ortaöğretim kayıt alanı içinde tercihe bağlı olarak öğrenci alan ortaöğretim kurumlarına yerleştirilmesini sağlayacak.
Komisyonlar, ayrıca önceki yıllarda 8’inci sınıfı bitiren, herhangi bir ortaöğretim kurumunda kaydı bulunmayan ve kayıt şartlarını taşıyan öğrencilerin ortaöğretim kayıt alanı içindeki okullara kayıtlarını, tercihlerine ve OBP üstünlüğüne bağlı olarak yapacak.
Öğrenci yerleştirme ve nakil komisyonları, öğrencilerin nakil ve geçiş işlemlerini kontenjan şartı aramaksızın, bir defaya mahsus olmak üzere, ortaöğretim kayıt alanı içinde tercihe bağlı olarak öğrenci alan okullara, merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okullardan gelen öğrencileri ise aynı türden okullara dengeli bir şekilde yapacak.
LİSE KAYIT İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR NELERDİR?
Lise kayıtları için gerekli belgeler okuldan okula değişiyor. Anca genel itibariyle istenen belgeler aşağıdaki gibidir:
- Yerleştirme sonuç belgesi (Mezun olunan okuldan onaylı)
- İlköğretim Öğrenim Belgesi
- Öğrencinin Nüfus Cüzdanı ve Fotokopisi.(Nüfus cüzdanı kayıt sonrası iade edilecektir.)
- Veliye ait Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği.
- Veli Adına “Yerleşim Yeri Adres Belgesi“(Nüfus Müdürlüklerinden Alınacaktır)
- 4 Adet öğrenci kıyafeti ile çekilmiş vesikalık fotoğraf
LİSE KAYITLARI NASIL YAPILIR?
Yerleştirmeye esas nakil tercih başvurularının alınması sürecinde özel ortaöğretim kurumlarına kayıt ve nakil işlemleri yapılabilecek. Yerleştirmeye esas nakil tercihleri, tercih edilecek okulun boş kontenjanına bakılmaksızın seçilebilecek ve başvuru işlemleri, herhangi bir ortaokul veya imam hatip ortaokulu müdürlüğünden yapılabilecek. Tercihler okul müdürlüğü tarafından elektronik ortamda onaylanacak. Tercihlerle ilgili varsa her türlü düzeltme elektronik onaylama işleminden önce yapılacak. Onaylama işlemi yapıldığı anda öğrencinin tercih işlemi tamamlanmış olacaktır. Öğrenci velisi düzeltme veya iptal işlemi için takvimde belirtilen tercih süreleri içerisinde okul müdürlüğüne başvurarak başvurunun düzeltilmesi veya iptal talebinde bulunabilecektir. Tercih Başvuru Durumu “İptal” olarak görünen öğrenciler yerleştirme işlemlerine dâhil edilmeyecek.